Titol: Taller sobre
Relaxació i Menjar.
Destinataris: Gent gran /
Grup classe
Objectius Generals: 1.
Mantenir les habilitats intel.lectuals 2. Enriquir l’entorn 3.
Estimular les relacions socials
Objectius
Específics:
-
Explicar l’apartat 7.2.8
de
trastorns de la gana
-
Reflexionar sobre el
nostre estil de vida i el nostre menjar
-
Fer una activitat de
relaxació alhora que ingerim alguna cosa de menjar.
Desevolupament:
El
dia d’abans s’indica als usuaris/es que portin alguna cosa per
menjar a la propera sessió, alguna cosa lleugera, un entrepà petit,
galetes, un yogur, fruita, etc...
Presentació
personal i del taller a professors i alumnes amb el títol i els
objectius generals i especifics... 5 minuts.
TOR
– Teràpia d’orientació a la Realitat pg. 139 i 140 document 8.1
........................................................5
minuts.
FITXES
D’ACTIVACIÓ COGNITIVA RELACIONADES AMB EL CONCEPTE DEL
MENJAR......30
minuts.
(Usuaris en grups de quatre o
cinc persones)
Breu
explicació
sobre nutrició
i
els seus hàbits alimenticis, que acostumen a menjar?.
a.
Diferents
refranys: La
meitat d’un refrany sobre
menjar que
s’ha de relacionar amb l’altre meitat
b.
Relacionar
diferents àpacs o dietes amb la gent que ho hauria de menjar.
c.
Alguns problemes de càlcul mental o lògica en relacio a receptes
de cuina.
d. Mots encreuats, les set
diferències, etc...
TALLER
DE MENJAR
I
RELAXACIO.............................................................................................................40
minuts
A. Relaxació guiada amb
música de fons amb respiracions profondes, desprès de cinc minuts:
B. Cada usuària seu de
manera còmode i treu el seu menjar que posarà davant d’ella
mateixa. Fem una mossegada i la saborellem tan lentament com sigui
possible.
C. Així ho farem amb cinc
mossegades.
D. Menjem de forma lliure la
resta de l’àpac.
D. Acabem amb una relaxació
guiada de cinc o deu minuts.
CLOENDA
...............................................................................................................................10
minuts
Ens
ha agradat les activitats? Hem
experiementat
alguna cosa que no sabien?
Metodologia: Teories de
l’aprenentatge, modelatge, encadenament, etc...
Recursos materials i
humans:
Avaluació:
s’han complert els objectius i fins a quin punt?
Escriu
un guió en
primera persona que
et serveixi de referència per presentar la sessió del taller:
Presentació
personal i del taller a professors i alumnes amb el títol i els
objectius generals i especifics... 5 minuts.
|
TOR
– Teràpia d’orientació a la Realitat pg. 139 i 140 document 8.1
........................................................5
minuts.
|
FITXES
D’ACTIVACIÓ COGNITIVA
........................................................................................................30
minuts.
|
TALLER
............................................................................................................................................................40
minuts
|
CLOENDA
....................................................................................................................................................10
minuts
|
No comments:
Post a Comment