Títol:
Parlar en públic
Edat:
16 anys
Objectius:
-
Fer servir el vocabulari propi del nf10 sobre Oci i Temps Lliure en
persones en situació de dependència,
-
Valorar la importància de l’oci de qualitat pel nostre benestar
personal i per tant, per altres col.lectius,
-
Compartir i dinamitzar activitats d’oci personal amb la resta de
companys com a pràctica per a dinàmiques posteriors amb altres grup
classe i col.lectius en situació de dependència,
-
Millorar la competència d’habilitats socials comunicatives;
-
Perdre la por de parlar en públic, augmentant
l’autoconfiança i
millorant
l’expressivitat;
-
Cohesionar el grup classe;
Desenvolupament:
-
Comentar l’horari personal sobre TEMPS DE TREBALL/ESTUDI i TEMPS DE
NO TREBALL, així com el de temps lliure i oci; observar les
diferències entre els dies laborals i festius, entre vacances i no
vacances així com en moments diferents de la nostra vida.
-
Compartir experiències i activitats d’oci passades i recents, (es
pot recorrer a la fitxa sobre avaluació 0 del MP)
-
Reflexionar sobre la importància de l’oci en nosaltres mateix@s
i en altres col.lectius............................... 10 minuts
-
Dinamitzar una activitat personal d’oci i temps lliure amb la resta
de la classe .......................................... 10-15 minuts
Observador
____________
|
Presentador
________________________________________________________
|
total
|
|
Comunicació
Verbal
|
Riquesa
de Vocabulari 1
2 3 4 5 Vocabulari
tècnic 1
2 3 4 5
connectors
1 2 3 4 5 feedback
verbal
1 2 3 4 5
|
||
Comunicació
No-verbal
|
Parallenguatge
|
Volum
1 2 3 4 5
to
1 2 3 4 5
fluïdesa
(molts
silencis, ús excessiu de paraules de farciment, repeticions,
quequeig, pronunciacions errònies, omissions, paraules sense
sentit) 1 2 3 4 5
claredat
1
2 3 4 5 velocitat/ritme
1
2 3 4 5 pauses
1 2 3 4 5
|
|
Cinèsica
|
El
cap (amunt, inclinat, avall) 1
2 3 4
5
Expressió
facial 1
2 3 4 5 (alegria sorpresa tristesa por ira rebuig)
Somriure
1
2 3 4 5 mirada
1 2 3 4 5
mans
1
2 3 4 5 palmells
1 2 3 4 5 braços
1 2 3 4 5 cames
1 2 3 4 5
postura
1
2 3 4 5
acostament/retirada
1 2 3 4 5
expansió/contracció
1 2 3 4 5
|
||
Feedback
no verbal
|
Capacitat
de reacció o adaptació a l’audiència 1 2 3 4 5
|
||
TOTAL
|
Conclusions:
Com
et sents parlant en públic? És
important la predisposició de l’audiència pel presentador?
T’ha
ajudat aquesta dinàmica i fitxa per millorar les teves habilitats
comunicatives? I per entendre els components de la comunicació
no-verbal?
Nom del Presentador
|
COMUNICACIÓ
VERBAL
|
COMUNICACIÓ
NO VERBAL
|
TOTAL
|
||||||||
Presentació
personal
Riquesa
de vocabulari
conectors
1p
|
Parallenguatge
|
Cinésica
|
Feedback
1p
|
||||||||
Volum
1p
|
To
1p
|
Fluidesa
1p
|
Fclaredat
1p
|
Cap
1p
|
Exprre.
Facial 1p
|
Mirada
1p
|
Postura
1p
|
||||
------
EXEMPLE PERSONAL
Indico amb colors el
teu TEMPS DE TREBALL/escola (blau), i TEMPS DE NO TREBALL, Activitats
obligatòries, tasques
domèstiques, desplaçaments, compres bàsiques, hàbits d’higiene,
obligacions socials, necessitats físiques... (vermell),
temps lliure (taronja) i OCI (groc).
Dilluns | Dimarts | Dimecres | Dijous | Divendres | Dissabte | Diumenge |
8am a 15:15 h preparar classes corregir proves |
Preparar classes corregir proves |
COMPRES | TASQUES DOMESTIQUES |
|||
DINAR AMB FAMILIA | DINAR AMB FAMILIA | |||||
14:15 a 21:35 h | ||||||
15:15 a 21:35 h JORNADA LABORAL |
JORNADA LABORAL |
JORNADA LABORAL |
JORNADA LABORAL |
15:15 a 18:15 JORNADA LABORAL |
NADAR SQUASH PASSEJAR CINE TEATRE |
Preparar classes
corregir proves |
NADAR SQUASH PASSEJAR CINE TEATRE |
||||||
21:35 a 22:30 h caminar a casa higiene personal |
caminar a casa higiene personal |
caminar a casa higiene personal |
caminar a casa higiene personal |
|||
LLEGIR – PEL.LIS | LLEGIR – PEL.LIS | LLEGIR – PEL.LIS | LLEGIR – PEL.LIS | |||
22:30 a 8h DORMIR |
DORMIR |
DORMIR |
DORMIR |
DORMIR |
DORMIR |
DORMIR |
1. Comentar aquesta gráfica sobre oci personal
2. Comparar-la amb la gràfica que hagués dibuixat un treballador
d'una generació anterior -el meu pare per exemple- per il.lustrar el fet de què l'extensió de l'oci a totes les classes socials ha estat un fenòmen recent a l'igual que l'estat del benestar.
3. De vegades, podem trobar satisfaccio en el nos
tre temps de treball fins al punt d'obtenir tanta satisfacció personal com al nostre oci personal.
4. Una part del meu oci personal el coparteixo amb la familia, la meva preocupació sobre aquest punt.
L'altra part és realment oci personal, tot i que sovint tracto de convertir-lo en una activitat productiva com a possible dinàmica per proposar a alumnes.
5. Finalment, comentar alguna de les cites.
2. Comparar-la amb la gràfica que hagués dibuixat un treballador
d'una generació anterior -el meu pare per exemple- per il.lustrar el fet de què l'extensió de l'oci a totes les classes socials ha estat un fenòmen recent a l'igual que l'estat del benestar.
3. De vegades, podem trobar satisfaccio en el nos
tre temps de treball fins al punt d'obtenir tanta satisfacció personal com al nostre oci personal.
4. Una part del meu oci personal el coparteixo amb la familia, la meva preocupació sobre aquest punt.
L'altra part és realment oci personal, tot i que sovint tracto de convertir-lo en una activitat productiva com a possible dinàmica per proposar a alumnes.
5. Finalment, comentar alguna de les cites.
No comments:
Post a Comment