PROGRAMAR consisteix en imaginar una serie d'accions -activitats- per obtenir unes metes determinades -objectius.
MODEL DE LES NOU QUESTIONS D'EZEQUIEL ANDER EGG
Que volem fer? decidir i concretar l'acció
Per què ho volem fer? les raons...
Per a què ho volem fer? Els objectius
On ho volem fer? localització i espais
Com ho volem fer? la metodologia
Quan ho volem fer?
A qui es dirigeix l'acció? els destinataris
Amb qui comptarem? els recursos humans
De què disposarem? els recursos materials
EXEMPLE:
Que volem fer?
SORTIDA TUTORIAL DE TOTES LES FAMILIES DE SERVEIS A LA COMUNITAT, INTEGRACIÓ SOCIAL, EDUCACIÓ INFANTIL, APD.
Per què ho volem fer?
FORMA PART DEL PLA TUTORIAL
Per a què ho volem fer?
CONEIXENÇA I COHESIÓ DELS GRUPS DE CADA FAMILIA
POSAR EN PRACTICA CONTINGUTS DELS DIFERENTS MODULS PROFESSIONALS -MP4, MP7, MP8 i CC
COHESIO DEL GRUP DE PROFESSORS/ES
DIVERTIR-NOS
On ho volem fer?
PLATJA O PARCS PROPERS PER L'OFERTA LÚDICA QUE PROPORCIONEN
Com ho volem fer?
FAREM SERVIR UNA METODOLOGIA ACTIVA I PARTICIPATIVA ON ELS ALUMNES ES DINAMITZIN MUTUAMENT MENTRE ELS PROFESSOR/ES OBSERVEN I AVALUEN
Quan ho volem fer?
25 d'Octubre
A qui es dirigeix l'acció? els destinataris
APD
Amb qui comptarem? els recursos humans
Els i les alumnes faran de
dinamitzador@s i participants alhora
Equip docent d'APD
De què disposarem? els recursos material
PISTES DE VOLLEYBALL
PISTA DE BASQUET
PISTA DE BICIS, PATI, MONOPATI,
TAULES DE TENNIS DE TAULA
TIROLINA
PIRAMID DE CORDES...
Projecte d'animació sociocultural
La majoria de centres i residències d'APD dispoen d'un projecte d'intervenció en l'oci disseyat per professionals de l'animació socio-cultural o els mateixos tècnics d'APD:
ANALISI DE LES NECESSITATS/ REALITAT
PLANIFICACIÓ
EXECUCIÓ
AVALUACIÓ
ANALISI DE LES NECESSITATS: quins són els gustos dels nostres usuaris i les seves necessitats?
PLANIFICACIÓ
Objectius: que volem aconseguir?
Temporalització: quan ho volem aconseguir?
Metodologia: com ho volem fer?
Recursos: que necessitarem per aconseguir-ho?
Els objectius són les metes que volem aconseguir amb unes activitats.
la metodologia fa referència a la manera en que es desenvoluparà l'activitat, sempre tan participativa com sigui possible
la temporalització tracta de fixar, de forma realista, la durada de cada etapa del projecte i la sequència del procès.
APD
- SORTIDA TUTORIAL 25 OCTUBRE
|
|||||
Platja
Nova Icaria - 2n APD 16:00 a 17:00 h
|
|||||
16:00
a 16:30
|
Dinamica
de coneixença
|
||||
Entrevistes
mútues entre els alumnes de segon per saber si estan de
pràctiques o s’han matriculat de totes les assignatures o
treballen.
|
|||||
16:30
a 17:00
|
Dinamica
de cohesió-diversió
tots
junts o en grups de preferència
|
||||
Jocs
tradicionals
dinamitzadores:
|
Volley
dinamitzadores:
|
Tennis
platja:
dinamitzadores
|
Futbol
dinamitzadores
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Observacions:
Grups
de dinamització de segon:
Platja
Nova Icaria – 1er i 2n APD 17:00 a 18:15 h.
|
|||||
17:00
a 17:30
|
Dinamica
de presentació
Es
fan dos cercles, el cercle interior es dels alumnes de segon que
miren cap a fora del cercle cap als alumnes de primer que els
envolten.
Cada
trenta segons o així, els alumnes de segon han de moure’s per
tenir un interlocutor diferent.
|
||||
17:30
a 18:15
|
Dinamica
de cohesió – diversió per grups de preferència
|
||||
Volley
|
Matar
|
Futbol
|
Mocador
|
Plaça
de toros
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Observacions
Els recursos inclouen tot el que necessitarem per dur a terme el projecte.
Recursos humans
Recursos materials
Recursos financers (pressupost)
L'Execució suposa dur a la pràctica les actuacions planificades
L'avaluació permet detectar les dificultats per millorar la nostra actuació.
Les activitats són actuacions planificades adequadament per assolir uns objectius prefixats.
LA DINAMITZACIO DE GRUPS
Les tècniques grupals es refereixen al conjunt de mitjans, recursos i procediments que es fan servir de forma col.lectiva.
CARACTER LUDIC
CARACTER VIVENCIAL
Les dinàmiques de grup són activitats dissenyades per tal que els components interactuin entre elles i augmentin la seva satisfacció personal i col.lectiva.
TIPUS DE DINÀMIQUES DE GRUP
DE PRESENTACIÓ
DE CONEIXEMENT i CONFIANÇA
D'ANIMACIÓ I MOTIVACIO
DE DESHINBICIÓ
DE COL.LABORACIO
DE COMUNICACIO
DE RESOLUCIÓ DE CONFLICTES
EL PAPER DEL TÈCNIC EN LA INTERVENCIÓ
Tasques de dinamització
- Promoure la participacio de les persones usuàries activant els interessos que motiven a cada persona
- Fomentar la comunicació, la cohesió, la col.laboració i la confiança entre les persones,
- Ajudar a les persones a resoldre els seus conflictes dialogant,
- Acompanyar a les persones en el desevolupament de les activitats sense manar-los ni donar-los ordres
- Oferir els suports a les persones que els requereixin,
- Tranquilitzar a les persones més susceptibles del grup,
- Contribuir amb la seva aportació a l'avaluació d'activitats,
No comments:
Post a Comment