Tuesday, March 12, 2019

MR 1819 APD MP4 UF2 TOR I MEMORIA - Estratègies


Titol: Taller sobre estratègies per mantenir o incrementar la memòria

Destinataris: Gent gran / Grup classe

Objectius Generals: 

1. Mantenir les habilitats intel.lectuals 2. Enriquir l’entorn 3. Estimular les relacions socials

Objectius Específics:

 - Recordar totes les funcions cognitives i el deteriorament cognitiu de persones grans.

- Treballar específicament les funcions cognitives de recepció de la informació auditiva - visual i les de gestió de la informació com la memoria immediata, a curt i llarg termini.

Desevolupament:

Presentació personal i del taller a professors i alumnes amb el títol i els objectius generals i especifics... 5 minuts.

TOR – Teràpia d’orientació a la Realitat pg. 139 i 140 document 8.1 ..................5 minuts.

TALLER DE MEMORIA (pg. 146)......................................................................60 minuts

(Usuàries assegudes en forma d’U)

A. Cada persona assistent explica una anècdota personal durant un o dos minuts, al final de la ronda de paraules, cadascuna ha d’escriure el que recorda de tothom

Triar entre alguna de les tres opcions:

B. La dinamitzadora explica una història o conte breu, i el repeteix per segona vegada, mentrestant les usuàries escolten amb atenció, una vegada explicada han de contestar unes preguntes de memòria i comprensió sobre el conte que es comparteix entre tothom, usuaris i usuàries no es poden ajudar mútuament,
C. Semblant a l’anterior però en comptes de ser els dinamitzadors/es es posa un video d’uns 5 o deu minuts de duració,
D. La temàtica del vídeo o explicació de les dinamitzadores o dinamitzadors pot ser una recepta de cuina,

(Usuàries assegudes en grups de quatre o cinc components)

E. A cada taula, repartim uns quaranta objectes preparats prèviament però trets a l’atzar. Tenen tres minuts per tractar de memoritzar-los tots. Desprès es treuen els objectes i les usuàries els han d’escriure.
F. Repetirem l’activitat anterior amb els objectes diferents d’una altra taula, però en aquesta ocasió demanarem als usuaris que abans de fer l’esforç de memorització classifiquin els objectes de manera que recordar-los sigui més fàcil. Desprès donem igualment tres minuts, i una vegada han escrit el que recorden comprovem si el recurs memotècnic ha estat útil.

G. Juguem al MEMORY, un joc a cada grup, amb baralles de cartes espanyoles o franceses, copes i oros fan parelles així com espases i bastons.

H. Repartim versos de cançons barrejades que han de col.locar en l’ordre correcte i sentim les cançons per comprovar-lo.

CLOENDA .......................................................................................................10 minuts
Ens ha agradat les activitats? Hem experiementat alguna cosa que no sabien?

Metodologia: Teories de l’aprenentatge, modelatge, encadenament, etc...
Recursos materials i humans:

Avaluació: s’han complert els objectius i fins a quin punt?

Escriu un guió en primera persona que et serveixi de referència per presentar la sessió del taller:

Presentació personal i del taller a professors i alumnes amb el títol i els objectius generals i especifics... 5 minuts.






TOR – Teràpia d’orientació a la Realitat pg. 139 i 140 document 8.1 ........................5 minuts.






FITXES D’ACTIVACIÓ COGNITIVA .......................................................................30 minuts.















TALLER .................................................................................................................40 minuts

















CLOENDA ......................................................................................................................10 minuts






No comments:

Post a Comment