Titol de l’activitat:
Dinàmiques d’habilitats de comunicació i teleassistencia
Destinatari: grup
classe. Objectius:
-
Practicar les habilitats socials pròpies del MP6 i NF4:
-
Expressar-se de manera clara i precisa
-
Practicar la retroalimentació
-
Practicar l’escolta activa
-
Identificar les necessitats de l’usuari
-
deduir els continguts del nucli formatiu a partir d’aquestes
pràctiques orals i jocs.
Desenvolupament:
A.
Test
de escucha
Responde
a estas preguntas de manera sincera. Cuando te encuentras en una
situación de comunicación en la que tienes que escuchar…
1.
¿Construyes
tu respuesta a la vez que el otro sigue hablando?
2. ¿Supones lo que va a decir antes de que lo diga?
3. ¿Interrumpes para dejar claro tu punto de vista o para terminar las frases de la otra persona?
4. ¿Desconectas y permites que tu mente divague en los temas que tienes pendientes?
5. ¿Reaccionas con impulsividad ante ciertas palabras?
2. ¿Supones lo que va a decir antes de que lo diga?
3. ¿Interrumpes para dejar claro tu punto de vista o para terminar las frases de la otra persona?
4. ¿Desconectas y permites que tu mente divague en los temas que tienes pendientes?
5. ¿Reaccionas con impulsividad ante ciertas palabras?
B.
Per parelles, seuen d’esquena uns dels altres, per torns, l’emissor
farà un dibuix que ha de comunicar verbalment al receptor de la
manera mes acurada possible. Desprès s’asseguraran fins a quin
punt les seves instruccions han estat acurades.
C.
Cada
equipo elige de entre sus miembros a una persona que actuará en el
rol de “ciego”.
El
juego consiste en que el ciego -con los ojos vendados- vaya de un
extremo a otro de la sala sorteando una serie de obstáculos (sillas,
mesas, etc.) siguiendo las instrucciones dadas por sus compañeros.
Antes
de empezar, el formador hace salir de la sala a todos los
participantes y coloca los obstáculos que el ciego no podrá rozar.
Hace pasar al primer equipo y cronometra el tiempo. Luego repite la
misma operación con el segundo equipo.
D.
1. Per parelles, d’esquena i per torns: emissor escriu una anècdota
de 5 linies i l’explica al receceptor que ha de resumir-la i
compartir amb l’emissor per comprovar que és certa.
2.
emissor escull una emoció o un sentiment determinat i ha de
construir una historia al voltant d’aquesta idea, l’escriu i la
llegeix o explica al receptor que ha d’endevinar l’emocio o
sentiment.
E.
L’autobús- «Imagina’t que ets el conductor d’un autobus...»
s’explica la historia al final de la qual el receptor ha de
contestar una pregunta.
Conclusions-Avaluació
Identificar
cada dinámica amb un objectiu determinat.
Relacionar
les activitats amb els continguts del nf4
Demanar
d’altres dinàmiques relacionades.
No comments:
Post a Comment