Titol: futbolins
Destinatari:
grup classe -entre 15 i 25 membres
Objectius:
-
Jugar a una partida de futbolins en la qual els membres del grup fan
de ninots
-
Divertir-se, passar una bona estona i cohesionar el grup classe.
-
Posar un exemple d’apendre continguts mitjançant el joc.
-
Reflexionar i consolidar el procés d’el.laboració del Pla
d’Atenció Individual -PAI:
1.
la directora fa una primera entrevista amb la família i l’usuari/a
-dia d’ingrès.
2.
la doctora i la infermera també es reuneixen amb família i usuari/a
-dia d’ingrès o 24h
3.
la tècnica de referència i l’equip multidisciplinari valoren:
Estat
funcional, físic, emocional, cognitiu, sociofamiliar i estil de vida
-de 4 a 7 dies
4.
es posa en pràctica i es revisa periòdicament.
Desenvolupament:
N’hi
ha dues possibilitats segons el grup estigui mes tranquil o més
mogut:
A.
En el primer cas, es reparteix la fotocopia, s’expliquen les
regles, es fan dos equips, s’assignen els rols i es comença a
jugar,
B.
en el segon cas, primer s’expliquen les regles, es fan dos equips,
s’assignen els rols, es jugar i al fina es fa la reflexió sobre la
relació entre les regles del joc i el procés d’el.laboració del
PAI.
Es
fan dos equips: A. Personal tecnic d’una residència i B.
Usuaris/es de la residència.
A.
El Persona tècnic inclou:
la
directora farà de portera,
la
doctora, infermera, psicòleg, fisioterapeuta, Tecnica de referencia
faran la linia de defensa, es donaran tots la ma i només poden
moure’s de costat a costat, un pas endavant està penalitzat amb la
pèrdua de la pilota,
la
resta de personal, tècnics/ques i animador/a sociocultural faran la
línia mèdia-atac, igualment s’han de donar la ma i només poden
moure’s de dreta a esquerra o a l’inrevès,
B.
Els usuaris/es s’oganitzaran de la mateixa manera,
Regles:
1.
La directora/portera posa la pilota en joc passant-la a la doctora,
qui li passarà a la infermera i aquesta a la resta de l’equip
tècnic sense que els usuaris/es de l’equip contrari tractin
d’impedir-lo.
2.
Quan la pilota arriba a la línia mèdia/atac, llavors han de tractar
de ficar el gol i els usuaris/es han d’evitar-lo,
3.
A partir d’aqui tothom tracta de marcar un gol,
4.
Quan es marca un gol, l’equip tècnic valorarà la necessitat
d’introduir canvis en la seva estratègia.
5.
Despres de dos o tres gols, es canvien els equips.
Valoració-conclusions
a.
s’han complert els objectius de jugar a futbolins seguint les
regles establertes? De diversió?
b.
s’ha entès el procés d’el.laboració del PAI?
c.
com milloraries aquesta activitat? Se t’acut un altre joc per
il.lustrar algun altre punt del NF?
No comments:
Post a Comment