Titol: No
és tan fàcil com sembla!
Projecte
d’aprenentatge-servei d’estimulació cognitiva en col.laboració
amb la Creu Roja de Terrassa
Destinataris:
els
dos grups classe de 2APD i un grup de 15 usuaris majors
de 50
anys amb capacitats cognitives no excessivament malmeses.
Lloc
i horari:
ens trobarem a la Biblioteca del centre al llarg de deu sessions cada
dimecres a partir del 21 de febrer de 15:30
a 17:30 h. (usuaris
de 16:00 a 17:30). Cada
sessió la dinamitzarà un grup diferent
de
quatre o cinc alumnes.
Objectius:
-
Consolidar
un Projecte d’aprenentatge-servei com a Projecte de Centre que
tingui continuitat els anys següents amb
totes les avantatges que aquesta continuitat comporta, és a dir,
acumulació d’experiència, millora de les activitats, major
projecció social de l’Institut Montserrat Roig, millor servei de
la Creu Roja, major benestar dels usuaris i millora de la formació
pràctica dels nostres alumnes.
-
Proporcionar
un marc real als nostres alumnes per posar en pràctica els Resultats
d’Aprenentatges del Mòdul professional de Suport Psicosocial en
APD que
es puntuaran seguint els Criteris d’Avaluació corresponents.
-
Organitzar
l'entorn d’intervenció relacionant les necessitats d’autonomia
personal de les persones en situació de dependència amb les
característiques
de l’entorn.
-
Aplicar estratègies i tècniques d’animació grupal en la
institució analitzant les necessitats de les persones en situació
de dependència.
-
Realitzar l’acompanyament en les
activitats socials relacionant els recursos comunitaris amb les
necessitats de les persones en situació de dependència.
-
Realitzar el seguiment de les intervencions de suport en l’animació
grupal relacionant la informació extreta de diferents fonts amb els
instruments i protocols d'avaluació.
-
Estimular
el voluntariat.
Desenvolupament
-i
Cronograma.
Dijous
25
gener 2018 Primera
entrevista amb Candy Guerrero Rodríguez, Assistenta social de la Creu Roja
Terrassa i membres del nostre centre.
Dilluns
29
i Dimecres
31 gener 2018 Comunicar
als alumnes la informació bàsica sobre aquest Projecte de Centre.
Dilluns
5 febrer 2018 15:15h
a 17:15h. Visita de Candy Guerrero de Creu Roja al grup de 2B APD.
1
hora: Xarrada per part de la convidada,
2
hora: Dinamització conjuntad’una pluja d’idees sobre possibles activitats,metodologia i altres qüestions,
Dimecres
7 febrer 2018
15:15h a 17:15h. Visita de Candy Guerrero Rodríguez de Creu Roja al grup de
2A APD.
1
hora: Xarrada per part de la convidada,
2
hora: Dinamització conjuntad’una pluja d’idees sobre possibles activitats,metodologia i altres qüestions,
Dijous 8 febrer 2018 - 2B APD - fitxa de les activitats per grups
Dimarts 13 febrer 2018 2A APD - fitxa NEM A JUGAR! fitxa de l'activitat per grups
Dimarts 13 febrer 2018 2A APD - fitxa NEM A JUGAR! fitxa de l'activitat per grups
Dijous 15 febrer 2018 2B APD - fitxa NEM A JUGAR! -
SESSIO D'UNIFICACIO DE CRITERIS - .
Dilluns 19 febrer 2018 - 2B APD - elaboració de material.
SESSIO D'UNIFICACIO DE CRITERIS - .
Dilluns 19 febrer 2018 - 2B APD - elaboració de material.
Dimarts 20 febrer 2018 - 2A APD - BIBLIOTECA - Elaboració de material - actualitzar fitxa de les activitats per grups.
Dijous 22 febrer 2018 2B APD – TREBALL ESCRIT. - Elaboracio de material
Dilluns 26 febrer 2018 2B APD - BIBLIOTECA
Dimarts 27 febrer 2018 2A APD - TREBALL ESCRIT - Elaboració de material
1.
Defineix el concepte d’aprenentatge-servei
2.
Quines són les característiques d’aquest Projecte
d’aprenentatge-servei? Parts implicades, lloc i horari de les
activitats, quines són les activitats previstes? quina sessió us
correspon?
3.
Com organitzareu l’esapai de la biblioteca del
centre
per rebre el col.lectiu de referencia
4.
Quines
són les característiques físiques, mentals i emocionals del
col.lectiu de gent gran i quines estratègies d’animació
sociocultural aplicareu així com les activitats que penseu portar a
terme?
5.
Quines dificultats podeu esperar de la vostra implementació i com ho
podriau sol.lucionar?
6.
Finalment, una vegada s’ha fet la implementació, feu una valoració
de l’experiència i traspasseu la informació obtinguda als vostres
companys -encara que ja hagin implementat, tothom ha de fer el seguiment.
Tots els treballs escrits s’ha de lliurar una setmana desprès de l'ultima implementació.
DATES
D’IMPLEMENTACIONS
2A.
Natalia
Diaz, Oumaima Kadara, Brais Dobarro, Jennifer Santander
dijous 22 febrer 15:15 retorn a 2B
dijous 22 febrer 15:15 retorn a 2B
Sessió 2 - Dimecres 28 febrero 2018 15:30h. 17:30h.
2B.
Andrea Espigares, Claudia Lopez, Marta Barato, Raquel Serrano, Cintia
Aranda
18:00h. retorn al grup de 2A
18:00h. retorn al grup de 2A
2B.
Sandra Barba, Cristina Arjona, Marta
Liebanas,
Ana Forte, Hala
Triki, Aleix Villa,
18:00h. retorn al grup de 2A
18:00h. retorn al grup de 2A
2A.
Adria Montes, Lluis Sarrion, Marta
Blazquez, Ana Lopez A.
dijous 5 abril 15:15h. retorn a 2B
Sessió 6 - Dimecres 11abril 2018 15:30h. 17:30h. Elaboracióde Roses de Sant Jordi
dijous 5 abril 15:15h. retorn a 2B
Sessió 6 - Dimecres 11abril 2018 15:30h. 17:30h. Elaboracióde Roses de Sant Jordi
2B.
Mireia Coll, Miguel Angel Del Carpio, Nuria Ruiz, Desiree Sanchez,
Sancha
Bosoka,
18:00h. retorn al grup de 2A
18:00h. retorn al grup de 2A
2A.
Alejandra Quezada, Tania Zarazuelo, Anna
Lopez, Ainhoa Perez, Andrea Torres,
dijous 19 abril 15:15 retorn a grup 2B
Entrega de roses pels alumnes de 1er APD en col.laboració amb la Creu Roja de Terrassa.
https://serveicomunitat.blogspot.com.es/2018/04/institut-montserrat-roig-creu-roja-una.html
dijous 19 abril 15:15 retorn a grup 2B
https://serveicomunitat.blogspot.com.es/2018/04/institut-montserrat-roig-creu-roja-una.html
Sessió 8 - Dimecres 25abril 2018 15:30h. 17:30h.
2B.
Aran
Ratera, Nerea Verdu, Sara
Penha,
Valeria Velez, Sergio Prados,
2A.
Jade Sanchez, Nerea Guerrero, Angela Lopez, Judith Martos
dijous 3 maig 15:15h retorn a grup 2B
dijous 3 maig 15:15h retorn a grup 2B
Criteris
d’avaluació del treball escrit i la implementació:
Se
seguiran els mateixos criteris que es fan servir a Modul professional
del Credit de Sintesi, en especial, la
creativitat
a l’hora de
dissenyar les dinàmiques sense caure en l’error
de la
infantilització de les activitats i
per altra banda, es valorarà especialment la
flexibilitat en l’execució i capacitat de resoldre els problemes
que puguin sorgir en la interacció amb els usuaris.
Resultats
d’aprenentatge
|
Criteris
d’avaluació
|
1.
Organitza l'entorn d’intervenció relacionant les necessitats
socials de les persones en situació de dependència amb les
activitats grupals del pla de treball.
|
1.a.
Disposa el mobiliari i els recursos materials en l’espai
d’intervenció.
1.b.
Respecta les orientacions rebudes, les necessitats i
característiques de les persones, els seus costums i gustos, així
com les normes de seguretat i higiene en el manteniment dels
espais i el mobiliari.
1.c.
Decora els espais adaptant-los a les necessitats de la persona en
situació de dependència, així com al calendari, a l’entorn
cultural i al programa d’activitats de la institució.
1.d.
Confecciona els elements de senyalització i simbolització per
organitzar els materials i estris d’una aula taller o un
domicili.
1.e.
Justifica els avantatges d’organitzar l’espai de cara a la
millora de la qualitat de vida de les persones en situació de
dependència.
1.f.
Mostra iniciativa en l’organització de l’espai d’intervenció
dins de la institució i del domicili.
1.g.
Distingeix entre els conceptes d’oci i temps lliure i analitza
la disponibilitat d’aquest temps en persones en situació de
dependència.
1.h.
Identifica les bases teòriques que sustenten l’educació de
l’oci i els agents que la porten a terme.
|
2.
Realitza l’acompanyament en les activitats socials relacionant
els recursos comunitaris amb les necessitats de les persones en
situació de dependència.
|
2.a.
Obté informació de l’equip interdisciplinari per identificar
les necessitats d’acompanyament de la persona en situació de
dependència.
2.b.
Identifica les activitats d’acompanyament que s’han de fer,
tant en una institució com al domicili, respectant els drets de
les persones implicades.
2.c.
Aplica criteris i estratègies que afavoreixin l’autonomia
social de les persones en situació de dependència en les
situacions d’acompanyament.
2.d.
Adequa l’acompanyament per al gaudiment del lleure i l’accés
als recursos comunitaris de les persones en situació de
dependència, d’acord amb les seves característiques i
interessos personals.
2.e.
Realitza l’acompanyament en les activitats de lleure i temps
lliure programades.
2.f.
Registra el desenvolupament de les activitats d’acompanyament
així com les incidències sorgides durant les mateixes.
2.g.
Respecta els interessos de les persones en situació de
dependència en la realització d’activitats de lleure i de
temps lliure.
2.h.
Argumenta el respecte a les directrius, orientacions i protocols
establerts en les tasques d’acompanyament.
|
3.
Aplica estratègies i tècniques d’animació grupal en la
institució analitzant les necessitats de les persones en situació
de dependència.
|
3.a.
Defineix les tècniques d’animació per dinamitzar les
activitats de lleure de les persones en situació de dependència.
3.b.
Descriu les estratègies d’animació i motivació que potenciïn
la participació en les activitats que es realitzen en una
institució concreta.
3.c.
Selecciona recursos específics de lleure adequats a les persones
en situació de dependència.
3.d.
Analitza els materials de caràcter lúdic adequats als usuaris
determinant les seves característiques i les seves utilitats.
3.e.
Realitza activitats de lleure i de temps lliure, dins i fora de la
institució, tenint en compte les necessitats dels usuaris.
3.f.
Col·labora en la realització d’esdeveniments especials dins
d’una institució.
3.g.
Realitza el manteniment i control dels recursos de lleure i
culturals dins de la institució.
3.h.
Mostra iniciativa per aportar idees noves i creatives en les
activitats d’animació de la institució.
3.i.
Justifica el respecte als interessos dels usuaris i els principis
d’autodeterminació de la persona dependent a l’hora d’ocupar
el seu temps lliure i participar en activitats d’animació de
lleure i temps lliure.
3.j.
Aplica tècniques de modificació de conducta durant les
activitats d’animació grupal.
|
4.
Realitza el seguiment de les intervencions de suport en l’animació
grupal relacionant la informació extreta de diferents fonts amb
els instruments i protocols d'avaluació.
|
4.a.
Defineix instruments de recollida d’informació per al seu ús
en el procés d’avaluació de la intervenció i valoració de la
persona en situació de dependència.
4.b.
Omple els protocols específics de cada intervenció i del procés
d’avaluació, tant al domicili com en la institució.
4.c.
Aplica instruments de registre i transmissió de les observacions
realitzades en el desenvolupament de les activitats.
4.d.
Valora la importància dels processos d’avaluació en el
desenvolupament de la seva tasca professional.
4.e.
Justifica la importància de la transmissió de la informació a
l’equip interdisciplinari.
|
No comments:
Post a Comment