Monday, January 28, 2019

MR 1819 APD MP4 PROJECTE CREU ROJA - Sessió 9




Ens presentarem tot el grup i començarem amb la primera activitat, musicoterapia.
Musicoterapia: Començarem explicant la nostra dinàmica, que consisitirà en posar musica de la seva època i que ells només escoltant-la que endivinin qui la canta o com és diu aquella cançó
 Caixa Misteriosa: En una caixa posarem una serie d'objectes i aniran sortint un per un i hauran d'endivinar tocant-lo però no veient el que hi ha dintre.
PLAN B: Aromaterapia: Consisteix en un joc que porta pots petits de diferentes olors, s'hauran de posar per parelles, un tancarà els ulls i l'altre li donara una olor, el que ha tancat els ulls haurà d'esbrinar de quin olor es tracta.
Per finalitzar realitzarem una colenda preguntant que els hi ha semblat (entre altres preguntes) i després ens acomiadarem.

preguntes cloenda: Us ha agradat?  Quina activitat us ha agradat més? Canviarieu alguna activitat? 

preguntes de la vida diària:
1. Quin tipus de música escoltes actualment?
2. Tens néts?
3. Quins programes de la tele t'agraden?
4. Que t'agrada fer?
5. Teniu mascotes?
6. Com vesteixes normalment?
7.  Color favorit?
8. La teva rutina diària?

Titol d’activitats: Musicoterapia                                                                                                          Data: Sessió: 24 abril
Grups dinamitzador: Laura, Sheila, Aitana i Chaima
Grup de suport: Alicia, Kaoutar,Ainoa i Nadia
Destinataris: grup de 15 usuaris/es
Lloc: Biblioteca de l’Institut Montserrat Roig.
Horari: Dimecres de 16 a 17:30 h
Objectius generals:
1. Activar les funcions cognitives.
2. Afavorir les relacions social.
3. Enriquir l'entorn
Objectius específics:
Funcions cognitives receptives:
Funcions cognitives de gestió de la informació:
Funcions cognitives expressives o executives
ORIENTACIO
personal, espacial, temporal
ATENCIO
sostinguda, selectiva, alterna,
PERCEPCIÓ
visual, sonora, tàctil, gustativa, olfactiva,
i esquema corporal
LLENGUATGE i LECTURA
MEMORIA
llarg/curt termini

raonament,
planificació,
flexibilitat,
càlcul matemàtic
lògica
LLENGUATGE
presa de decisions, treball dual,
Expressió artística, musical, ball,
PSICOMOTRICITAT grossa,
PSICOMOTRICITAT fina

LLENGUATGE i ESCRIPTURA

Desenvolupament:
Metodologia: Els/les dinamitzadors/es donen unes instruccions -aprenentatge per maduració cognitiva de Piaget- per organitzar la sessió i s’asseguren que els usuaris/es les entenen -aprenentatge per mediació- fent servir el modelatge, role-playing o encadenament i així, posar en marxa una metodologia participativa i activa que promogui la motivació i autonomia per part d’usuaris/es -aprenentatge per descobriment de Bruner i significatiu d’Ausubel així com aprenentatge per observació de Bandura entre usuaris/es i dinamitzadors/es en un aprenentatge recíproc.

Presentació – que diu o fa cada component? 16:00 a 16:15 h.
Dinamitzador/a:

lAURA: Donar la benvinguda als usuaris (preguntar en quin dia de la setmana estem i en quin numero)






Dinamitzador/a:

SHEILA: Presentar el grup.
Dinamitzador/a:

AITANA:  res
Dinamitzador/a:

CHAIMA: Res
Primera activitat/dinàmica- 
Títol: Musicoterapia
-que diu o fa cada component? 16:15 a 16:45h.

Dinamitzador/a:

CHAIMA: Presentar l'activitat.





Dinamitzador/a:

SHEILA: Dona suport a tot el grup.
Dinamitzador/a:

LAURA: Posar les cançons.
Dinamitzador/a:

AITANA: Dona el torn de paraula i vigila que ho facin bé.

Segona activitat/dinàmica- 
Títol: La Caixa Misteriosa
-que diu o fa cada component? 16:45 a 17:15h.

Dinamitzador/a:

AITANA: Presenta l'activitat.





Dinamitzador/a:

LAURA: Donar suport.
Dinamitzador/a:

SHEILA: Donar suport.
Dinamitzador/a:

CHAIMA: Posa diferents objectes en la caixa.

Cloenda- -que diu o fa cada component? 17:15 a 17:30h.

Dinamitzador/a:

LAURA: Fa diferents preguntes.





Dinamitzador/a:

SHEILA: Fa diferents preguntes.
Dinamitzador/a:

AITANA: Fa diferents preguntes.
Dinamitzador/a:

CHAIMA: Fa diferents preguntes.


Avaluació/Conclusió: En quina mesura s’han complert els objectius generals i específics?













No comments:

Post a Comment