Introducció
Hola som Victor i Naiara. Nosaltres dos hem decidit parlar sobre els jocs tradicionals asiàtics, més concretament, del Japó, de la Xina i de Corea del Sud. Són cultures que ens ha semblat interessants i que compten amb una gran varietat de jocs, dels quals hem escollit els següents:
Hola som Victor i Naiara. Nosaltres dos hem decidit parlar sobre els jocs tradicionals asiàtics, més concretament, del Japó, de la Xina i de Corea del Sud. Són cultures que ens ha semblat interessants i que compten amb una gran varietat de jocs, dels quals hem escollit els següents:
Beigoma (Japó)
Joc tradicional del Japó. Per
poder jugar es necessita un objecte amb una forma ovalada o corba, com per
exemple una galleda amb una tela estesa al damunt. A sobre d'aquesta tela es
llencen uns objectes, similars a les baldufes que nosaltres coneixem,
remodelades per a que impactin entre sí. L'ultima baldufa en peu és qui
decideix qui ha guanyat.
Els nens competeixen entre
ells, i es veuen incentivats a millorar la seva baldufa augmentant així el seu
esperit de superació. Els nens sense que
se n’adonin desenvolupen uns valors tals com l’autosuperació i aprendre a
apreciar el seu propi esforç.
Cap de drac
Aquest és un joc molt propi de
la Xina. El material necessari és a ser possible una tela llarga capaç de
cobrir els deu participants mínims per a dur-lo a terme, i una fusta amb alguna
cosa que simuli ser el cap d’un drac. Tot el material que falti pot ésser compensat
amb la imaginació per descomptat. El joc es desenvolupa de la següent manera:
el cap del drac, que esta adormit, no comença a moure fins que la cua crida;
un, “dos, tres drac!” Un cop donada el senyal de sortida el cap de drac corre
per enxampar la seva pròpia cua, però ho ha d’aconseguir sense que la filera es
trenqui alhora que la cua fugirà per no ser agafada. Si el cap de drac no
aconsegueix el seu objectiu haurà de cedir el seu lloc al segon de la filera i
traslladar-se a la cua donant així un moment de protagonisme a tots els
integrants del drac. Si pel contrari ho aconsegueix es traslladarà al final de
totes maneres però se li concedirà un punt. Al final del joc qui tingui més
punts guanya, tot i que això últim tampoc és indispensable si no es vol
fomentar la competitivitat.
Gel, crac!
Joc popular de Corea del sud.
Es requereixen a tres participants com a mínim tot i que l’ideal es que hi hagi
una participació al voltant d’uns set o vuit nens aproximadament. En aquest joc
de dinàmica molt similar al l’estop que tots coneixem Els nens s’escampen en
una àrea determinada i s’escull que anomenem un botxí o “verdugo”. Aquest
personatge es dedica a donar caça als altres. Per poder guanyar el botxí ha
d’anar tocant de la mà als altres participants i cridar; “gel!”. Si el botxí
aconsegueix congelar a tots els jugadors guanya, però al tant, perquè si algun
altre jugador no congelat toca a un altre que si que ho estigui i crida;
“crac!” aquest se salvarà i podrà continuar jugant. Si el botxí es cansa i no
es veu capaç de seguir com a tal, l’únic que ha de fer per passar la seva
càrrega és tocar a algú altre sense dir la paraula gel. En aquest cas el botxí
passarà a ser aquest altre jugador.
No comments:
Post a Comment