Titol: Taller de Somnis.
Destinataris: Gent gran /
Grup classe
Objectius Generals: 1.
Mantenir les habilitats intel.lectuals 2. Enriquir l’entorn 3.
Estimular les relacions socials
Objectius
Específics:
-
Explicar l’apartat 7.2.7 d’Alteracions del son i l’actuació
davant dels desordres del son
-
Millorar la qualitat de
sony dels/les usuàries
-
Fer servir els somnis per parlar
de nosaltres mateixos i afavorir la cohesió de grup.
Desevolupament:
Una
setmana abans de la
implementació del
taller de somnis, s’explica als companys que han de seguir
exactament les mateixes indicacions de l’apartat del llibre
Actuació
davant dels desordres del son a
la pg. 127 durant alguns dies així com tenir paper i bolígraf al
costat del llit per escriure el que s’ha somiat aquella nit.
Llavors,
el dia de la implementació:
Presentació
personal i del taller a professors i alumnes amb el títol i els
objectius generals i especifics... 5 minuts.
TOR
– Teràpia d’orientació a la Realitat pg. 139 i 140 document 8.1
........................................................5
minuts.
FITXES
D’ACTIVACIÓ COGNITIVA RELACIONADES AMB EL CONCEPTE DELS
SOMNIS......30
minuts.
(Usuaris en grups de quatre o
cinc persones)
Breu
descripció del cicle de la sony,
preguntar sobre les hores que dormen els/les usuaries i la qualitat
reparadora de la seva sony. Recordar que aquest taller pot
ajudar-los a dormir millor.
a. La meitat d’un refrany
que s’ha de relacionar amb l’altre meitat
b. Els somnis mes freqüents i
el seu significat mes usual.
c. Alguns problemes de càlcul
mental o lògica en relacio als somnis.
d. Mots encreuats, les set
diferències, etc...
TALLER
DE
SOMNIS.................................................40
minuts
A. Cada usuari treu la
descripció d’un somni que hagi tingut recentement i subratlla una
paraula o una frase que li hagi cridat l’atenció.
- Per torns, els usuaris
comparteixen aquesta paraula o frase; desprès de cada intervenció,
la resta de companyes diuen el que aquella paraula o frase o imatge
significaria per elles mateixes si haguès estat el seu propi somni.
B. També per torns, cada
usuaria explica EL SOMNI QUE LI AGRADARIA SOMIAR.
C. En relació al somni que
els agradaria somiar, trien una paraula o frase o imatge i la
comparteixen per CONSTRUIR UN SOMNI ENTRE TOTHOM.
D. Acabem amb una RELAXACIO
GUIADA BREU.
CLOENDA
....................................................................................................................................................10
minuts
Els ha agradat les activitats?
Han après alguna cosa que no sabien? Han millorat la seva qualitat
de sony?
Metodologia: Teories de
l’aprenentatge, modelatge, encadenament, etc...
Recursos materials i
humans:
Avaluació:
s’han complert els objectius i fins a quin punt?
Escriu
un guió en
primera persona que
et serveixi de referència per presentar la sessió del taller:
Presentació
personal i del taller a professors i alumnes amb el títol i els
objectius generals i especifics... 5 minuts.
|
TOR
– Teràpia d’orientació a la Realitat pg. 139 i 140 document 8.1
........................................................5
minuts.
|
FITXES
D’ACTIVACIÓ COGNITIVA
........................................................................................................30
minuts.
|
TALLER
............................................................................................................................................................40
minuts
|
CLOENDA
....................................................................................................................................................10
minuts
|
No comments:
Post a Comment