Wednesday, October 11, 2017

MR 1718 APD MP4 UF3 NF11 Intervenció en l'oci de persones en situació de dependència


PROGRAMAR consisteix en imaginar una serie d'accions -activitats- per obtenir unes metes determinades -objectius.


MODEL DE LES NOU QUESTIONS D'EZEQUIEL ANDER EGG

Que volem fer?  decidir i concretar l'acció

Per què ho volem fer?  les raons...

Per a què ho volem fer? Els objectius

On ho volem fer? localització i espais

Com ho volem fer?  la metodologia

Quan ho volem fer?  

A qui es dirigeix l'acció? els destinataris

Amb qui comptarem?  els recursos humans

De què disposarem? els recursos materials


EXEMPLE:


Que volem fer?  

SORTIDA TUTORIAL DE TOTES LES FAMILIES DE SERVEIS A LA COMUNITAT, INTEGRACIÓ SOCIAL, EDUCACIÓ INFANTIL, APD.


Per què ho volem fer?

FORMA PART DEL PLA TUTORIAL

Per a què ho volem fer? 

CONEIXENÇA I COHESIÓ DELS GRUPS DE CADA FAMILIA
POSAR EN PRACTICA CONTINGUTS DELS DIFERENTS MODULS PROFESSIONALS -MP4, MP7, MP8 i CC
COHESIO DEL GRUP DE PROFESSORS/ES
DIVERTIR-NOS

On ho volem fer? 
PLATJA O PARCS PROPERS PER L'OFERTA LÚDICA QUE PROPORCIONEN




Com ho volem fer?  
FAREM SERVIR UNA METODOLOGIA ACTIVA I PARTICIPATIVA ON ELS ALUMNES ES DINAMITZIN MUTUAMENT MENTRE ELS PROFESSOR/ES OBSERVEN I AVALUEN



Quan ho volem fer?  
25 d'Octubre
A qui es dirigeix l'acció? els destinataris
APD
Amb qui comptarem?  els recursos humans
Els i les alumnes faran de 
dinamitzador@s i participants alhora
Equip docent d'APD
De què disposarem? els recursos material

2 ZONES DE MAQUINES CARDIOVASCULARS PER USUARIS DE TOTES LES EDATS
PISTES DE VOLLEYBALL
PISTA DE BASQUET
PISTA DE BICIS, PATI, MONOPATI,
TAULES DE TENNIS DE TAULA
TIROLINA
PIRAMID DE CORDES...




Projecte d'animació sociocultural

La majoria de centres i residències d'APD dispoen d'un projecte d'intervenció en l'oci disseyat per professionals de l'animació socio-cultural o els mateixos tècnics d'APD:

ANALISI DE LES NECESSITATS/ REALITAT
PLANIFICACIÓ
EXECUCIÓ
AVALUACIÓ


ANALISI DE LES NECESSITATS:  quins són els gustos dels nostres usuaris i les seves necessitats?


PLANIFICACIÓ

Objectius:  que volem aconseguir?
Temporalització: quan ho volem aconseguir?
Metodologia: com ho volem fer?
Recursos: que necessitarem per aconseguir-ho?

Els objectius són les metes que volem aconseguir amb unes activitats.




la metodologia fa referència a la manera en que es desenvoluparà l'activitat, sempre tan participativa com sigui possible



la temporalització tracta de fixar, de forma realista, la durada de cada etapa del projecte i la sequència del procès.


APD - SORTIDA TUTORIAL 25 OCTUBRE
Platja Nova Icaria - 2n APD 16:00 a 17:00 h
16:00 a 16:30
Dinamica de coneixença
Entrevistes mútues entre els alumnes de segon per saber si estan de pràctiques o s’han matriculat de totes les assignatures o treballen.
16:30 a 17:00
Dinamica de cohesió-diversió
tots junts o en grups de preferència
Jocs tradicionals
dinamitzadores:


Volley
dinamitzadores:
Tennis platja:
dinamitzadores
Futbol
dinamitzadores































































Observacions:

Grups de dinamització de segon:


Platja Nova Icaria – 1er i 2n APD 17:00 a 18:15 h.
17:00 a 17:30
Dinamica de presentació

Es fan dos cercles, el cercle interior es dels alumnes de segon que miren cap a fora del cercle cap als alumnes de primer que els envolten.

Cada trenta segons o així, els alumnes de segon han de moure’s per tenir un interlocutor diferent.
17:30 a 18:15
Dinamica de cohesió – diversió per grups de preferència
Volley








Matar
Futbol
Mocador


Plaça de toros























































































Observacions

Els recursos inclouen tot el que necessitarem per dur a terme el projecte.

Recursos humans
Recursos materials
Recursos financers (pressupost)

L'Execució suposa dur a la pràctica les actuacions planificades


L'avaluació permet detectar les dificultats per millorar la nostra actuació.


Les activitats són actuacions planificades adequadament per assolir uns objectius prefixats.



LA DINAMITZACIO DE GRUPS

Les tècniques grupals es refereixen al conjunt de mitjans, recursos i procediments que es fan servir de forma col.lectiva.


CARACTER LUDIC



CARACTER VIVENCIAL




Les dinàmiques de grup són activitats dissenyades per tal que els components interactuin entre elles i augmentin la seva satisfacció personal i col.lectiva.


TIPUS DE DINÀMIQUES DE GRUP

DE PRESENTACIÓ









DE CONEIXEMENT i CONFIANÇA





D'ANIMACIÓ I MOTIVACIO



DE DESHINBICIÓ


DE COL.LABORACIO



DE COMUNICACIO



DE RESOLUCIÓ DE CONFLICTES






EL PAPER DEL TÈCNIC EN LA INTERVENCIÓ

Tasques de dinamització

- Promoure la participacio de les persones usuàries activant els interessos que motiven a cada persona
- Fomentar la comunicació, la cohesió, la col.laboració i la confiança entre les persones,
- Ajudar a les persones a resoldre els seus conflictes dialogant,
- Acompanyar a les persones en el desevolupament de les activitats sense manar-los ni donar-los ordres
- Oferir els suports a les persones que els requereixin,
- Tranquilitzar a les persones més susceptibles del grup, 
- Contribuir amb la seva aportació a l'avaluació d'activitats,

No comments:

Post a Comment