Monday, January 28, 2019

MR 1819 APD MP4 PROJECTE CREU ROJA Sessió 4




Nom de l activitat:  Musicoterapia.
Data: 6-03-2019.
Nom d´entitat: Creu Roja.
Num de participants : 15 persones.
Nom dels professionals : Carla Vicente , Adria Lopez, Carlos Aguirre.
Temps : Mitja hora
Sessions : 1.

Objectuis generals
     Enriquir l´ambient.
     Treballar les funcions cognitives
     Treballar les relacions socials

Objectius  especifics

     Millora la coordinació motriu.
     Ajuda a controlar l'ansietat.
     Millora l'estat d'ànim.
     Fomenta el desenvolupament del cervell.
     Estimula la comunicació i l'expressió de sentiments.
     Afavoreix el desenvolupament emocional i afectiu.
     Aguditza els cinc sentit

Principis metodològics generals
Ordenar una canço a  traves de la vista , oida i reminiscencia. .
Al mateix temps  que treballen les  emocions.

Metodologia
Després d´aquesta part procedirem a fer l´activitat i darrerament farem una cloenda d’aquesta, que consistirà a fer-lis una sèrie de preguntes als usuaris /es .
A continuació explicarem l´activitat .

Presentació :
Els dinamitzadors començarem explicant l´activitat a les persones i fent una petita pinzellada explicant que és la musicoteràpia i en que consisteix
Desenvolupament

Farem una activitat que consistira en ordenar la lletra d´una cançó senzilla coneguda pels usuaris/es en una cartolina gran al mateix temps que aquests escolten la cançó en un equip de música seran exactament 3 cançons osigui hauran de fer 3 puzzles .


Cloenda

Abans de finalitzar del tot aquesta activitat farem cinc preguntes a les persones usuàries preguntant per exemple si els ha agradat l'activitat o que afegirien més a l'activitat per fer la més dinàmica. I finalment acabarem la cloenda amb una abraçada grupal.

Recursos

Espai : La dinamica tindra lloc a l´aula de la bliblioteca del institut  .
Material : Fulls  dina 4 , tisores , cola , cartolina dina 2 , equip de musica
Recursos humans : usuaris/es
Persones de suport : Toni fernandez , Cristina Garcia , Judith Rodriguez , Paula Sanchez ,Sergio Prados .





















Nom de l activitat: Fitxes d’estimulació cognitiva
Data: 6-03-2019.
Nom d´entitat: Creu Roja.
Num de participants : 15 persones.
Nom dels professionals : Carla Vicente , Adria Lopez, Carlos Aguirre.
Temps : 45 minuts
Sessions : 1.

Objectuis generals
     Enriquir l´ambient.
     Treballar les funcions cognitives
     Treballar les relacions socials

Objectius  especifics

     Millora la coordinació motriu.
     Ajuda a controlar l'ansietat.
     Millora l'estat d'ànim.
     Fomenta el desenvolupament del cervell.
     Aguditza els cinc sentit
     Millora de la memòria i del treball neurològic
     Garantir l’estimulació cognitiva de l’usuari

Principis metodològics generals
Fer fitxes d’estimulació cognitiva per tal d’estimular la memòria, atenció i capacitats de la persona uauària.

Metodologia
Una vegada comencem aquest temps d’activitats procedirem a fer avaluacions dels usuaris/es per tal de saber quin nivell de capacitats tenen i de quina manera els hem d’ajudar, així sabrem a qui donar una atenció més personalitzada i a quí no.

Presentació :
Els dinamitzadors començarem explicant el que faràn a continuació: vàries fitxes d’estimulació cognitiva diferenciàdes per diferents nivells d’intelectualitat, i també de diferents mides per tal de que la persona que te problemes de vista pugui participar com les altres fent les mateixes activitats, però en gran.
Anirem donant suport a tothom que ho necessiti i corregint aquelles activitats que van acabant.

Cloenda

Una vegada finalitzem la sessió de fitxes d’estimulació cognitiva, farem preguntes referents a si els hi ha agradat, i si els hi han valgut la pena a l’hora d’ecxercitar la ment i la memòria.

Recursos

Espai : La dinamica tindra lloc a l´aula de la bliblioteca del institut  .
Material : Fitxes d’estimulació cognitiva facilitades d’internet.
Recursos humans : Usuaris/es
Persones de suport : Toni fernandez , Cristina Garcia , Judith Rodriguez , Paula Sanchez ,Sergio Prados .



























Nom de l activitat: Jocs de taula
Data: 6-03-2019.
Nom d´entitat: Creu Roja.
Num de participants : 15 persones.
Nom dels professionals : Carla Vicente , Adria Lopez, Carlos Aguirre.
Temps : 20 minuts
Sessions : 1.

Objectuis generals
     Enriquir l´ambient.
     Treballar les funcions cognitives
     Treballar les relacions socials

Objectius  especifics

     Millora la coordinació motriu.
     Ajuda a controlar l'ansietat.
     Millora l'estat d'ànim.
     Fomenta el desenvolupament del cervell.
     Aguditza els cinc sentit
     Millora de la memòria i del treball neurològic
     Garantir l’estimulació cognitiva de l’usuari
     Millorar la participació dels usuaris/es

Principis metodològics generals
Jugar a varis jocs de taula entregats per nivells de capicitats de les persones per tal de que puguin passar una bona estona i a la vegada poder excercir la seva ment grupal i conjuntament entre ells/es

Metodologia
Cuan comencem aquesta activitat dividirem els diferents jocs de taula per nivells i li donarem els més difícils a les persones amb més capacitat i els més fàcils a les persones que li costa més.
Donarem jocs com el dominó, tangram o cubos per fer figures.

Presentació :
Els dinamitzadors començarem explicant el que faràn a continuació: dividirem el grup en 3 petits grups diferenciant les seves capacitats i una vegada estiguin separats els hi donarem un joc de taula perquè hi vagin jugant i a la vegada excercir el cap.
En tot el que necessitin d’ajuda estarem pendents, sobretot si no han entés bé les regles del joc o necessiten ajuda per portar-les a terme.
Cloenda

Una vegada finalitzem la sessió de jocs de taula, farem preguntes referents a si els hi ha agradat, i si jugar a aquesta mena de jocs els hi ajuda a l’hora de treballar les funcions cognitives o no.

Recursos

Espai : La dinamica tindra lloc a l´aula de la bliblioteca del institut  .
Material : jocs de taula comprats i facilitats per l’Institud.
Recursos humans : Usuaris/es
Persones de suport : Toni fernandez , Cristina Garcia , Judith Rodriguez , Paula Sanchez ,Sergio Prados .
















Titol d’activitats: – Data: Sessió:
Grups dinamitzador:
Grup de suport:
Destinataris: grup de 15 usuaris/es Lloc: Biblioteca de l’Institut Montserrat Roig. Horari: Dimecres de 16 a 17:30 h
Objectius generals:
1.Enriquir l´ambient.
2.Treballar les funcions cognitives
3.Treballar les relacions socials
Objectius específics:
Funcions cognitives receptives:
Funcions cognitives de gestió de la informació:
Funcions cognitives expressives o executives
ORIENTACIO
personal, espacial, temporal
ATENCIO

PERCEPCIÓ

Aguditza els cinc sentits
MEMORIA
llarg/curt termini
Fomenta el desenvolupament del cervell.

raonament,
planificació,
flexibilitat,
càlcul matemàtic

LLENGUATGE
presa de decisions, treball dual,
Expressió  musical.

PSICOMOTRICITAT fina

LLENGUATGE i ESCRIPTURA
  • Millora la coordinació motriu.
  • Ajuda a controlar l'ansietat.
  • Millora l'estat d'ànim.

  • Estimula la comunicació i l'expressió de sentiments.
  • Afavoreix el desenvolupament emocional i afectiu.

Desenvolupament:
Metodologia: Els/les dinamitzadors/es donen unes instruccions -aprenentatge per maduració cognitiva de Piaget- per organitzar la sessió i s’asseguren que els usuaris/es les entenen -aprenentatge per mediació- fent servir el modelatge, role-playing o encadenament i així, posar en marxa una metodologia participativa i activa que promogui la motivació i autonomia per part d’usuaris/es -aprenentatge per descobriment de Bruner i significatiu d’Ausubel així com aprenentatge per observació de Bandura entre usuaris/es i dinamitzadors/es en un aprenentatge recíproc.

Presentació – que diu o fa cada component? 16:00 a 16:15 h.
Dinamitzador/a:Carlos Aguirre . 







Dinamitzador/a:
Dinamitzador/a:
Dinamitzador/a:
Primera activitat/dinàmica- títol: -que diu o fa cada component? 16:15 a 16:45h.

Dinamitzador/a:







Dinamitzador/a:
Dinamitzador/a:
Dinamitzador/a:

Segona activitat/dinàmica- títol: -que diu o fa cada component? 16:45 a 17:15h.

Dinamitzador/a:







Dinamitzador/a:
Dinamitzador/a:
Dinamitzador/a:

Cloenda- -que diu o fa cada component? 17:15 a 17:30h.

Dinamitzador/a:







Dinamitzador/a:
Dinamitzador/a:
Dinamitzador/a:


Avaluació/Conclusió: En quina mesura s’han complert els objectius generals i específics?











No comments:

Post a Comment