Nom de l activitat: Musicoterapia.
Data: 6-03-2019.
Nom d´entitat: Creu Roja.
Num de participants : 15 persones.
Nom dels professionals : Carla Vicente , Adria Lopez,
Carlos Aguirre.
Temps : Mitja hora
Sessions : 1.
Objectuis generals
● Enriquir l´ambient.
● Treballar les funcions
cognitives
● Treballar les relacions
socials
Objectius especifics
● Millora la coordinació
motriu.
● Ajuda a controlar l'ansietat.
● Millora l'estat d'ànim.
● Fomenta el desenvolupament
del cervell.
● Estimula la comunicació i
l'expressió de sentiments.
● Afavoreix el desenvolupament
emocional i afectiu.
● Aguditza els cinc sentit
Principis metodològics generals
Ordenar
una canço a traves de la vista , oida i
reminiscencia. .
Al
mateix temps que treballen les emocions.
Metodologia
Després
d´aquesta part procedirem a fer l´activitat i darrerament farem una cloenda
d’aquesta, que consistirà a fer-lis una sèrie de preguntes als usuaris /es .
A
continuació explicarem l´activitat .
Presentació :
Els
dinamitzadors començarem explicant l´activitat a les persones i fent una petita
pinzellada explicant que és la musicoteràpia i en que consisteix
Desenvolupament
Farem
una activitat que consistira en ordenar la lletra d´una cançó senzilla coneguda
pels usuaris/es en una cartolina gran al mateix temps que aquests escolten la
cançó en un equip de música seran exactament 3 cançons osigui hauran de fer 3
puzzles .
Cloenda
Abans
de finalitzar del tot aquesta activitat farem cinc preguntes a les persones
usuàries preguntant per exemple si els ha agradat l'activitat o que afegirien
més a l'activitat per fer la més dinàmica. I finalment acabarem la cloenda amb
una abraçada grupal.
Recursos
Espai : La dinamica tindra lloc a l´aula de
la bliblioteca del institut .
Material : Fulls
dina 4 , tisores , cola , cartolina dina 2 , equip de musica
Recursos
humans : usuaris/es
Persones de suport : Toni fernandez , Cristina
Garcia , Judith Rodriguez , Paula Sanchez ,Sergio Prados .
Nom de l activitat: Fitxes d’estimulació
cognitiva
Data: 6-03-2019.
Nom d´entitat: Creu Roja.
Num de participants : 15 persones.
Nom dels professionals : Carla Vicente , Adria Lopez,
Carlos Aguirre.
Temps : 45 minuts
Sessions : 1.
Objectuis generals
● Enriquir l´ambient.
● Treballar les funcions
cognitives
● Treballar les relacions
socials
Objectius especifics
● Millora la coordinació
motriu.
● Ajuda a controlar l'ansietat.
● Millora l'estat d'ànim.
● Fomenta el desenvolupament
del cervell.
● Aguditza els cinc sentit
● Millora de la memòria i del
treball neurològic
● Garantir l’estimulació
cognitiva de l’usuari
Principis metodològics generals
Fer
fitxes d’estimulació cognitiva per tal d’estimular la memòria, atenció i
capacitats de la persona uauària.
Metodologia
Una
vegada comencem aquest temps d’activitats procedirem a fer avaluacions dels
usuaris/es per tal de saber quin nivell de capacitats tenen i de quina manera
els hem d’ajudar, així sabrem a qui donar una atenció més personalitzada i a
quí no.
Presentació :
Els
dinamitzadors començarem explicant el que faràn a continuació: vàries fitxes
d’estimulació cognitiva diferenciàdes per diferents nivells d’intelectualitat,
i també de diferents mides per tal de que la persona que te problemes de vista
pugui participar com les altres fent les mateixes activitats, però en gran.
Anirem
donant suport a tothom que ho necessiti i corregint aquelles activitats que van
acabant.
Cloenda
Una
vegada finalitzem la sessió de fitxes d’estimulació cognitiva, farem preguntes
referents a si els hi ha agradat, i si els hi han valgut la pena a l’hora
d’ecxercitar la ment i la memòria.
Recursos
Espai : La dinamica tindra lloc a l´aula de
la bliblioteca del institut .
Material : Fitxes d’estimulació cognitiva
facilitades d’internet.
Recursos humans : Usuaris/es
Persones de suport : Toni fernandez , Cristina
Garcia , Judith Rodriguez , Paula Sanchez ,Sergio Prados .
Nom de l activitat: Jocs de taula
Data: 6-03-2019.
Nom d´entitat: Creu Roja.
Num de participants : 15 persones.
Nom dels professionals : Carla Vicente , Adria Lopez,
Carlos Aguirre.
Temps : 20 minuts
Sessions : 1.
Objectuis generals
● Enriquir l´ambient.
● Treballar les funcions
cognitives
● Treballar les relacions
socials
Objectius especifics
● Millora la coordinació
motriu.
● Ajuda a controlar l'ansietat.
● Millora l'estat d'ànim.
● Fomenta el desenvolupament
del cervell.
● Aguditza els cinc sentit
● Millora de la memòria i del
treball neurològic
● Garantir l’estimulació
cognitiva de l’usuari
● Millorar la participació dels
usuaris/es
Principis metodològics generals
Jugar
a varis jocs de taula entregats per nivells de capicitats de les persones per
tal de que puguin passar una bona estona i a la vegada poder excercir la seva
ment grupal i conjuntament entre ells/es
Metodologia
Cuan
comencem aquesta activitat dividirem els diferents jocs de taula per nivells i
li donarem els més difícils a les persones amb més capacitat i els més fàcils a
les persones que li costa més.
Donarem
jocs com el dominó, tangram o cubos per fer figures.
Presentació :
Els
dinamitzadors començarem explicant el que faràn a continuació: dividirem el
grup en 3 petits grups diferenciant les seves capacitats i una vegada estiguin
separats els hi donarem un joc de taula perquè hi vagin jugant i a la vegada
excercir el cap.
En tot
el que necessitin d’ajuda estarem pendents, sobretot si no han entés bé les
regles del joc o necessiten ajuda per portar-les a terme.
Cloenda
Una
vegada finalitzem la sessió de jocs de taula, farem preguntes referents a si
els hi ha agradat, i si jugar a aquesta mena de jocs els hi ajuda a l’hora de
treballar les funcions cognitives o no.
Recursos
Espai : La dinamica tindra lloc a l´aula de
la bliblioteca del institut .
Material : jocs de taula comprats i facilitats
per l’Institud.
Recursos humans : Usuaris/es
Persones de suport : Toni fernandez , Cristina
Garcia , Judith Rodriguez , Paula Sanchez ,Sergio Prados .
Titol
d’activitats:
– Data:
Sessió:
|
|||||||||||||||||
Grups
dinamitzador:
|
|||||||||||||||||
Grup
de suport:
|
|||||||||||||||||
Destinataris:
grup de 15 usuaris/es Lloc:
Biblioteca de l’Institut Montserrat Roig. Horari: Dimecres de 16
a 17:30 h
|
|||||||||||||||||
Objectius generals:
1.Enriquir l´ambient.
2.Treballar les funcions cognitives
3.Treballar les relacions socials
|
|||||||||||||||||
Objectius específics:
|
|||||||||||||||||
Desenvolupament:
Presentació – que
diu o fa cada component? 16:00 a 16:15 h.
Primera activitat/dinàmica-
títol:
-que
diu o fa cada component? 16:15 a 16:45h.
Segona activitat/dinàmica- títol:
-que
diu o fa cada component? 16:45
a 17:15h.
Cloenda-
-que
diu o fa cada component? 17:15
a 17:30h.
|
|||||||||||||||||
Avaluació/Conclusió: En
quina mesura s’han complert els objectius generals i específics?
|
No comments:
Post a Comment