Títol:
Parlar en públic
Edat:
16 anys
Objectius:
-
Fer servir el vocabulari propi del nf10 sobre Oci i Temps Lliure en
persones en situació de dependència,
-
Valorar la importància de l’oci de qualitat pel nostre benestar
personal i per tant, per altres col.lectius,
-
Compartir i dinamitzar activitats d’oci personal amb la resta de
companys com a pràctica per a dinàmiques posteriors amb altres grup
classe i col.lectius en situació de dependència,
-
Millorar la competència d’habilitats socials comunicatives;
-
Perdre la por de parlar en públic, augmentant
l’autoconfiança i
millorant
l’expressivitat;
-
Cohesionar el grup classe;
Desenvolupament:
-
Comentar l’horari personal sobre TEMPS DE TREBALL/ESTUDI i TEMPS DE
NO TREBALL, així com el de temps lliure i oci; observar les
diferències entre els dies laborals i festius, entre vacances i no
vacances així com en moments diferents de la nostra vida.
-
Compartir experiències i activitats d’oci passades i recents, (es
pot recorrer a la fitxa sobre avaluació 0 del MP)
1. Tens alguna activitat extraescolar que practiquis habitualment!
2. Ets monitor/a d’aquesta activitat! O has dinamitzat grups de persones! De quines edats!
3. Podries dinamitzar aquesta activitat amb companys de classe! I amb usuaris/es d’altres centres!
4. Ordena aquestes activitats per ordre de preferencia personal i col.lectiu també de preferència personal.
a. intervenció en les funcions cognitives i teràpies d’orientació a la realitat,
b. tècniques d’entrenament de la memòria,
c. la reminiscència
d. musicoteràpia,
e. mindfullness i relaxacio o meditació
f. tècniques de re-estructuració cognitiva,
g. jocs i activitats lúdiques,
h. Recursos festius,
i. activitats esportives i paraesportives
j. psicomotricitat, dança i ball
k. expressió creativa literària
l. expressió creativa plàstica
m. activitats a l’aire lliure
n. activitats turístiques
o. formació al llarg de la vida i noves tecnologies
-
Reflexionar sobre la importància de l’oci en nosaltres mateix@s
i en altres col.lectius............................... 10 minuts
-
Dinamitzar una activitat personal d’oci i temps lliure amb la resta
de la classe .......................................... 10-15 minuts
Observador
____________
|
Presentador
________________________________________________________
|
total
|
|
Comunicació
Verbal
|
Riquesa
de Vocabulari 1
2 3 4 5 Vocabulari
tècnic 1
2 3 4 5
connectors
1 2 3 4 5 feedback
verbal
1 2 3 4 5
|
||
Comunicació
No-verbal
|
Parallenguatge
|
Volum
1 2 3 4 5
to
1 2 3 4 5
fluïdesa
(molts
silencis, ús excessiu de paraules de farciment, repeticions,
quequeig, pronunciacions errònies, omissions, paraules sense
sentit) 1 2 3 4 5
claredat
1
2 3 4 5 velocitat/ritme
1
2 3 4 5 pauses
1 2 3 4 5
|
|
Cinèsica
|
El
cap (amunt, inclinat, avall) 1
2 3 4
5
Expressió
facial 1
2 3 4 5 (alegria sorpresa tristesa por ira rebuig)
Somriure
1
2 3 4 5 mirada
1 2 3 4 5
mans
1
2 3 4 5 palmells
1 2 3 4 5 braços
1 2 3 4 5 cames
1 2 3 4 5
postura
1
2 3 4 5
acostament/retirada
1 2 3 4 5
expansió/contracció
1 2 3 4 5
|
||
Feedback
no verbal
|
Capacitat
de reacció o adaptació a l’audiència 1 2 3 4 5
|
||
TOTAL
|
Conclusions:
Com
et sents parlant en públic? És
important la predisposició de l’audiència pel presentador?
T’ha
ajudat aquesta dinàmica i fitxa per millorar les teves habilitats
comunicatives? I per entendre els components de la comunicació
no-verbal?
Nom del Presentador
|
COMUNICACIÓ
VERBAL
|
COMUNICACIÓ
NO VERBAL
|
TOTAL
|
||||||||
Presentació
personal
Riquesa
de vocabulari
conectors
1p
|
Parallenguatge
|
Cinésica
|
Feedback
1p
|
||||||||
Volum
1p
|
To
1p
|
Fluidesa
1p
|
Fclaredat
1p
|
Cap
1p
|
Exprre.
Facial 1p
|
Mirada
1p
|
Postura
1p
|
||||
No comments:
Post a Comment