Titol:
Històries de Vida.
Destinataris:
Grups
classe de segon d’APD
Objectius:
-Consolidar
un Projecte d’aprenentatge-servei com a Projecte de Centre que
tingui continuitat els anys següents amb totes les avantatges que
aquesta continuitat comporta, és a dir, acumulació d’experiència,
millora de les activitats, major projecció social de l’Institut
Montserrat Roig, millor servei de la Creu Roja, major benestar dels
usuaris i millora de la formació pràctica dels nostres alumnes.
-
Proporcionar un marc real als nostres alumnes per posar en pràctica
els Resultats d’Aprenentatges del Mòdul professional de Suport
Psicosocial en APD que es puntuaran seguint els Criteris d’Avaluació
corresponents.
-
Organitzar l'entorn d’intervenció relacionant les necessitats
d’autonomia personal de les persones en situació de dependència
amb les característiques de l’entorn.
-
Aplicar estratègies i tècniques d’animació grupal en la
institució analitzant les necessitats de les persones en situació
de dependència.
-
Realitzar el seguiment de les intervencions de suport en l’animació
grupal relacionant la informació extreta de diferents fonts amb els
instruments i protocols d'avaluació.
Desenvolupament:
Explicar
que és un Projecte de Centre,
i
fer servir l’experiència de l’any anterior per descriure
objectius, cronograma
i
tasques d’aquesta nova edició amb
ajut de la resta de fotocòpies: 1.
Distribució de grups per sessió,
2.
Distribució de tasques i
3.
Index del document compartit
Al
llarg d’aquest mes de desembre, gener i febrer hem d’haver
dissenyat les activitats que implementarem, tenir preparats els
materials que farem servir, els deures que posarem així com les
escales i fulls de registre que es faran servir. A finals de gener,
rebrem la visitta de la Coordinadora de la Creu Roja, Candy Guerrero.
Quan
comencin les deu
implementacions,
un grup dinamitzarà i l’altre farà de suport, avaluant companys,
prenent nota de l’estat i l’evolució dels usuaris/es, i
participant de les activitats com a dinmatizadors/es si fos
necessari. L’horari marc és de dimecres, de 15:30 h a 16:00 h.
s’organitza l’entorn de la intervenció, de 16:00 a 17:30 es
realitza la intervenció, desprès
es recull i es fa classe, a la classe es fa una posada en comú,
s’avalua la intervenció, i es traspassa la informació a la resta
de la classe. Tothom ha de pendre nota i incloure aquesta informació
al dossier individual. A
mesura que acabem les intervencions, hem d’actualitzar el document
compartit.
El
taller d’activació cognitiva està dissenyat al voltant de la
REMINISCENCIA, com hem comentat, si els usuaris/es estan en
condicions de enquadernar els seus treballs escrits, ho dinamitzarem;
en cas contrari, tornarem el materials que desitjin i la resta, també
opcionalment, els podem incloure en el nostre treball escrit.
El
document compartit està dissenyat per integrar la part dels
continguts de l’UF4 de MP4 i sintetitzar altres sense
repeticions de tasques en la mesura que ha estat possible. Una vegada
acabat, s’imprimirà i s’enquadernarà també en la mesura que
sigui possible fer-ho.
La
major part d’aquestes tasques es faran a hores de classe.
Avaluació/
Conclusions:
s’han
complert els objectius? En quina mesura? Com milloraries
l’organització d’ aquest projecte?
No comments:
Post a Comment