Tuesday, March 12, 2019

MR 1819 APD MP4 UF2 TOR MEMORIA I REMINSICENCIA 2


Titol: Taller de memòria i reminiscència


Destinataris: Gent gran / Grup classe

Objectius Generals:

 1. Mantenir les habilitats intel.lectuals 2. Enriquir l’entorn 3. Estimular les relacions socials

Objectius Específics: 

- Recordar totes les funcions cognitives i el deteriorament cognitiu de persones grans.

- Treballar específicament les funcions cognitives de recepció de la informació auditiva - visual i les de gestió de la informació com la memoria immediata, a curt i llarg termini.

Desevolupament:

Presentació personal i del taller a professors i alumnes amb el títol i els objectius generals i especifics... 5 minuts.

TOR – Teràpia d’orientació a la Realitat pg. 139 i 140 document 8.1 ..........................5 minuts.

FITXES D’ACTIVACIÓ COGNITIVA .....................................................................30 minuts.
(Usuaris en grups de quatre o cinc persones)

a. Refranys i endevinalles.
b. Quaderns sobre preguntes de l'adultesa i projecte de vida dels usuaris/es que han de respondre i compartir,

TALLER DE MEMORIA..(pg. 146) .........................................................................40 minuts

A. La dinamitzadora explica una història o conte breu, i el repeteix per segona vegada, mentrestant les usuàries escolten amb atenció, una vegada explicada han de contestar unes preguntes de memòria i comprensió sobre el conte que es comparteix entre tothom, usuaris i usuàries no es poden ajudar mútuament,

B. A cada taula, repartim uns quaranta objectes preparats prèviament però trets a l’atzar. Tenen tres minuts per tractar de memoritzar-los tots. Desprès es treuen els objectes i les usuàries els han d’escriure.

C. Juguem al MEMORY, un joc a cada grup, amb baralles de cartes espanyoles o franceses, copes i oros fan parelles així com espases i bastons.

CLOENDA .............................................................................................................10 minuts
Ens ha agradat les activitats? Hem experiementat alguna cosa que no sabien?

Metodologia: Teories de l’aprenentatge, modelatge, encadenament, etc...
Recursos materials i humans:

Avaluació: s’han complert els objectius i fins a quin punt?

Escriu un guió en primera persona que et serveixi de referència per presentar la sessió del taller:

Presentació personal i del taller a professors i alumnes amb el títol i els objectius generals i especifics... 5 minuts.






TOR – Teràpia d’orientació a la Realitat pg. 139 i 140 document 8.1 ........................................................5 minuts.






FITXES D’ACTIVACIÓ COGNITIVA ........................................................................................................30 minuts.















TALLER .......................................................................................................................40 minuts

















CLOENDA .................................................................................................................10 minuts







No comments:

Post a Comment