- Preliminars: La Creu Roja de Terrassa posa al nostre abast un grup de 15 usuaris/es de més de 50 anys cada dimecres durant deus sessions que els alumnes de 2APD han de dinamitzar amb activitats d’estimulació cognitiva.
Titol:
Com ens organitzem?
Destinataris:
grup classe - dinamitzadors/es:
Candy Rodríguez i Mingo Méndez
Objectius
per
la primera sessió informativa i pluja d’idees:
-
Facilitar
el
disseny de les
sessions
d’activació cognitiva amb
aquelles activitats que cada
grup vulgui
escollir,
-
Facilitar
l’organització interna del grup,
-
Acordar
uns objectius generals
i una
estructura semblant
per
a totes
les sessions del
programa d’activació cognitiva que proporcioni
seguretat als usuaris/es
i
faciliti
el seguiment,
-
Assegurar
el traspàs d’informació i
la coordinació entre els diferents grups de dinamitzadors/es,
Desenvolupament:
per grups, seleccioneu les activitats que fareu, l’ordre,
responsable/s
i el temps dedicat a cadascuna.
Dia
de la sessió:
grup:
Components/
Tipus
d’activitat
|
Nom:
|
Nom:
|
Nom:
|
Nom:
|
Nom:
|
Acondicionament
de la Biblioteca del centre
15:30
– 16:00 h
|
|||||
16:00
– 16:15 h
|
|||||
16:15
– 16:30 h
|
|||||
16:30
– 16:45 h
|
|||||
16:45
– 17:00 h
|
|||||
17:00
– 17:15 h
|
|||||
17:15
– 17:30 h
|
|||||
Recollir
i posada en comú.
17:30
– 18:00 h
|
Possibles
activitats: PSICOMOTRICITAT
GROSSA
(coordinació, respiració profunda, lateralitat, ballar, Tai-xi,
marcar
el ritme…) i FINA
(agafar, subjectar, traçar, reseguir, manualitats…);
ACTIVITATS
LOGICO-MATEMATIQUES
(contar, relacionar, orientació
espacial i temporal…);
ESTIMULACIÓ
DEL PROCÈS DEL LLENGUATGE
(mots encreuats, ordenar frases, completar refranys…); Teràpia
d’orientació a la realitat,
entrenament de la memòria, atenció i capacitat d’autoconcentració
(diferències entre imatges, sopa de lletres, puzzles, preguntes de
comprensió sobre textos), ESTIMULACIÓ
SENSORIAL
(reconeixement
d’objectes pel tacte, discriminació
d’olors, de sabors, veus o surolls); REMINISCENCIA
i EMOCIONS,
CREATIVITAT,
MUSICOTERAPIA, CANÇONS,
JOCS DE TAULA, smartbrain.net,
dinàmiques de coneixença, confiança, de cohesió de grup, de
resolució de conflictes, de cloenda…
Diaz,
E. i Tello M. (2013) Atenció
i suport psicosocial.
Barcelona: Altamar ediciones, pg. 137-154
Pren
nota de les acitvitats que farà cada grup (de
15:30 a 17:30):
21
febrer 2018
2A.
Natalia
Diaz, Oumaima Kadara, Brais Dobarro, Jennifer Santander
|
Dinámica
de coneixença
|
28
febrer 2018 2B.
Andrea Espigares, Claudia Lopez, Marta Barato, Raquel Serrano,
Cintia
Aranda
|
7
març 2018
2A Izani
Guinjoan, Gabriel
Guillen,
Lara Muñoz, Candela Fernández
|
21
març 2018 2B Sandra
Barba, Cristina Arjona, Marta
Liebanas,
Ana Forte, Hala
Triki, Aleix Villa,
|
4
abril 2018
2A.
Adria Montes, Lluis Sarrion, Marta
Blazquez, Ana
Lopez A.
|
11
abril 2018 2B.
Mireia Coll, Miguel Angel Del Carpio, Nuria Ruiz, Desiree Sanchez,
Sancha
Bosoka,
|
18
abril 2018
2A.
Alejandra Quezada, Tania Zarazuelo, Anna
Lopez, Ainhoa Perez,
|
Manualitats:
Roses de Sant Jordi.
|
25
abril 2018
2B.
Aran
Ratera, Nerea Verdu, Sara
Penha,
Valeria Velez, Sergio Prados,
|
2
maig 2018
2A.
Jade Sanchez, Nerea Guerrero, Angela Lopez, Judith Martos
|
9
maig 2018
2B.
Kaoutar
Taghi, Sara Gutierrez, Khadija
Taghi,
Sergio Carceller,
|
Dinàmica
de cloenda
|
-
Quins poden ser els objectius generals i comuns de tot el programa
d’estimulació cognitiva?
1.
2.
3.
-
De quina manera podem assegurar el traspàs d’informació entre els
diferents grups?
Conclusions/avaluacions: s’han
complert els objectius fixats i en quina mesura?
MUNDO ABUELO. La tienda de las grandes personas.
PSICOMOTRICIDAD FINA
http://www.mundoabuelo.com/catalogue.php?idfamilia=77&breadcrumb=274,277,77
ATENCIO I MEMORIA
http://www.mundoabuelo.com/catalogue.php?idfamilia=74&breadcrumb=274,277,74
LLENGUATGE
http://www.mundoabuelo.com/catalogue.php?idfamilia=76&breadcrumb=274,277,76
ESQUEMA CORPORAL
http://www.mundoabuelo.com/catalogue.php?idfamilia=75&breadcrumb=274,277,75
ORIENTACIÓ ESPACIAL i ESTIMULACIO COGNITIVA
http://www.mundoabuelo.com/catalogue.php?idfamilia=79&breadcrumb=274,277,79
ORIENTACIO TEMPORAL
http://www.mundoabuelo.com/catalogue.php?idfamilia=80&breadcrumb=274,277,80
ACTIVITATS LOGICO-MATEMATIQUES
http://www.mundoabuelo.com/catalogue.php?idfamilia=78&breadcrumb=274,277,78
SENSORIAL
http://www.mundoabuelo.com/catalogue.php?idfamilia=81&breadcrumb=274,277,81
OCI I LECTO-ESCRIPTURA
http://www.mundoabuelo.com/catalogue.php?idfamilia=137&breadcrumb=16,412,137
JOCS
http://www.mundoabuelo.com/families.php?idfamilia=413&breadcrumb=16
No comments:
Post a Comment