Tuesday, March 12, 2019

MR 1819 APD MP4 UF2 TOR I Trastorns de la gana


Titol: Taller sobre Relaxació i Menjar.

Destinataris: Gent gran / Grup classe

Objectius Generals: 1. Mantenir les habilitats intel.lectuals 2. Enriquir l’entorn 3. Estimular les relacions socials

Objectius Específics:

 - Explicar l’apartat 7.2.8 de trastorns de la gana

- Reflexionar sobre el nostre estil de vida i el nostre menjar

- Fer una activitat de relaxació alhora que ingerim alguna cosa de menjar.

Desevolupament: El dia d’abans s’indica als usuaris/es que portin alguna cosa per menjar a la propera sessió, alguna cosa lleugera, un entrepà petit, galetes, un yogur, fruita, etc...

Presentació personal i del taller a professors i alumnes amb el títol i els objectius generals i especifics... 5 minuts.

TOR – Teràpia d’orientació a la Realitat pg. 139 i 140 document 8.1 ........................................................5 minuts.

FITXES D’ACTIVACIÓ COGNITIVA RELACIONADES AMB EL CONCEPTE DEL MENJAR......30 minuts.
(Usuaris en grups de quatre o cinc persones)

Breu explicació sobre nutrició i els seus hàbits alimenticis, que acostumen a menjar?.

a. Diferents refranys: La meitat d’un refrany sobre menjar que s’ha de relacionar amb l’altre meitat
b. Relacionar diferents àpacs o dietes amb la gent que ho hauria de menjar.
c. Alguns problemes de càlcul mental o lògica en relacio a receptes de cuina.
d. Mots encreuats, les set diferències, etc...

TALLER DE MENJAR I RELAXACIO.............................................................................................................40 minuts

A. Relaxació guiada amb música de fons amb respiracions profondes, desprès de cinc minuts:
B. Cada usuària seu de manera còmode i treu el seu menjar que posarà davant d’ella mateixa. Fem una mossegada i la saborellem tan lentament com sigui possible.
C. Així ho farem amb cinc mossegades.
D. Menjem de forma lliure la resta de l’àpac.
D. Acabem amb una relaxació guiada de cinc o deu minuts.

CLOENDA ...............................................................................................................................10 minuts

Ens ha agradat les activitats? Hem experiementat alguna cosa que no sabien?

Metodologia: Teories de l’aprenentatge, modelatge, encadenament, etc...
Recursos materials i humans:

Avaluació: s’han complert els objectius i fins a quin punt?

Escriu un guió en primera persona que et serveixi de referència per presentar la sessió del taller:

Presentació personal i del taller a professors i alumnes amb el títol i els objectius generals i especifics... 5 minuts.






TOR – Teràpia d’orientació a la Realitat pg. 139 i 140 document 8.1 ........................................................5 minuts.






FITXES D’ACTIVACIÓ COGNITIVA ........................................................................................................30 minuts.















TALLER ............................................................................................................................................................40 minuts
















CLOENDA ....................................................................................................................................................10 minuts







No comments:

Post a Comment