Titol:
L’oci també dona sentit a les nostres vides
Destinataris:
grups classe – Col.lectiu de persones grans - Usuaris del
Projecte de Centre amb Creu Roja
Objectius:
- Relacionar els continguts del nucli formatiu sobre recursos
d’oci i temps lliure amb la nostra experiencia vital.
-
Treballar la comunicació intrapersonal i afavorir l’autoestima.
-
Estimular la creativat i la imaginació.
Desenvolupament:
Agafa vuit folis din A 4 i els doblegues per la meitat formant un
quadernet, comença per la primera pàgina i contesta aquestes
preguntes:
12.1
Recursos lúdics i festius. Quins són els jocs i les juguines
que mes t’agraden i t’agradaven? Amb qui jugues o jugaves? Que
creus que t’han ensenyat aquestes activitats lúdiques o quins són
els beneficis del joc?
Com
celebreu els aniversaris, el nadal o cap d’any a casa vostra?
Recordes alguna festa en especial? Celebres la castanyada, Sant Joan,
Sant Jordi amb els teus familiars o amics? Quines festes celembrem a
l’institut? Quines festes populars coneixes -la Patum, l’Aquelarre,
la Fira d’Abril, TarracoNova, San Fermin, les Falles...
Quines
celebracion es fan a altres països o cultures? -el canvi d’estació,
la floració dels abres... En quina mesura participar en aquestes
celebracions afavoreixen la nostra sociabilitat i milloren l’
autoestima?
12.2
Recursos fisics i esportius. Practiques esport? Quin? Quan? Amb
qui? Quins beneficis té la pràctica esportiva?
12.2.2.
la dansa i el ball. t’agrada la música? Quina? Quins cantants?
Busqueu la lletra de les vostres cançons favorites a lyrics.com,
copieu-la i enganxeu-la al portafolio. t’agrada ballar? Ho fas amb
regularitat? Que balles? On? Amb qui? Quins beneficis té la pràctica
del ball? Creus que aquesta pràctica pot servir a nivell acadèmic i
laboral?
12.3
Recursos culturals i artístics. Fas treballs manuals? Dibuixes?
Pintes? Modeles?
Llegeixes
llibres, comics, revistes, diaris...? Quins? Participes en forums de
lectura? t’agrada fer passatemps com mots encreuats o sopes de
lletres?
Visites
museus, exposicions de pintura i fotografia? Vas al cinema, teatre,
concerts, musicals...? quines son les teves pel.licules favorites?
Per què? Pots incloure la programació de cinema, fotografies, i
altres material gràfic relacionat. Quines funcions cognitives
estimulen aquests recursos? Creus que aquestes activitats et poden
ajudar en la teva tasca com a tècnic/a en APD?
12.4
Recursos turistics i a l’aire lliure. Ets mes de platja o
montanya? t’agrada passejar pels parcs naturals, pel camp? Has
practicat el turisme guiat, turisme rural, les barbacoes, anar en
creuer, el termalisme -com Caldea, Marina d’Or o Caldes de Montbui-
els massatges lúdics? Pots incloure prospectes d’aquestes
actitivitats. Podries fer un acompanyament de persones en situació
de dependència a aquests recursos?
12.5
Recursos formatius. Vols continuar estudiant quan acabis el
cicle? Participes en les xarxes socials? En quines? Has fet amics
mitjançant aquests recursos? Ho recomenaries a persones en situació
de dependència?
12.6
Recursos de l’ambit social i comunitari. Col.labores en un
centre de persones grans o persones amb discapacitat? En menjadors
socials? En un col.legi, parròquia o associació? Participes en una
ONG o en institucions benèfiques com els bancs d’aliments o
Caritas? Has fet algun altre tipus de voluntariat local o
internacional? Ho recomenaries a persones en situació de
dependència?
-
Hi ha alguna informació rellevant al nucli formatiu que no hagi
quedat reflectida en aquest qüestionari?
Avaluació:
Has
sabut relacionar els continguts del nucli formatiu amb la
nostra experiencia vital?
Has
treballat la comunicació intrapersonal?
Creus
que aquesta activitat i reflexió afavoreix l’autoestima?
Has
fet l’esforç de ser creatiu a l’hora d’elaborar aquest
portafolio?
No comments:
Post a Comment