Titol:
The
Book of Spells
Destinataris:
grup
classe
Objectius:
-
Cohesionar el grup classe, estimular
la creativitat i la imaginació i
dissenyar
els continguts d’un llibre:
-
llegir,
escriure, dibuixar, fer
preguntes,
respondre, enganxar fotos,
copiar cançons… sigui en parelles, en grup, o individualment,
-
Aprendre
a fer una enquadernació amb un cosit tradicional que poguem ensenyar
als usuaris/es al Projecte de Centre amb la Creu Roja.
-
Treballar
la intel.ligència intrapersonal.
Desenvolupament:
-
Vam acordar 100 fulls of sis quadernets de vuit fulls cada quadernet
doblegats per la meitat,
-
Els continguts són lliures, i
es van proporcionar diferents exemples i models, cançons, fotos,
auto-ajut, etc...
-
El dossier de l’UF3 NF12 s’ha fet amb aquest disseny per
contemplar la possibilitat de ser inclòs en l’enquadernació,
-
S’han entregat fulls en blanc per un dels quadernets, i fulls amb
diferents dissenys com a exemple de
reciclatge de diferents tipus de paper: d’envalar, d’embolicar
regals, borses de paper de botigues, posters del carrer, toballons,
mapes, guies turístiques, triptics, etc.
-
L’enquadernació individual encaixa amb els objectius del NF12 de
Desenvolupament de recursos d’oci i temps i lliure i és una
entrega obligatòria; voluntàriament, els alumnes poden participar
en una enquadernació de tota la classe, i si ho fan es tindrà en
compte per pujar la nota.
-
Les enquadernacions obligatòries individuals es cossiran a classe i
una vegada puntuades es tornen.
Quines
d’aquestes habilitats socials es poden implementar en la dinàmica
de fer una enquadernació d’un llibre i compartir-lo?
Grup 1: habilitats socials bàsiques
-
Saber Escoltar
-
Iniciar i saber mantenir l’interes per una conversa
-
Formular una pregunta amb tacte si és personal
-
Donar les gràcies.
-
Presentar-se.
-
Presentar altres persones.
-
Fer afalacs,
-
Empatía
-
Dialogar
Grupo 2: Habilidades sociales avanzadas
-
Demanar ajut.
-
Participar.
-
Donar instruccions.
-
Seguir instruccions.
-
Disculpar-se.
-
Convèncer als demés.
-
Donar la teva opinió sobre el que penses d’un tema
Grupo 3: Habilitats afectives
-
Conèixer els sentiments propis.
-
Expressar emocions i sentiments.
-
Comprendre i respectar els sentiments dels demés
-
Consolar i animar al dolgut,
-
confrontar l’enuig d’altres.
-
Expressar afecte.
-
Resoldre la por.
-
Auto-recompensarse.
Grup4: Alternatives a l’agresió
-
Demanar permis.
-
Estimar-se.
-
Compartir.
-
Ajudar a altres.
-
Negociar.
-
Fer servir l’autocontrol.
-
Defensar els drets propis.
-
Respondre a las bromes.
-
Evitar problemes als demés.
-
No entrar en baralles.
Grupo 5: Habilitats per fer front a l’estrès
-
Formular una queixa
-
Respondre a una queixa.
-
Demostrar deportivitat desprès del joc.
-
Resoldre la vergonya.
-
Comportar-se quan ens deixen de costat,
-
Defensar un amic.
-
Respondre a la persuasió.
-
Respondre al fracàs.
-
Enfrontar-se als missatges contraditoris.
-
Respondre a una acusació.
-
Preparar-se per a una conversa difícil.
-
Fer front a les pressions del grup.
Grupo 6: Habilitats de planificació
-
Pendre decisions.
-
Pensar sobre la causa d’un problema.
-
Establir un objetiu.
-
Coneixer les pròpies habiliats.
-
Recollir informació.
-
Resoldre els problemes segons la seva importància.
-
Concentrar-se en una tasca.
Avaluació-conclusions.
-
En
quina mesura creus que s’han complert els objectius establerts de
cohesió, creativitat i aprenetatge d’una tècnica d’enquadernació?
The Book of Spells curs 2017-18
How to build a time machine?
No comments:
Post a Comment