Titol: Taller de memòria i
reminiscència
Destinataris: Gent gran /
Grup classe
Objectius Generals: 1.
Mantenir les habilitats intel.lectuals 2. Enriquir l’entorn 3.
Estimular les relacions socials
Objectius
Específics:
-
Recordar
totes les funcions cognitives i
el deteriorament cognitiu de persones grans.
-
Treballar
específicament les funcions cognitives de recepció de la informació
auditiva - visual
i les de gestió de la informació com
la memoria immediata, a
curt i llarg termini.
Desevolupament:
Presentació
personal i del taller a professors i alumnes amb el títol i els
objectius generals i especifics... 5 minuts.
TOR
– Teràpia d’orientació a la Realitat pg. 139 i 140 document 8.1
.........................5
minuts.
FITXES
D’ACTIVACIÓ COGNITIVA
......................................................................30
minuts.
(Usuaris en grups de quatre o
cinc persones)
a.
Refranys
i endevinalles.
b.
Quaderns
sobre preguntes de la infantesa i la joventut dels usuaris/es que han
de respondre i compartir,
TALLER
DE MEMORIA..(pg.
146)
........................................................................40
minuts
A. La dinamitzadora explica
una història o conte breu, i el repeteix per segona vegada,
mentrestant les usuàries escolten amb atenció, una vegada explicada
han de contestar unes preguntes de memòria i comprensió sobre el
conte que es comparteix entre tothom, usuaris i usuàries no es poden
ajudar mútuament,
B. A cada taula, repartim uns
quaranta objectes preparats prèviament però trets a l’atzar.
Tenen tres minuts per tractar de memoritzar-los tots. Desprès es
treuen els objectes i les usuàries els han d’escriure.
C. Juguem al MEMORY, un joc a
cada grup, amb baralles de cartes espanyoles o franceses, copes i
oros fan parelles així com espases i bastons.
CLOENDA
...............................................................................................................................10
minuts
Ens
ha agradat les activitats? Hem
experiementat
alguna cosa que no sabien?
Metodologia: Teories de
l’aprenentatge, modelatge, encadenament, etc...
Recursos materials i
humans:
Avaluació:
s’han complert els objectius i fins a quin punt?
Escriu
un guió en
primera persona que
et serveixi de referència per presentar la sessió del taller:
Presentació
personal i del taller a professors i alumnes amb el títol i els
objectius generals i especifics... 5 minuts.
|
TOR
– Teràpia d’orientació a la Realitat pg. 139 i 140 document 8.1
........................................................5
minuts.
|
FITXES
D’ACTIVACIÓ COGNITIVA
........................................................................................................30
minuts.
|
TALLER
............................................................................................................................................................40
minuts
|
CLOENDA
....................................................................................................................................................10
minuts
|
No comments:
Post a Comment