Sunday, October 15, 2017

MR 1718 APD MP4 UF1 NF1 Parlar en públic i valorar l'oci personal



Títol: Parlar en públic
Edat: 16 anys
Objectius:
- Fer servir el vocabulari propi del nf10 sobre Oci i Temps Lliure en persones en situació de dependència,
- Valorar la importància de l’oci de qualitat pel nostre benestar personal i per tant, per altres col.lectius,
- Compartir i dinamitzar activitats d’oci personal amb la resta de companys com a pràctica per a dinàmiques posteriors amb altres grup classe i col.lectius en situació de dependència,
- Millorar la competència d’habilitats socials comunicatives;
- Perdre la por de parlar en públic, augmentant l’autoconfiança i millorant l’expressivitat;
- Cohesionar el grup classe;
Desenvolupament:

- Comentar l’horari personal sobre TEMPS DE TREBALL/ESTUDI i TEMPS DE NO TREBALL, així com el de temps lliure i oci; observar les diferències entre els dies laborals i festius, entre vacances i no vacances així com en moments diferents de la nostra vida.
- Compartir experiències i activitats d’oci passades i recents, (es pot recorrer a la fitxa sobre avaluació 0 del MP)


1. Tens alguna activitat extraescolar que practiquis habitualment!
2. Ets monitor/a d’aquesta activitat! O has dinamitzat grups de persones! De quines edats!
3. Podries dinamitzar aquesta activitat amb companys de classe! I amb usuaris/es d’altres centres!
4. Ordena aquestes activitats per ordre de preferencia personal i col.lectiu també de preferència personal.
a. intervenció en les funcions cognitives i teràpies d’orientació a la realitat,
b. tècniques d’entrenament de la memòria,
c. la reminiscència
d. musicoteràpia,
e. mindfullness i relaxacio o meditació
f. tècniques de re-estructuració cognitiva,
g. jocs i activitats lúdiques,
h. Recursos festius,
i. activitats esportives i paraesportives
j. psicomotricitat, dança i ball
k. expressió creativa literària
l. expressió creativa plàstica
m. activitats a l’aire lliure
n. activitats turístiques
o. formació al llarg de la vida i noves tecnologies

- Reflexionar sobre la importància de l’oci en nosaltres mateix@s i en altres col.lectius............................... 10 minuts

- Dinamitzar una activitat personal d’oci i temps lliure amb la resta de la classe .......................................... 10-15 minuts


Observador
____________
Presentador
________________________________________________________
total
Comunicació Verbal
Riquesa de Vocabulari 1 2 3 4 5 Vocabulari tècnic 1 2 3 4 5

connectors 1 2 3 4 5 feedback verbal 1 2 3 4 5

Comunicació No-verbal
Parallenguatge
Volum 1 2 3 4 5
to 1 2 3 4 5

fluïdesa (molts silencis, ús excessiu de paraules de farciment, repeticions, quequeig, pronunciacions errònies, omissions, paraules sense sentit) 1 2 3 4 5

claredat 1 2 3 4 5 velocitat/ritme 1 2 3 4 5 pauses 1 2 3 4 5

Cinèsica
El cap (amunt, inclinat, avall) 1 2 3 4 5
Expressió facial 1 2 3 4 5 (alegria sorpresa tristesa por ira rebuig)
Somriure 1 2 3 4 5 mirada 1 2 3 4 5

mans 1 2 3 4 5 palmells 1 2 3 4 5 braços 1 2 3 4 5 cames 1 2 3 4 5
postura 1 2 3 4 5
acostament/retirada 1 2 3 4 5
expansió/contracció 1 2 3 4 5

Feedback no verbal
Capacitat de reacció o adaptació a l’audiència 1 2 3 4 5

TOTAL


Conclusions: Com et sents parlant en públic? És important la predisposició de l’audiència pel presentador?

T’ha ajudat aquesta dinàmica i fitxa per millorar les teves habilitats comunicatives? I per entendre els components de la comunicació no-verbal?
Nom del Presentador

COMUNICACIÓ VERBAL
COMUNICACIÓ NO VERBAL
TOTAL
Presentació personal
Riquesa de vocabulari
conectors






1p
Parallenguatge
Cinésica
Feedback








1p
Volum 1p
To 1p








Fluidesa 1p
Fclaredat 1p
Cap 1p




Exprre. Facial 1p
Mirada 1p
Postura 1p















































































































































































No comments:

Post a Comment