Titol: Taller sobre
estratègies per mantenir o incrementar la memòria
Destinataris: Gent gran /
Grup classe
Objectius Generals:
1.
Mantenir les habilitats intel.lectuals 2. Enriquir l’entorn 3.
Estimular les relacions socials
Objectius
Específics:
-
Recordar
totes les funcions cognitives i
el deteriorament cognitiu de persones grans.
-
Treballar
específicament les funcions cognitives de recepció de la informació
auditiva - visual
i les de gestió de la informació com
la memoria immediata, a
curt i llarg termini.
Desevolupament:
Presentació
personal i del taller a professors i alumnes amb el títol i els
objectius generals i especifics... 5 minuts.
TOR
– Teràpia d’orientació a la Realitat pg. 139 i 140 document 8.1
..................5
minuts.
TALLER
DE MEMORIA
(pg.
146)......................................................................60
minuts
(Usuàries
assegudes en forma d’U)
A.
Cada persona assistent explica una anècdota personal durant un o dos
minuts, al final de la ronda de paraules, cadascuna ha d’escriure
el que recorda de tothom
Triar
entre alguna de les tres opcions:
B. La dinamitzadora explica
una història o conte breu, i el repeteix per segona vegada,
mentrestant les usuàries escolten amb atenció, una vegada explicada
han de contestar unes preguntes de memòria i comprensió sobre el
conte que es comparteix entre tothom, usuaris i usuàries no es poden
ajudar mútuament,
C. Semblant a l’anterior
però en comptes de ser els dinamitzadors/es es posa un video d’uns
5 o deu minuts de duració,
D. La temàtica del vídeo o
explicació de les dinamitzadores o dinamitzadors pot ser una recepta
de cuina,
(Usuàries assegudes en grups
de quatre o cinc components)
E. A cada taula, repartim uns
quaranta objectes preparats prèviament però trets a l’atzar.
Tenen tres minuts per tractar de memoritzar-los tots. Desprès es
treuen els objectes i les usuàries els han d’escriure.
F. Repetirem l’activitat
anterior amb els objectes diferents d’una altra taula, però en
aquesta ocasió demanarem als usuaris que abans de fer l’esforç de
memorització classifiquin els objectes de manera que recordar-los
sigui més fàcil. Desprès donem igualment tres minuts, i una
vegada han escrit el que recorden comprovem si el recurs memotècnic
ha estat útil.
G. Juguem al MEMORY, un joc a
cada grup, amb baralles de cartes espanyoles o franceses, copes i
oros fan parelles així com espases i bastons.
H. Repartim versos de cançons
barrejades que han de col.locar en l’ordre correcte i sentim les
cançons per comprovar-lo.
CLOENDA
.......................................................................................................10
minuts
Ens
ha agradat les activitats? Hem
experiementat
alguna cosa que no sabien?
Metodologia: Teories de
l’aprenentatge, modelatge, encadenament, etc...
Recursos materials i
humans:
Avaluació:
s’han complert els objectius i fins a quin punt?
Escriu
un guió en
primera persona que
et serveixi de referència per presentar la sessió del taller:
Presentació
personal i del taller a professors i alumnes amb el títol i els
objectius generals i especifics... 5 minuts.
|
TOR
– Teràpia d’orientació a la Realitat pg. 139 i 140 document 8.1
........................5
minuts.
|
FITXES
D’ACTIVACIÓ COGNITIVA
.......................................................................30
minuts.
|
TALLER
.................................................................................................................40
minuts
|
CLOENDA
......................................................................................................................10
minuts
|
No comments:
Post a Comment