Monday, January 14, 2019

MR 1819 APD MP4 CARNESTOLTES - ORGANITZACIO.



Destinataris: grups classe 
Objectius: Organitzar-nos, seleccionar les activitats, relacionar activitats i continguts de MP4,

Desenvolupament:

Els dos grups de primer A i B d’APD han de dinamitzar la resta de grups classes d’APD, INSO I EDIN. Surten deu grups de primer que han de dinamitzar deu grups classe.

El marc horari de les activitats de Carnestoltes va de 18:35 h. fins les 21.00 h. del dijous, 28 de febrer de 2019.

Ja hem tingut una primera classe d’oganització el divendres 14 de desembre de 2018, on van sortir grups i una proposta d’activitats que la Sara va resumir en la fotocopia adjunta. Farem dues sessions mes de preparació de les activitats i cinc sessions d’implementació per part de cada grup a la segona hora de les sessions dobles dels dilluns.
Si cal dedicarem alguna altra sessió de preparació.

Horari general de Carnestoltes, dijous, 28 de febrer de 2019

18:35 a 19:00 h
Cada grup ha d’anar a l’aula assignada per preparar taules, cadires i material
19:00 a 19:35 h
Cada grup rep als alumnes, es presenten, expliquen totes les dinàmiques planificades i fan la primera de les activitats.
19:35 a 20:10 h
Es fa la segona de les activitats,
20:10 a 20:45 h
Es fa la tercera de les activitats,
20:45 a 21:00 h.
Es fa la cloenda de les dinàmiques, es demana feedback als participants ja sigui preguntes orals, enquesta, qüestionari, observació...
21:00 a 21:15 h.
Es recull el material, s’ordenen taules i cadires i marxem.


TEORIA
ACTIVITATS
Actitud, motivació i aprenentatge
teories d’aprenentatge:
- per reforç i càstig de Skinner
- per mediació de Vigotski
- per observació de Bandura
- per descobriment de Bruner
- per associació d’Ausubel
- per maduració cognitiva de Piaget
Selecció de les tècniques d’intervenció:

- instruccions
- modelatge
- emmotllament
- encadenament
- Role playing
- feedback
Col.lectius

- persones grans
- diversitat intel.lectual
- persones amb malaltia
mental,
- persones amb demencia
- diversitat funcional i
sensorial
- persones malaltes
Motrius fines

Disfraçar-se els uns als altres,
pintar màscares, pintar-se la cara,
decorar amb hena,
Origami,
Manualitats,
Cuinar – fer massa de pa,

Sensorials

Marco Polo,
gustos i olors
Esbrinar qui som per contacte,
Esbrinar qui som per la veu,
Jocs de confiança,
Motrius grosses

Representació de mimica, teatral,
de coreografia,
ball lliure (amb els ulls tapats)
ball guiat
Ninja,


Funcions receptives:
Funcions de gestió de la informació:
Funcions expressives o executives
ORIENTACIO
personal, espacial, temporal
ATENCIO
sostinguda, selectiva, alterna,
PERCEPCIÓ
visual, sonora, tàctil, gustativa, olfativa,
i esquema corporal
LLENGUATGE i LECTURA
MEMORIA llarg/curt termini

PENSAMENT, raonmanet, contar, calcular,
planificació, ,

LLENGUATGE
Presa de decisions,

LLENGUATGE, LECTURA EN VEU ALTA i ESCRIPTURA
Expressió artística, musical, ball,

PSICOMOTRICITAT grossa,
PSICOMOTRICITAT fina

Per grups, decidiu l’organització del grup classe a cadascuna de les tres franjes horàries, escolliu al menys una activitat de la llista anterior i ompliu la vostra part d’aquesta graella. Anoteu una primera valoració dels continguts teòrics que estan relacionats amb les activitats seleccionades així com el col.lectiu destinatari i les funcions cognitives treballades.

Possible tema general del Carnestoltes : Class-ROOM ESCAPE (gincana, joc del tressor). Al final de cada activitat, se’ls proporciona una pista als participants, una peça d’un trencaclosques per exemple, o una endevinalla que han d’encertar al final de les dinàmiques per poder sortir de l’aula.

Maria, Manal, Montse,
Javier, Angela,
19.00 -19.35 h

Dilluns 28 gener 2019
19.35 20.10 h

20.10 – 20.45 h


20:45 – 21:00 h
Cloenda i Avaluació enquesta, qüestionari, observació,

Imma, Ariadna G, Paula de A
Laima, Helena,
19.00 -19.35 h

Dilluns 4 febrer 2019
19.35 20.10 h

20.10 – 20.45 h


20:45 – 21:00 h
Cloenda i Avaluació enquesta, qüestionari, observació,

Chaima, Jessica, Ana Maria, Paula F. Cristina,
19.00 -19.35 h

Dilluns 11 febrer 2019
19.35 20.10 h

20.10 – 20.45 h


20:45 – 21:00 h
Cloenda i Avaluació enquesta, qüestionari, observació,

Naiara, Tania, Sara, Alba,
Alvaro,
19.00 -19.35 h

Dilluns 18 febrer 2019
19.35 20.10 h

20.10 – 20.45 h


20:45 – 21:00 h
Cloenda i Avaluació enquesta, qüestionari, observació,

Paula A, Ariadna L, Celeste,
Kaoutar, Joel,
19.00 -19.35 h

Dimarts 19 febrer 2019
19.35 20.10 h

20.10 – 20.45 h


20:45 – 21:00 h
Cloenda i Avaluació enquesta, qüestionari, observació,


Avaluació: ens hem organitzat? Ens hem posat d’acord?


 -Ara cal ampliar aquesta informació a la fitxa de les activitats, indicant més exactament materials i responsables.

No comments:

Post a Comment