Sunday, December 9, 2018

MR 1819 APD MP4 Projecte de Centre amb la Creu Roja




Titol: Històries de Vida.

Destinataris: Grups classe de segon d’APD

Objectius:

-Consolidar un Projecte d’aprenentatge-servei com a Projecte de Centre que tingui continuitat els anys següents amb totes les avantatges que aquesta continuitat comporta, és a dir, acumulació d’experiència, millora de les activitats, major projecció social de l’Institut Montserrat Roig, millor servei de la Creu Roja, major benestar dels usuaris i millora de la formació pràctica dels nostres alumnes.

- Proporcionar un marc real als nostres alumnes per posar en pràctica els Resultats d’Aprenentatges del Mòdul professional de Suport Psicosocial en APD que es puntuaran seguint els Criteris d’Avaluació corresponents.

- Organitzar l'entorn d’intervenció relacionant les necessitats d’autonomia personal de les persones en situació de dependència amb les característiques de l’entorn.

- Aplicar estratègies i tècniques d’animació grupal en la institució analitzant les necessitats de les persones en situació de dependència.

- Realitzar el seguiment de les intervencions de suport en l’animació grupal relacionant la informació extreta de diferents fonts amb els instruments i protocols d'avaluació.

Desenvolupament:

Explicar que és un Projecte de Centre,


i fer servir l’experiència de l’any anterior per descriure objectius, cronograma i tasques d’aquesta nova edició amb ajut de la resta de fotocòpies: 1. Distribució de grups per sessió,

2. Distribució de tasques i

3. Index del document compartit

Al llarg d’aquest mes de desembre, gener i febrer hem d’haver dissenyat les activitats que implementarem, tenir preparats els materials que farem servir, els deures que posarem així com les escales i fulls de registre que es faran servir. A finals de gener, rebrem la visitta de la Coordinadora de la Creu Roja, Candy Guerrero.

Quan comencin les deu implementacions, un grup dinamitzarà i l’altre farà de suport, avaluant companys, prenent nota de l’estat i l’evolució dels usuaris/es, i participant de les activitats com a dinmatizadors/es si fos necessari. L’horari marc és de dimecres, de 15:30 h a 16:00 h. s’organitza l’entorn de la intervenció, de 16:00 a 17:30 es realitza la intervenció, desprès es recull i es fa classe, a la classe es fa una posada en comú, s’avalua la intervenció, i es traspassa la informació a la resta de la classe. Tothom ha de pendre nota i incloure aquesta informació al dossier individual. A mesura que acabem les intervencions, hem d’actualitzar el document compartit.

El taller d’activació cognitiva està dissenyat al voltant de la REMINISCENCIA, com hem comentat, si els usuaris/es estan en condicions de enquadernar els seus treballs escrits, ho dinamitzarem; en cas contrari, tornarem el materials que desitjin i la resta, també opcionalment, els podem incloure en el nostre treball escrit.

El document compartit està dissenyat per integrar la part dels continguts de l’UF4 de MP4 i sintetitzar altres sense repeticions de tasques en la mesura que ha estat possible. Una vegada acabat, s’imprimirà i s’enquadernarà també en la mesura que sigui possible fer-ho.

La major part d’aquestes tasques es faran a hores de classe.


Avaluació/ Conclusions:

s’han complert els objectius? En quina mesura? Com milloraries l’organització d’ aquest projecte?


No comments:

Post a Comment