Destinataris:
grups
classe
Objectius:
Organitzar-nos,
seleccionar les activitats, relacionar activitats i continguts de
MP4,
Desenvolupament:
Els
dos grups de primer A i B d’APD han de dinamitzar la resta de grups
classes d’APD, INSO I EDIN. Surten deu grups de primer que han de
dinamitzar deu grups classe.
El
marc horari de les activitats de Carnestoltes va de 18:35 h. fins les
21.00 h. del dijous, 28 de febrer de 2019.
Ja
hem tingut una primera classe d’oganització el divendres 14 de
desembre de 2018, on van sortir grups i una proposta d’activitats
que la Sara va resumir en la fotocopia adjunta. Farem dues sessions
mes de preparació de les activitats i cinc sessions d’implementació
per part de cada grup a la segona hora de les sessions dobles dels
dilluns.
Si
cal dedicarem alguna altra sessió de preparació.
Horari
general de Carnestoltes, dijous, 28 de febrer de 2019
18:35
a 19:00 h
|
Cada
grup ha d’anar a l’aula assignada per preparar taules, cadires
i material
|
19:00
a 19:35 h
|
Cada
grup rep als alumnes, es presenten, expliquen totes les dinàmiques
planificades i fan la primera de les activitats.
|
19:35
a 20:10 h
|
Es
fa la segona de les activitats,
|
20:10
a 20:45 h
|
Es
fa la tercera de les activitats,
|
20:45
a 21:00 h.
|
Es
fa la cloenda de les dinàmiques, es demana feedback als
participants ja sigui preguntes orals, enquesta, qüestionari,
observació...
|
21:00
a 21:15 h.
|
Es
recull el material, s’ordenen taules i cadires i marxem.
|
TEORIA
|
ACTIVITATS
|
||||
Actitud,
motivació i aprenentatge
teories
d’aprenentatge:
-
per reforç i càstig de Skinner
-
per mediació de Vigotski
-
per observació de Bandura
-
per descobriment de Bruner
-
per associació d’Ausubel
-
per maduració cognitiva de Piaget
|
Selecció
de les tècniques d’intervenció:
-
instruccions
-
modelatge
-
emmotllament
-
encadenament
-
Role playing
-
feedback
|
Col.lectius
- persones grans
- diversitat intel.lectual
- persones amb malaltia
mental,
- persones amb demencia
- diversitat funcional i
sensorial
- persones malaltes
|
Motrius fines
Disfraçar-se
els uns als altres,
pintar
màscares, pintar-se la cara,
decorar
amb hena,
Origami,
Manualitats,
Cuinar
– fer massa de pa,
|
Sensorials
Marco Polo,
gustos i olors
Esbrinar qui som per
contacte,
Esbrinar qui som per la
veu,
Jocs de confiança,
|
Motrius grosses
Representació de mimica,
teatral,
de coreografia,
ball lliure (amb els ulls
tapats)
ball guiat
Ninja,
|
Funcions
receptives:
|
Funcions de
gestió de la informació:
|
Funcions
expressives o executives
|
ORIENTACIO
personal,
espacial, temporal
ATENCIO
sostinguda,
selectiva, alterna,
PERCEPCIÓ
visual,
sonora, tàctil, gustativa, olfativa,
i
esquema corporal
LLENGUATGE
i LECTURA
|
MEMORIA llarg/curt
termini
PENSAMENT,
raonmanet, contar, calcular,
planificació,
,
LLENGUATGE
|
Presa
de decisions,
LLENGUATGE,
LECTURA EN VEU ALTA i ESCRIPTURA
Expressió
artística, musical, ball,
PSICOMOTRICITAT
grossa,
PSICOMOTRICITAT
fina
|
Per
grups, decidiu l’organització del grup classe a cadascuna de les
tres franjes horàries, escolliu al menys una
activitat
de
la
llista anterior
i ompliu la vostra part
d’aquesta graella.
Anoteu una primera valoració dels continguts teòrics que estan
relacionats amb les activitats seleccionades així com el col.lectiu
destinatari i les funcions cognitives treballades.
Possible
tema general del Carnestoltes : Class-ROOM
ESCAPE
(gincana, joc del tressor). Al final de cada activitat, se’ls
proporciona una pista als participants, una peça d’un
trencaclosques per exemple, o una endevinalla que han d’encertar al
final de les dinàmiques per poder sortir de l’aula.
Maria, Manal, Montse,
Javier, Angela,
|
19.00
-19.35 h
|
|
Dilluns 28 gener 2019
|
19.35
20.10 h
|
|
||
20.10
– 20.45 h
|
|
|
|
20:45
– 21:00 h
|
Cloenda
i Avaluació enquesta, qüestionari, observació,
|
|
|
Imma, Ariadna G, Paula de A
Laima, Helena,
|
19.00
-19.35 h
|
|
Dilluns 4 febrer 2019
|
19.35
20.10 h
|
|
||
20.10
– 20.45 h
|
|
|
|
20:45
– 21:00 h
|
Cloenda
i Avaluació enquesta, qüestionari, observació,
|
|
|
Chaima, Jessica, Ana Maria, Paula
F. Cristina,
|
19.00
-19.35 h
|
|
Dilluns 11 febrer 2019
|
19.35
20.10 h
|
|
||
20.10
– 20.45 h
|
|
|
|
20:45
– 21:00 h
|
Cloenda
i Avaluació enquesta, qüestionari, observació,
|
|
|
Naiara, Tania, Sara, Alba,
Alvaro,
|
19.00
-19.35 h
|
|
Dilluns 18 febrer 2019
|
19.35
20.10 h
|
|
||
20.10
– 20.45 h
|
|
|
|
20:45
– 21:00 h
|
Cloenda
i Avaluació enquesta, qüestionari, observació,
|
|
|
Paula A, Ariadna L, Celeste,
Kaoutar, Joel,
|
19.00
-19.35 h
|
|
Dimarts 19 febrer 2019
|
19.35
20.10 h
|
|
||
20.10
– 20.45 h
|
|
|
|
20:45
– 21:00 h
|
Cloenda
i Avaluació enquesta, qüestionari, observació,
|
|
Avaluació:
ens
hem organitzat? Ens hem posat d’acord?
-Ara
cal ampliar aquesta informació a la fitxa de les activitats,
indicant més exactament materials i responsables.
No comments:
Post a Comment