INSO MP 08 MEDIACIÓ COMUNITÀRIA
Durada:
132 hores.
Professorat:
Mingo Méndez
COMPETÈNCIA
GENERAL
La
competència general d’aquest cicle consisteix en programar,
organitzar, implementar i avaluar les intervencions d’integració
social, aplicant estratègies i tècniques específiques, promovent
la igualtat d’oportunitats, actuant en tot moment amb una actitud
de respecte envers les persones destinatàries i garantint la creació
d’entorns segurs tant per a les persones destinatàries com per
al professional.
Competències
professionals, personals i socials:
Les
competències professionals, personals i socials d'aquest cicle
professional associades a aquest mòdul són:
e)
Dissenyar i posar en pràctica actuacions per prevenir la violència
de gènere, avaluant el desenvolupament de les mateixes.
m)
Realitzar tasques de mediació entre persones i grups, aplicant
tècniques participatives i de gestió de conflictes de forma
eficient.
p)
Mantenir relacions fluides amb les persones usuàries i les seves
famílies, membres del grup de treballi d’altres professionals,
mostrant habilitats socials i aportant solucions als conflictes que
sorgeixin.
r)
Resoldre situacions, problemes o contingències amb iniciativa i
autonomia en l’àmbit de la seva competència, amb creativitat,
innovació i esperit de millora en el treball personal i en el dels membres de l’equip.
s)
Organitzar i coordinar equips de treball amb responsabilitat,
supervisant el desenvolupament del mateix, mantenint relacions
fluides i assumint el lideratge, així com, aportant solucions als
conflictes grupals que es presentin.
Estructura
del mòdul:
Unitats
formatives
|
durada
|
Valor
|
Inici
/fi
|
2a
convocatòria
|
UF
1: El servei de mediació
|
55
h
|
40%
|
13/09/2016
/ 23/12/2016
|
Juny
2017
|
UF
2: Processos de mediació
|
77
h
|
60%
|
9/01/2017
/ 02/06/2017
|
Unitats de competència.
UC_2-1039-11_3: Prevenir conflictes entre diferents persones, actors i col·lectius socials
UC_2-1040-11_3:
Organitzar i implementar el procés de gestió de conflictes.
UC_2-1041-11_3:
Realitzar la valoració, el seguiment i la difusió de la mediació
com una via de gestió de conflictes.
Metodologia
En
general, totes les unitats començaran amb una activitat d’avaluació
inicial, que permetrà tenir una idea dels coneixements previs de
l’alumnat, els interessos i les expectatives.
Les
classes pràctiques es desenvoluparan amb activitats d’aplicació
i les classes teòriques es basen en una metodologia activa que
faciliti la participació de l’alumnat en el seu propi procés
d’ensenyament-aprenentatge; es contemplen també sortides i
conferències a càrrec de diferents professionals.
Cal
destacar que es realitzaran les activitats d’ensenyament -
aprenentatge amb diferents tipus d’agrupament de l’alumnat per
tal de diversificar les activitats i facilitar l’aprenentatge.
També cal destacar la utilització de material gràfic com vídeos,
DVD, CD, diapositives, fotografies així com recerca via Internet per
completar i clarificar el que s’està treballant en les unitats
formatives.
Durant
el curs s’aniran desenvolupant activitats de diferents tipus que
permetin treballar els diferents continguts: lectura comprensiva,
l’anàlisi de textos, dinàmiques,simulacions i jocs de rol.
Les
sortides que es programen són curriculars i per tant de caràcter
obligatori i avaluable. També farem servir el blog de classe
serveiscomunitat.blogspot.com com a eina de suport documental.
Avaluació
Les
UF queden aprovades a partir de 5. S’ha d’obtenir un
4,5 per poder fer mitjana
amb totes les activitats de la UF. Quan sigui necessari recuperar les
activitats d’avaluació (treballs o exàmens) d’una unitat
formativa, es farà en el decurs de la segona convocatòria (mes de
juny). L’alumnat que no hagi superat alguna UF podrà presentar-se
a la segona convocatòria en les dates previstes i serà avaluat de
les activitats d’avaluació pendents d’aprovar.
Els
aspectes a avaluar estan recollits en els resultats d’aprenentatges
i en els criteris d’avaluació establerts per a cada unitat
formativa, que es concretaran en la presentació d’aquestes.
Per
aquestes UF es faran servir una sèrie d’activitats- instruments
d’avaluació:
-
Les activitats d’avaluació consistiran en: proves objectives, estudi de casos, debats i reculls de les activitats realitzades, comentaris de textos, treballs en grups o individuals, tasques de classe, exposicions i dinàmiques.
-
Cadascuna d'aquestes activitats d'avaluació s'haurà de superar amb un 4,5 com a mínim per a que puguin fer mitja amb la resta de les notes.
-
La prova escrita es recupera amb una altra prova escrita.
-
Si en finalitzar una UF hi haguessin activitats suspeses es recuperaran o lliuraran en la data establerta per a la 2a convocatòria.(Vegeu la guia de principi de curs).
Fonts bibliogràfiques
El
material bàsic del mòdul serà:
-
Bodnar, P. D. Manual de Mediación.(2000). Ed. La Cañada. Cba
-
Boqué C. (2003) Cultura de la mediació y cambio social. Ed. Gedisa.
-
De Prada,J. i López,J.A. (2008). La mediación como estrategia de resolución de conflictos en el ámbito escolar. Documentación Social, nº 148.
-
Moore,C.(1997). El proceso de mediación. Ed Granica.
-
Munné,M. i Mac.Cragh,P. (2006). Els 10 principis de la cultura de la mediació. Ed. Graó.
-
Porro, B. La Resolución de Conflictos en el aula. Ediciones Paidos Educador.
-
Sorribas, M i García, A (2014). . Ed. Altamar.
-
VVAA. (2011) Libro Balnco de la Mediación en Catalunya. Departamento de Justícia. Genralitat de Catalunya.
-
VVAA.(2005) Els servesi de mediació comunitària, propostes d'actuació. Diputació de Barcelona.
UF1
El servei de mediació
Durada: 55 hores
Data
d’inici: 13-09-2016 Data
de finalització: 23-12-2016
Professorat:
Mingo Méndez
Resultats
d’Aprenentatge
|
Criteris
d’avaluació
|
RA1.
Planifica
intervencions de mediació relacionant-les amb els contexts en els
quals es desenvolupen.
RA2.
Determina
els processos
d’avaluació del servei de mediació comparant els resultats de
la intervenció amb els objectius previstos.
|
1.1
Identifica les característiques de la mediació com sistema de
resolució de conflictes.
1.2.
Interpreta els principis que fonamenten els diferents models
d'intervenció.
1.3.
Selecciona els models a emprar en el procés de mediació d'acord
al coneixement de la situació prèvia
1.4.
Registra les necessitats de la població i les característiques
de les possibles situacions conflictives que li afecten.
1.5.
Selecciona els objectius de la intervenció partint de les
característiques del context en què es desenvolupa.
1.6.
Identifica els mediadors naturals com a agents possibilitadors
d'intercanvi de comunicació.
1.7. Dissenya activitats de trobada atenent a les necessitats detectades en les potencials persones usuàries .
1.8.
Valora la coherència de la planificació de les activitats amb
els objectius previstos en la intervenció
Valora
la coherència de la planificació del servei de mediació.
1.9.
Utilitza les TIC per a la recerca i transmissió d’informació .
1.10.
Valora la incorporació de informació relativa a la igualtat de
gènere.
2.1.
Estableix els criteris i indicadors per dur a terme l'avaluació.
2.2.
Defineix les estratègies per comprovar els resultats del servei
de mediació.
2.3.
Selecciona les tècniques i instruments per avaluar el servei de
mediació.
2.4.
Realitza el seguiment de la planificació.
2.5.
Implica a les persones que han participat en la planificació en
la comprovació dels resultats del servei.
2.6.
Comprova el nivell de compliment dels objectius previstos.
2.7 .Valora la importància de mantenir una actitud permanent de millora en l'eficàcia i qualitat del servei.
2.8.Utilitzar
les TIC per a la recollida i transmissió de la informació.
|
Continguts
|
NF1.
Caracterització de la mediació
1.
Planificació
de la mediació.
1.1Orígens
i evolució de la mediació.
1.2
Principis de la mediació
1.3
-Diferents àmbits d’aplicació de la mediació
1.4
Anàlisi de diferents models de mediació comunitària:
1.5
Model tradicional lineal,
1.6
model transformatiu,
1.7
model circular -narratiu,
1.8
model interdisciplinari,
1.9
Legislació europea, estatal, autonòmica relacionada amb la
mediació..
NF2
Tractament de les societats plurals i la diversitat
1.10
El fenomen migratori.
1.11
Població autòctona i estrangera.
1.12
Minories ètniques a les societats plurals
1.13
Metodologies de recollida, anàlisi i transmissió de la
informació aplicades al servei de mediació ; necessitats i
característiques de les possibles situacions conflictives que
afecten a la població.
1.14
Valors culturals dels principals col•lectius socials.
1.15
Claus socials i culturals de les minories ètniques, codis
d’interpretació.
NF3
Planificació del procés de mediació
1.16
El servei de mediació:
1.17
La planificació del servei de mediació.
1.18
Determinació d'espais de trobada.
1.19
Tipus i característiques dels espais de trobada.
1.20
Espais i usos dels temps.
1.21
Gestió i coordinació interna del servei i amb altres
professionals.
1.22
Funcions i tasques dels mediadors
1.23
Els mediadors naturals. Registres dels diferents agents de la
comunitat.
1.24
Valoració de la importància de planificar la mediació.
2.
Determina els processos d'avaluació del servei de mediació.
2.1
Selecciona mètodes i procediments d’avaluació aplicats al
servei de mediació.
2.2 Determinació de criteris i indicadors d'avaluació del servei de mediació.
2.3
Sistemes de recollida d’informació del servei de mediació.
2.4
Selecció d'estratègies d'avaluació.
2.5
Selecció de tècniques i instruments per a l'avaluació del
servei de mediació.
2.6
Elaboració de documentació
|
Metodologia
Es
farà la presentació de la unitat formativa (durada, continguts,
metodologia, activitats, avaluació...).
Es
començarà amb una activitat d’avaluació inicial, que permetrà
tenir una idea dels coneixements previs de l’alumnat, els
interessos i les expectatives.
Les
classes pràctiques es desenvoluparan amb activitats d’aplicació
i les classes teòriques es basen en una metodologia activa que
faciliti la participació de l’alumnat en el seu propi procés
d’ensenyament-aprenentatge; es contemplen també sortides i
conferències a càrrec de diferents professionals.
Cal
destacar que es realitzaran les activitats d’ensenyament -
aprenentatge amb diferents tipus d’agrupament de l’alumnat per
tal de diversificar les activitats i facilitar l’aprenentatge.
També cal destacar la utilització de material gràfic com vídeos,
DVD, CD, diapositives, fotografies així com recerca via Internet per
completar i clarificar el que s’està treballant en les unitats
formatives.
Durant
el curs s’aniran desenvolupant activitats de diferents tipus que
permetin treballar els diferents continguts: lectura comprensiva,
l’anàlisi de textos, dinàmiques, tècniques grupals, exercicis...
Les
sortides que es programen són curriculars i per tant de caràcter
obligatori i avaluable. També farem servir la plataforma moodle com
a eina de suport documental.
Avaluació
L’avaluació
de la UF es farà de forma contínua al llarg de la seva durada. Cal
distingir entre diferents tipus d’avaluació: inicial (per tal de
situar-nos), formativa (activitats d’aula), autoavaluació,
sumativa (prova escrita) .
En
el cas de manca d’assistència, amb o sense justificació,
s’aplicarà la normativa de funcionament del centre, d’acord amb
la Normativa de Cicles Formatius que especifica que si l’alumne/a
acumula faltes d’assistència que superin el 25% de les hores de la
UF, perdrà el dret d’avaluació de la primera convocatòria i
s’haurà de presentar a la segona convocatòria del mes de Juny. En
aquest segon cas, l’alumne/a haurà de portar els treballs i les
activitats que el/la professor/a cregui convenient.
Capacitats
clau entre 10-15 %
Dinamitzacions,
exposicions i realitzacions de treballs en grup 35-40%
Els
treballs individuals realitzats a classe o a casa 20-25%
Prova
escrita: entre 30-35%
La
UF queda aprovada a partir de 5. S’ha d’obtenir un
4,5
per poder fer mitjana amb totes les activitats de la UF. Quan sigui
necessari recuperar les activitats d’avaluació (treballs o
exàmens) d’una unitat formativa, es farà en el decurs de la
segona convocatòria (mes de juny). L’alumnat que no hagi superat
alguna UF podrà presentar-se a la segona convocatòria en les dates
previstes i serà avaluat de les activitats d’avaluació pendents
d’aprovar.
Per
aquesta UF es faran servir una sèrie d’activitats- instruments
d’avaluació:
-
Les activitats d’avaluació consistiran en: proves objectives, estudi de casos, debats i reculls de les activitats realitzades, comentaris de textos, treballs en grups o individuals, tasques de classe, exposicions i dinàmiques.
-
Cadascuna d'aquestes activitats d'avaluació s'haurà de superar amb un 4,5 com a mínim per a que puguin fer mitja amb la resta de les notes.
-
La prova escrita es recupera amb una altra prova escrita.
-
Si en finalitzar una UF hi haguessin activitats suspeses es recuperaran o lliuraran en la data establerta per a la 2a convocatòria.(Vegeu la guia de principi de curs).
DATES DE PROVES ESCRITES:
UF1 NF1 Caracterització de la Mediació
INSO 2A Divendres 21 d'Octubre de 2016; 2B Dimarts 25 d'Octubre 2016
UF1 NF2 Societats Plurals i diversitat Cultural
INSO 2A Divendres 25 Novembre 2016; 2B Dimarts 29 Novembre 2016
UF1 NF3 Aproximació als Conflictes
INSO 2A Divendres 23 Desembre 2016; 2B Dimarts 20 Desembre 2016
UF2
Processos de Mediació Durada:
77 hores
Data
d'Inici: 9 / 01/ 2017 Data
de Finalització: 02/06/ 2017
Professorat: Mingo Mendez
Resultats
d’Aprenentatge
|
Criteris
d’avaluació
|
RA1.Organitza
actuacions
per a la
prevenció
de conflictes
seleccionant
les
estratègies
d'intervenció.
RA2.
Realitza activitats que afavoreixen els processos de mediació
descrivint el desenvolupament dels mateixos.
RA3.
Realitza activitats d'avaluació comparant els resultats de la
intervenció amb els objectius previstos.
|
1.1
Interpreta els principis que fonamenten els diferents models
d’intervenció.
1.2
Identifica les principals estratègies d'intervenció en la gestió
de conflictes
1.3
Selecciona les tècniques a emprar en el procés de mediació
d'acord al coneixement de la situació prèvia.
1.4
Oferta el servei de mediació voluntària com una opció en la
gestió de conflictes.
1.5 Segueix criteris de confidencialitat i respecte en el tractament de la informació sobre el conflicte.
1.6.
Identifica els mediadors naturals com a agents possibilitadors
d'intercanvi de comunicació.
1.7.
Dissenya activitats de trobada atenent a les necessitats
detectades en les potencials persones usuàries .
1.8.
Valora la coherència de la planificació de les activitats amb
els objectius previstos en la intervenció
Valora
la coherència de la planificació del servei de mediació.
1.9.
Utilitza les TIC per a la recerca i transmissió d’informació .
1.10.
Valora la incorporació de informació relativa a la igualtat de
gènere.
2.1.
Identifica si un conflicte és susceptible de generar un procés
de
mediació
comunitària.
2.2
Comunica la localització del lloc de trobada a totes les persones
usuàries potencials.
2.3.
Selecciona les tècniques i instruments per avaluar el servei de
mediació.
2.4.
Realitza el seguiment de la planificació.
2.5.
Implica a les persones que han participat en la planificació en
la comprovació dels resultats del servei.
2.6.
Comprova el nivell de compliment dels objectius previstos.
2.7 .Valora la importància de mantenir una actitud permanent de millora en l'eficàcia i qualitat del servei.
2.8.Utilitza
les TIC per a la recollida i transmissió de la informació.
3.1
Estableix els criteris i indicadors per a dur a terme
l'avaluació.
3.2 Defineix les estratègies per comprovar els resultats de la intervenció realitzada. 3.3 Selecciona les tècniques i instruments per avaluar la intervenció realitzada. 3.4 Comprova sistemàticament que la intervenció s'està realitzant de manera correcta. 3.5 Comprova la funcionalitat i adequació dels espais i recursos emprats. 3.6 Implica a les persones que han participat en la intervenció en la comprovació dels resultats de la mateixa. 3.7. Comprova el nivell de compliment dels objectius previstos. 3.8 Valora la importància de mantenir una actitud permanent de millora en l'eficàcia i qualitat de la intervenció.
3.9.
Utilitza les TIC per a la recollida i transmissió de la
informació .
|
Continguts
|
NF1.
El
conflicte, definició i vies de resolució
Organització
de les actuacions per a la prevenció de conflictes.
1.1
Orientacions i instruccions per incorporar elements de resolució
alternativa de conflictes en programes i projectes socials.
1.2
Recursos de mediació comunitària.
1.3
Determinació d’activitats socioeducatives facilitadores de la
comunicació.
1.4
Determinació d'espais de trobada.
1.5
Protocols de presentació del servei de mediació als agents
socials.
NF2.
Habilitats
i tècniques de mediació
Realització
d'activitats dels processos de mediació comunitària.
2.1
Components i tipus de conflictes.
2.2
Tècniques de gestió de conflictes .
2.3
La transacció, l’arbitratge, la negociació .
2.4
La gestió positiva del conflicte
2.5
Els serveis de mediació familiar, laboral, penal i d’altres. La
mediació comunitària
2.6
Etapes en el procés de mediació.
NF3.
El
procés de mediació, fases, implementació i avaluació.
Realització
d'activitats d'avaluació de la mediació.
3.1
Selecciona mètodes i procediments d’avaluació aplicats als
processos de mediació.
3.2 Determinació de criteris i indicadors d'avaluació del procés.
3.3
Selecció d'estratègies d'avaluació.
3.4 Sistemes de recollida d'informació del procés de mediació.
3.5
Selecció de tècniques i instruments per a l'avaluació de la
mediació.
3.6
Elaboració de la documentació dels processos de mediació.
|
Metodologia
La
UF2 té un caràcter molt pràctic i i de consolidació de tot el
procés de mediació Al llarg de tota la UF
desplegarem
diferents tipus d’activitats que ens permetin construir el saber,
el saber fer i el saber
estar,
de forma participativa. Mitjançant una varietat de mètodes i
tècniques, es treballaran els
diferents
continguts del mòdul a partir de l’aprenentatge autònom i
cooperatiu.
Comptarem
amb la lectura comprensiva i crítica de textos, les explicacions del
professorat, el debat i
el
treball en petit grup i en grup classe, la realització d’activitats
individuals, i un ventall de recursos
variats
com el visionat de material (vídeos, fotos, pel·lícules...), la
visita a centres o les xerrades a
càrrec
de professionals, entre d’altres. Les sortides acadèmiques són
curriculars i, per tant és
obligatòria
l’assistència.
Avaluació
L’avaluació
de la UF es farà de forma contínua al llarg de la seva durada. Cal
distingir entre diferents tipus d’avaluació: inicial (per tal de
situar-nos), formativa (activitats d’aula), autoavaluació,
sumativa (prova escrita) .
En
el cas de manca d’assistència, amb o sense justificació,
s’aplicarà la normativa de funcionament del centre, d’acord amb
la Normativa de Cicles Formatius que especifica que si l’alumne/a
acumula faltes d’assistència que superin el 25% de les hores de la
UF, perdrà el dret d’avaluació de la primera convocatòria i
s’haurà de presentar a la segona convocatòria del mes de Juny. En
aquest segon cas, l’alumne/a haurà de portar els treballs i les
activitats que el/la professor/a cregui convenient.
Capacitats
clau entre 10-15 %
Dinamitzacions,
exposicions i realitzacions de treballs en grup 35-40%
Els
treballs individuals realitzats a classe o a casa 20-25%
Prova
escrita: entre 30-35%
La
UF queda aprovada a partir de 5. S’ha d’obtenir un
4,5
per poder fer mitjana amb totes les activitats de la UF. Quan sigui
necessari recuperar les activitats d’avaluació (treballs o
exàmens) d’una unitat formativa, es farà en el decurs de la
segona convocatòria (mes de juny). L’alumnat que no hagi superat
alguna UF podrà presentar-se a la segona convocatòria en les dates
previstes i serà avaluat de les activitats d’avaluació pendents
d’aprovar.
Per
aquesta UF es faran servir una sèrie d’activitats- instruments
d’avaluació: Les activitats d’avaluació consistiran en: proves objectives,
estudi de casos, debats i reculls de les activitats
realitzades, comentaris de textos, treballs en grups o individuals,
tasques de classe, exposicions
i dinàmiques. Cadascuna d'aquestes activitats d'avaluació s'haurà de superar amb
un
4,5
com a mínim per a que
puguin fer mitja amb la resta de les notes. La prova escrita es recupera amb una altra prova escrita. Si
en finalitzar una UF hi haguessin activitats suspeses es recuperaran
o lliuraran en la data establerta
per a la 2a convocatòria.(Vegeu la guia de principi de curs).
Bibliografia
- B. Martínez, B. 1999. La Mediación y resolución de conflicto. Ed. Paidos Iberica.
- Moore,c. 1997. El proceso de mediación. Ed Granica.
-
Munné,M. i Mac- Cragh, P. 2006. Els 10 principis de la cultura de la
mediació. Ed. graó.
-
Sorribas, M i García, A 2014 Mediació Comunitària Ed. Altamar.
-
Spencer Johnson M.D. 2000 ¿Quién se ha llevado mi queso?. Ed.
Empresa Activa.
-
VVAA. 2011 Libro blanco de la mediación en Catalunya. Departament de
justícia. Generalitat de Catalunya.
-
VVAA 2005 Els serveis de mediació comunitària, propostes
d'actuació. Diputació de Barcelona.
-
Punset, E. 2014. Una
motxilla per a l'univers,
21 rutes per viure amb les nostres emocions.
Ed.
La Butxaca,
Pòrtic,
Barcelona ***
setmana 12 de setembre
http://serveicomunitat.blogspot.com.es/2016/09/mr-1617-inso-mp8-mediacio-uf1.html
arribem fins les FINALITATS PREVENTIVA, EDUCATIVA I COMPENSADORA DE LA MEDIACIÓ.
dinamica grupal.
Comentar conflictes personals en grups de tres o quatre persones, i posteriorment compartir-lo amb la resta de la classe.
OBJECTIU: Considerar els conflictes com oportunitats de creixement personal i maduració.
Activitats: 1. Esquema sobre els Mitjans de resolució de conflictes
Judicial, Negociació, Arbritratge, Conciliació i Mediació així com d'altres, Sindic de Greujes, Oficina del consumidor, Defensor del Poble...
Activitats 1, 2 i 3 de pagina. 30 del llibre.
setmana 19 de setembre
Una vegada que hem introduit el tema de la MEDIACIO entre els diferents mijtans de resolució de conflictes, proposem el visionat d'uns videos que ens donaran una perspectiva més real i practica sobre el tema de mediació. És a partir d'aquest visionat i comprensió que passarem a la part de NORMATIVA.
EXEMPLE DE MEDIACIO ESCOLAR (NATURAL)
1. Quins són els elements mes rellevants de la mediació a partir d'aquest cas i video?
2. Vosaltres hauriau conduït la mediació amb altres termes o arguments?
3. Com redactaríem l'acta de mediació i resolució.
EXEMPLE DE MEDIACIÓ JURIDICA i FAMILIAR (FORMAL)
1. Quina és l'actitud dels advocats que representen cadascuna de les parts?
2. Per què es van mantenir sessions privades amb cadascuna de les parts al llarg del procès de mediació?
3. Creieu que va haver algun moment clau pel desbloqueig de l'acord?
A partir d'aquestes fotografies, deduiu les caracteristiques dels espais de mediació:
1. en termes generals,
2. en condicions ambientals sobre temperatura, il.luminació, ventilació i soroll,
3. en termes d'espai i metres quadrats,
4. en mobiliari i altres possibles dependències,
REAL DECRETO LEY 5/2012 DE 5 DE MARZO, DE MEDIACIÓN EN ASUNTOS CIVILES Y MERCANTILES
https://www.google.es/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwit5sjM-ZrPAhXMcBoKHRjND4sQFggeMAA&url=https%3A%2F%2Fww Mw.boe.es%2Fbuscar%2Fdoc.php%3Fid%3DBOE-A-2012-3152&usg=AFQjCNHulbFkgTXTEOE-B3OkdHICcj0SJw&sig2=DRTtM2E85MOOL3IiBbLV1w
Subratllar el mes important del decret/llei, indiqueu a quin paràgraf del NF1 del llibre de text es refereix i incloure'l al dossier.
Código Deontológico sobre mediación:
http://blocs.xtec.cat/somnia/files/2014/10/codigo_deontologico1.pdf
Subratllar el mes important del codi, indiqueu a quin paràgraf del NF1 del llibre de text es refereix i incloure'l al dossier.
web recomanada:
http://mediandosoluciones.com/servicios/que_es_un_mediador_su_estatuto_39.html
DEURES: Ames dels Mecanismes o mitjans de resolució de conflicte explicats, podries trobar-ne un altre?
setmana 26 setembre 2016
Els mediadors naturals
La perspectiva de genere en mediació
1. Quin és el conflicte i les parts implicades?
2. Estan totes les parts implicades?
3. S'arriba a un acord?
4. Com s'hagès pogut tenir en compte la perspectiva de gènere en aquesta mediació:
a. en la fase de recollida i anàlisi de la informació
b. en la planificació de la intervenció,
c. en el procès de mediació
d. a l'avaluacio
setmana 3 Octubre 2016
Corregir activitats del llibre
Kecach assignment per grups.
http://serveicomunitat.blogspot.com.es/2016/10/mr-1617-inso-mp8-beat-it-kecack-america.html
setmana 10 Octubre 2016
Corregir activitats del llibre
Treballar la FACILITACIO
http://serveicomunitat.blogspot.com.es/2016/10/mr-1617-inso-mp08-la-falicitacio.html
1. a. Descriu les caracteristiques mes importants de tots el mecanismes de resolució de conflictes.
b. Quin metode o metodes reflecteix el video?
setmana 17 Octubre 2016
Fitxa d'activitats en relacio a mediacio penjades en el blog de classe.
Examens orals de presentacions:
LA PRESENTACIO EN MEDIACIO
PARAFRASEJAR EN MEDIACIO
Examen d'un grup
setmana 24 octubre 2016
Examen el proper grup
Cowboy o Simbad? (Activitats NF2)
http://elpais.com/diario/2003/10/25/cultura/1067032804_850215.html
Dinamiques sobre mediació
http://serveicomunitat.blogspot.com.es/2016/12/dinamica-interculturalitat-noemi.html
Uf2 habilitats socials i mediació
conflict man versus society
intrapersonal conflict
ordenanzas municipales de l'ajuntament de Terrassa. (uf2 nf4)
https://bop.diba.cat/scripts/ftpisa.aspx?fnew?bop2014&11/022014030087.pdf&1
Plan estrategico de convivencia escolar
http://www.mecd.gob.es/educacion-mecd/mc/convivencia-escolar/plan-convivencia.html
setmana 12 de setembre
http://serveicomunitat.blogspot.com.es/2016/09/mr-1617-inso-mp8-mediacio-uf1.html
arribem fins les FINALITATS PREVENTIVA, EDUCATIVA I COMPENSADORA DE LA MEDIACIÓ.
dinamica grupal.
Comentar conflictes personals en grups de tres o quatre persones, i posteriorment compartir-lo amb la resta de la classe.
OBJECTIU: Considerar els conflictes com oportunitats de creixement personal i maduració.
Activitats: 1. Esquema sobre els Mitjans de resolució de conflictes
Judicial, Negociació, Arbritratge, Conciliació i Mediació així com d'altres, Sindic de Greujes, Oficina del consumidor, Defensor del Poble...
Activitats 1, 2 i 3 de pagina. 30 del llibre.
setmana 19 de setembre
Una vegada que hem introduit el tema de la MEDIACIO entre els diferents mijtans de resolució de conflictes, proposem el visionat d'uns videos que ens donaran una perspectiva més real i practica sobre el tema de mediació. És a partir d'aquest visionat i comprensió que passarem a la part de NORMATIVA.
EXEMPLE DE MEDIACIO ESCOLAR (NATURAL)
1. Quins són els elements mes rellevants de la mediació a partir d'aquest cas i video?
2. Vosaltres hauriau conduït la mediació amb altres termes o arguments?
3. Com redactaríem l'acta de mediació i resolució.
EXEMPLE DE MEDIACIÓ JURIDICA i FAMILIAR (FORMAL)
1. Quina és l'actitud dels advocats que representen cadascuna de les parts?
2. Per què es van mantenir sessions privades amb cadascuna de les parts al llarg del procès de mediació?
3. Creieu que va haver algun moment clau pel desbloqueig de l'acord?
A partir d'aquestes fotografies, deduiu les caracteristiques dels espais de mediació:
1. en termes generals,
2. en condicions ambientals sobre temperatura, il.luminació, ventilació i soroll,
3. en termes d'espai i metres quadrats,
4. en mobiliari i altres possibles dependències,
REAL DECRETO LEY 5/2012 DE 5 DE MARZO, DE MEDIACIÓN EN ASUNTOS CIVILES Y MERCANTILES
https://www.google.es/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwit5sjM-ZrPAhXMcBoKHRjND4sQFggeMAA&url=https%3A%2F%2Fww Mw.boe.es%2Fbuscar%2Fdoc.php%3Fid%3DBOE-A-2012-3152&usg=AFQjCNHulbFkgTXTEOE-B3OkdHICcj0SJw&sig2=DRTtM2E85MOOL3IiBbLV1w
Subratllar el mes important del decret/llei, indiqueu a quin paràgraf del NF1 del llibre de text es refereix i incloure'l al dossier.
Código Deontológico sobre mediación:
http://blocs.xtec.cat/somnia/files/2014/10/codigo_deontologico1.pdf
Subratllar el mes important del codi, indiqueu a quin paràgraf del NF1 del llibre de text es refereix i incloure'l al dossier.
web recomanada:
http://mediandosoluciones.com/servicios/que_es_un_mediador_su_estatuto_39.html
DEURES: Ames dels Mecanismes o mitjans de resolució de conflicte explicats, podries trobar-ne un altre?
setmana 26 setembre 2016
Els mediadors naturals
La perspectiva de genere en mediació
1. Quin és el conflicte i les parts implicades?
2. Estan totes les parts implicades?
3. S'arriba a un acord?
4. Com s'hagès pogut tenir en compte la perspectiva de gènere en aquesta mediació:
a. en la fase de recollida i anàlisi de la informació
b. en la planificació de la intervenció,
c. en el procès de mediació
d. a l'avaluacio
Models de mediació
setmana 3 Octubre 2016
Corregir activitats del llibre
Kecach assignment per grups.
http://serveicomunitat.blogspot.com.es/2016/10/mr-1617-inso-mp8-beat-it-kecack-america.html
setmana 10 Octubre 2016
Corregir activitats del llibre
Treballar la FACILITACIO
http://serveicomunitat.blogspot.com.es/2016/10/mr-1617-inso-mp08-la-falicitacio.html
1. a. Descriu les caracteristiques mes importants de tots el mecanismes de resolució de conflictes.
b. Quin metode o metodes reflecteix el video?
setmana 17 Octubre 2016
Fitxa d'activitats en relacio a mediacio penjades en el blog de classe.
Examens orals de presentacions:
LA PRESENTACIO EN MEDIACIO
PARAFRASEJAR EN MEDIACIO
Examen d'un grup
setmana 24 octubre 2016
Examen el proper grup
Cowboy o Simbad? (Activitats NF2)
http://elpais.com/diario/2003/10/25/cultura/1067032804_850215.html
Vam fer servir aquesta presentacio per introduir el modul professional:
El nucli formatiu 2 sobre diversitat cultural l'hem explicat totes i tots a partir de presentacions orals que feien els alumnes, pots trobar els continguts al blog de classe al mes de novembre.
Vam fer una petita dinamica de deshibicio sobre mediacio:
Hem treballat i avaluat oralment i per parelles la primera fase de la mediació amb aquesta activitat:
i ara mateix, els alumnes estan crean videos sobre el procès senser de mediacio.
Em sembla que et vaig comentar sobre aquesta coreografia tradicional balinesa que sembla recordar el proces de mediacio:
ja em diras que et sembla.
d'altra banda i tal com vam quedar et passo els enllaços a les dinàmiques de mediació i d'interculturalitat, que han creat els nostres alumnes d' INSO pel Modul professional MP08 de Mediacio Comunitària.
Com vam comentar, ens podrien servir com a idees per portar a terme la implementacio sobre mediacio a les escoles a final de curs.
https://serveicomunitat. blogspot.com.es/2016/11/fitxa- dinamica-de-mediacio-nom-de- la.html
http://serveicomunitat.blogspot.com.es/2016/12/dinamica-mediacio-alumnes-marta.html
http://serveicomunitat.blogspot.com.es/2016/12/dinamica-mediacio-alumnes-marta.html
Dinamiques sobre interculturalitat
Uf2 habilitats socials i mediació
conflict man versus society
intrapersonal conflict
ordenanzas municipales de l'ajuntament de Terrassa. (uf2 nf4)
https://bop.diba.cat/scripts/ftpisa.aspx?fnew?bop2014&11/022014030087.pdf&1
Plan estrategico de convivencia escolar
http://www.mecd.gob.es/educacion-mecd/mc/convivencia-escolar/plan-convivencia.html
No comments:
Post a Comment