Monday, January 28, 2019

MR 18-19 APD MP4 Projecte creu roja Sessió 1





Títol d'activitats: Presentació del projecte / Passar el cabdell / Jocs d'estimulació cognitiva                     Data: 13-2-2019           Sessió: 1
Grups dinamitzador: Andrea, Sara, Ethan i Sandra
Grup de suport: Thais, Laila, Cristina i Santi
Destinataris: grup de 15 usuaris/es                                  Lloc: Biblioteca de l’Institut Montserrat Roig. Horari: Dimecres de 16 a 17:30 h

Objectius generals:
1.  Activació cognitiva
2.  Potenciar les relacions socials
3.  Enriquir l’ambient

Objectius específics:
- Treballar la memòria mediant uns jocs d'activació cognitiva.
- Cohesionar el grup i crear confiança entre ells.
- Passar una bona estona. 
Funcions cognitives receptives:      
Funcions cognitives de gestió de la informació:
Funcions cognitives expressives o executives
ORIENTACIO
personal, espacial, temporal
ATENCIO
sostinguda, selectiva, alterna,
PERCEPCIÓ               
visual, sonora, tàctil, gustativa, olfactiva,                 
i esquema corporal      
LLENGUATGE i LECTURA
MEMORIA
 llarg/curt termini

raonament,      
planificació,
flexibilitat,
càlcul matemàtic
lògica
LLENGUATGE
presa de decisions, treball dual,
Expressió artística, musical, ball,
PSICOMOTRICITAT grossa,
PSICOMOTRICITAT fina

LLENGUATGE i ESCRIPTURA
Desenvolupament:
Metodologia: Els/les dinamitzadors/es donen unes instruccions -aprenentatge per maduració cognitiva de Piaget- per organitzar la sessió i ens     assegurem que els usuaris/es les entenen -aprenentatge per mediació- fent servir el modelatge, role-playing o encadenament i així, posar en marxa una metodologia participativa i activa que promogui la motivació i autonomia per part d’usuaris/es -aprenentatge per descobriment de Bruner i significatiu d’Ausubel així com aprenentatge per observació de Bandurra entre usuaris/es i dinamitzadors/es en un aprenentatge recíproc.

Presentació – que diu o fa cada component? 16:00 a 16:15 h.
Dinamitzador/a: Sandra
-Dona la benvinguda, presenta el grup i dona torn a la Sara que introduirà el projecte






Dinamitzador/a: Sara
-Explica el projecte i els ensenya el blog, dona pas a l'Andrea que explicarà la 1era activitat
Dinamitzador/a: Andrea
-Explica com farem l'activitat del cabdell de llana i dona torn al Ethan per explicar els jocs
Dinamitzador/a: Ethan
-Explica els jocs que farem si ens dona temps
Primera activitat/dinàmica- títol: Passar el cabdell de llana                                                                              -que diu o fa cada component? 16:15 a 16:45h.

Dinamitzador/a: Ethan
-Explica com s'han de col·locar a la roda de cadires







Dinamitzador/a: Sandra
-Possar etiquetes amb el nom dels usuaris
Dinamitzador/a: Sara
-A mesura que avança l'activitat anirà fent preguntes per completar la informació
Dinamitzador/a:Andrea
-Explica la dinàmica
-A mesura que avança l'activitat anirà fent preguntes per completar la informació

Segona activitat/dinàmica- títol: Explicar el projecte del llibre                                                                          -que diu o fa cada component? 16:45 a 17:15h.

Dinamitzador/a: Sara
-Explica deures de la infància






Dinamitzador/a: Sandra
-Reparteix els sobres i explica com farem els llibres
Dinamitzador/a: Andrea
-Explica els deures de dintre el sobre 
Dinamitzador/a: Ethan
-Ajuda a l'Andrea a explicar els deures de dintre del sobre

Cloenda-Jocs d'estimulació cognitiva                                                                                                                                        -que diu o fa cada component? 17:15 a 17:30h.

Dinamitzador/a:Sara
-Explica la sessió dels jocs, i dona suport al joc del puzzle






Dinamitzador/a: Andrea
-Dona suport al joc de Scrabble
Dinamitzador/a: Sandra
-Dona suport al joc del "atasco".
Dinamitzador/a: Ethan
-Mira si els usuaris necessiten ajuda.


Avaluació/Conclusió: En quina mesura s’han complert els objectius generals i específics?





















No comments:

Post a Comment