|
- Llibre de text: Bases
antropològiques i psicosociològiques, Editorial Altamar
|
CCFF Integracio Social –
Bases Antropològiques – Institut Camps Blancs 2012-13
Nom..........................................................................
grup …..... data …....................
1. Un senyor no
pot pujar a l'avió perque té fòbia-en Joan no té bones relacions
familiars ni socials- la Júlia està feliçment casada, els seus
fills estudien a la universitat, ella en te feina i el seu marit
l'estima de veritat però ella està pateix tal depressió que ha
hagut d'agafar la baixa- Marc i Angels s'han divorciat després de 20
anys de casament i dos fills adolescents en comú- Toni és ludòpata
– Carme pateix bulímia- Dani no pot deixar l'alcohol-
escull un d'aquests casos, a. resumeix el marc teòric dels
principals corrents psicologics i com es relacionen amb la
problemática que escullis, despres, b. desenvolupa una
teràpia que ajudi a superar-la. a. 2 punts (noms i
dates 0,5) b. 2 punts (noms i dates 0,5)
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
2.
Com relacionaries a. les teories de l'aprenentatge i la
resta de continguts d'aquesta unitat formativa amb b. la
metodologia que s'imparteix en aquests cicles formatius?
puntuacio a. 2 puntuacio b. 1 (noms i dates 0'25)
Teories / Autor
|
Explicació
|
Metodologia CCFF
|
3. Com relacionaries
aquesta vinyeta amb els processos psicològics de a. la percepció i
b. la motivació així com c. la resta de continguts de la unitat
formativa? Puntuacio
a. 0'75 punts- Puntuació b. 0'75 punts – Puntuació c. 0,5 punts.
Percepció
____________________________________________________________________
____________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________
Motivacio___________________________________________________________________
____________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________
D'altres continguts
____________________________________________________________
_____________________________________________________________________________
_____________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________________________________________________________________
4. a. inventa una
pregunta que estimuli el sentit crític i la relació entre
contignuts diversos sobre l'apartat de les edats de la
vida d'aquesta unitat formativa i b. respon-la.
puntuacio a. origininalitat 0'25 relevancia 0'25 -
puntuacio b. 0'5
pregunta
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
resposta
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Dilluns 10 desembre
examen- avancem la classe del dimecres i dimecres no han de venir.
Dimecres 12 desembre
classe adelantada a l'examen de dilluns 10 de desembre
Dijous 12 desembre
revisio examen
notes i comentaris
valoracio personal i anonima si es vol escrita al blog de classe.
introduccio Antropologia
Dimecres 18 desembre
Dinamiques inconscients sobre paritat de genere
presentacio antropologia
be amb aquesta presentacio:
Dinamiques inconscients de paritat de genere
o mes probablement:
amb aquesta altra presentacio:
http://playarchetypes.blogspot.com.es/2012/03/how-to-make-dough-from-scratch.html
i a partir d'aqui en grups, com relacionaries aquesta presentacio amb els continguts d'antropologia.
http://playarchetypes.blogspot.com.es/2012/12/mapa-conceptual-dantropologia.html
Aquesta presentacio te varies finalitats:
- servir com a introduccio general de la materia d'antropologia,
- servir com a model pel treball individual/avaluació que cal presentar segons suggeriment d'un alumne.
- proposar l'activitat de l'ultim dia de classe: que cadascu porti algun menjar diferent per il.lustrar els conceptes de multiculturalisme i interculturalisme.
deures per nadal: acabar el treball de les cartes
be, considerant que us he proporcionat el mapa conceptual d'aquest tema, i hem fet un exemple de presentacio oral/examen, heu de començar a preparar el vostre tema, i hauriem de fer els seguents deures: pg. 70 - 4, 7 i 8 - (per suposat, donarem temps a classe per acabar de preparar el tema, fer recerca, presentacio en diapositives i treball escrit.)
D'altra banda, recordeu les lectures recomanades "El Caliz y la Espada" y "El Manjar de los Dioses".
i pel.licules com "El Muro" o "Hair"
Dijous 20 de desembre
- cada alumne hauria de portar un menjar etnic diferent,
- petita presentacio personal del menjar aportat
- menjar-s'ho
- sessio de karaoke opcional - porteu titols pensats
Dimecres 9 de gener
( proposta "QUADERN DE CAMP")
Dinamiques inconscients - presentacio i debat.
treball de cartes-pendent
Dijous 10 de gener
debat guiat sobre paritat de genere
Angel-Anabel-Rosa
Tots d'acord amb frases 3,5,8 i tots en desacord amb 2,4,
Home i dones per igual hem estat victimes del sistema.
Emma-Meritxell-Manuel
Tots d'acord amb 3,5,6
Emfasi sobre el respecte mutu, la igualtat, la tolerancia (i el compromis).
Una societat no pot progressar realment sense la col.laboracio de tots dos generes.
Cristina-Marta-Cynthia-Joan
Tots d'acord amb 3, 5, 6, 7, 8, 9
En el passat la dona tenia un paper molt important i ha estat el motor del progres,
pero amb el pas del temps s'ha reprimit la seva presencia publica.
Malgrat la tendencia cap a la paritat, encara existeixen situacions discriminatories.
Lluisa-Ariadna-Didac
faltava la part de conclusions en les seves fitxes
En general podriem concloure:
1. sembla que hi hagi hagut un tipus de moralitat primitiva que impliques una certa paritat de genere i el caracter sagrat i magic de la sexualitat humana lligada a la fecunditat de la terra i els remats, i que un altre tipus de moralitat mes patriarcal i androcentrica els va conquerir i va aconseguir imposar la seva ideologia fins ara.
2. sembla que hi hagi una diferencia d'interessos entre la classe dirigent i la resta de classes o ciutadans.
Dimecres 16 de gener
acabar debat guiat.
presentacio sobre ALTERITAT
presentacio antropologia
be amb aquesta presentacio:
Dinamiques inconscients de paritat de genere
o mes probablement:
amb aquesta altra presentacio:
http://playarchetypes.blogspot.com.es/2012/03/how-to-make-dough-from-scratch.html
i a partir d'aqui en grups, com relacionaries aquesta presentacio amb els continguts d'antropologia.
http://playarchetypes.blogspot.com.es/2012/12/mapa-conceptual-dantropologia.html
Aquesta presentacio te varies finalitats:
- servir com a introduccio general de la materia d'antropologia,
- servir com a model pel treball individual/avaluació que cal presentar segons suggeriment d'un alumne.
- proposar l'activitat de l'ultim dia de classe: que cadascu porti algun menjar diferent per il.lustrar els conceptes de multiculturalisme i interculturalisme.
deures per nadal: acabar el treball de les cartes
be, considerant que us he proporcionat el mapa conceptual d'aquest tema, i hem fet un exemple de presentacio oral/examen, heu de començar a preparar el vostre tema, i hauriem de fer els seguents deures: pg. 70 - 4, 7 i 8 - (per suposat, donarem temps a classe per acabar de preparar el tema, fer recerca, presentacio en diapositives i treball escrit.)
D'altra banda, recordeu les lectures recomanades "El Caliz y la Espada" y "El Manjar de los Dioses".
i pel.licules com "El Muro" o "Hair"
Dijous 20 de desembre
- cada alumne hauria de portar un menjar etnic diferent,
- petita presentacio personal del menjar aportat
- menjar-s'ho
- sessio de karaoke opcional - porteu titols pensats
Dimecres 9 de gener
( proposta "QUADERN DE CAMP")
Dinamiques inconscients - presentacio i debat.
treball de cartes-pendent
Dijous 10 de gener
debat guiat sobre paritat de genere
Angel-Anabel-Rosa
Tots d'acord amb frases 3,5,8 i tots en desacord amb 2,4,
Home i dones per igual hem estat victimes del sistema.
Emma-Meritxell-Manuel
Tots d'acord amb 3,5,6
Emfasi sobre el respecte mutu, la igualtat, la tolerancia (i el compromis).
Una societat no pot progressar realment sense la col.laboracio de tots dos generes.
Cristina-Marta-Cynthia-Joan
Tots d'acord amb 3, 5, 6, 7, 8, 9
En el passat la dona tenia un paper molt important i ha estat el motor del progres,
pero amb el pas del temps s'ha reprimit la seva presencia publica.
Malgrat la tendencia cap a la paritat, encara existeixen situacions discriminatories.
Lluisa-Ariadna-Didac
faltava la part de conclusions en les seves fitxes
En general podriem concloure:
1. sembla que hi hagi hagut un tipus de moralitat primitiva que impliques una certa paritat de genere i el caracter sagrat i magic de la sexualitat humana lligada a la fecunditat de la terra i els remats, i que un altre tipus de moralitat mes patriarcal i androcentrica els va conquerir i va aconseguir imposar la seva ideologia fins ara.
2. sembla que hi hagi una diferencia d'interessos entre la classe dirigent i la resta de classes o ciutadans.
Dimecres 16 de gener
acabar debat guiat.
presentacio sobre ALTERITAT
Dijous 17 gener
organigrama sobre grups primaris/secundaris, formals/informals...
Dimecres 23 de generpresentacio sobre grups formals/ filiacio
discussio sobre diferents aspectes del matrimoni
Dijous 24 de gener
vam assumir que eren una colonia grega com ara Ampuries i haviem de decidir la reparticio de rols dins del grup. va sortir una dinamica interessant
deures: subratllat de tot el tema del llibre, definicions i titols mes importants.
que ens permetin activitats mes dinamiques a classe.
Dimecres 30 de gener
documental BARAKA, per grups, explicacio als dos grups de les fitxes a omplir.
http://youtu.be/jH3HLjnCZyo
Dijous 31 de gener
acabar de veure el documental
inferir coneixements basics d'antropologia.
fer un guio de la seva presentacio
Dimecres 6 febrer
vaga estudiants
Dijous 7 febrer
vaga estudiants
Dimecres 13 febrer
sessio d'ordinadors
Dijous 14 de febrer
sessio d'ordinadors
Dimecres 20 de febrer
explicar els seguents indicadors per vincular el seu tema de treball amb l'antropologia.
http://playarchetypes.blogspot.com.es/2013/02/presentacio-oral-dun-tema-personal.html
presentacions/examen
Dijous 21 febrer
presentacions/ examen
Dimecres 27 febrer
presentacions examen
Dijous 28 febrer
presentacions examen
Dimecres 6 març
presentacions examen
Dijous 7 març
presentacions examen
Dimecres 13 de març
Comencem SOCIOLOGIA per l'apartat El Mon Actual,
la descripcio del llibre de text coincideix prou amb la realitat actual.
a partir d'aqui definim el concepte de sociologia.
treball en grups:
mapa conceptual buit de SOCIOLOGIA per omplir
dividim els apartats del mapa conceptual entre components de diferents grups.
despres s'organitzen per grups novament compartint la informacio.
Dijous 14 de març
seguim amb el treball del dia anterior
Dimecres 20 de març
correccio parcial de l'activitat anterior
fotocopia sobre ERIKSON i deures per setmana santa.
similituds i diferencies entre Freud i Erikson aixi com les etapes de la sociolatizacio humana segons Erikson. sera pregunta d'examen.
dates d'examen: SOCIOLOGIA 17 d'abril, ESTADISTICA 24 d'abril
el capitol de RECERCA nomes tindra Exposicio oral per grup o individual com cadascu vulgui.
Dijous 21 de març
ISO 1A i 1B fem classe conjunta.
el professor els dona el seu propi exemple de mapa conceptual com a referencia.
treballem l'apartat de CANVI SOCIAL i com aplicar-ho al treball de sociologia/curs.
Dimecres 3 d'abril
acabem de corregir i explicar el mapa conceptual de sociologia
Dijous 4 d'abril
Dimecres 10 d'abril
el tema del metode dialectic de Hegel quedava per explicar, l'expliquem.
continuem amb els agents socialitzacidors.
Acabar d'explicar el tema de SOCIOLOGIA, recordar els treballs a entregar.
proposar activitats i avaluacio sobre ESTADISTICA.
1. els alumnes faran un resum del llibre i farem un exemple practic a classe
2. l'examen consistira en un exemple practic pel qual poden disposar del resum que han fet.
3. al final de l'examen els alumnes hauran de donar el resum individual.
Dimecres 17 d'abril
EXAMEN SOCIOLOGIA
Dijous 18 d'abril
recordar la tipologia del treball de curs/sociologia.
1- hipotesis
2- recerca: enquestes i entrevistes, estadistiques, grafiques.
apendix 2a. relacio del tema amb psicologia
apendix 2b. relacio del tema amb antropologia
3- conclusio: es compleix la hipotesis o no.
4- es pot estructurar el tema dins dels estatuts d'una associacio sense afany de lucre -opcional.
5- presentacio amb diapositives explicant el tema
6- exposicio del tema a classe
acabar resum d'estadistica i exemple practic.
Dimecres 24 d'abril
EXAMEN ESTADISTICA
Dijous 25 d'abril
El metode cientific, grup classe per grups de treball.
realitzacio d'hipotesis
planificacio d'enquestes i entrevistes
recerca d'estadistiques i grafiques aplicades al treball
relacio amb psicologia i antropologia.
començar presentacio en diapositives.
Dimecres 1 de maig
festa
Dijous 2 de maig
ordinadors.
Dimecres 8 de maig
ordinadors.
Dijous 9 de maig
ordinadors
Dimecres 15 de maig
ordinadors
Dijous 16 de maig
ordinadors
Dimecres 22 de maig
presentacions treballs
Diljous 23 de maig
presentacions treballs? Credit de sintesi?
Dimecres 29 de maig.
presentacio treballs.
Dijous 30 de maig
presentacio de treballs
notes i comentaris
organigrama sobre grups primaris/secundaris, formals/informals...
Dimecres 23 de generpresentacio sobre grups formals/ filiacio
discussio sobre diferents aspectes del matrimoni
Dijous 24 de gener
vam assumir que eren una colonia grega com ara Ampuries i haviem de decidir la reparticio de rols dins del grup. va sortir una dinamica interessant
deures: subratllat de tot el tema del llibre, definicions i titols mes importants.
que ens permetin activitats mes dinamiques a classe.
Dimecres 30 de gener
documental BARAKA, per grups, explicacio als dos grups de les fitxes a omplir.
http://youtu.be/jH3HLjnCZyo
Dijous 31 de gener
acabar de veure el documental
inferir coneixements basics d'antropologia.
fer un guio de la seva presentacio
Dimecres 6 febrer
vaga estudiants
Dijous 7 febrer
vaga estudiants
Dimecres 13 febrer
sessio d'ordinadors
Dijous 14 de febrer
sessio d'ordinadors
Dimecres 20 de febrer
explicar els seguents indicadors per vincular el seu tema de treball amb l'antropologia.
http://playarchetypes.blogspot.com.es/2013/02/presentacio-oral-dun-tema-personal.html
presentacions/examen
Dijous 21 febrer
presentacions/ examen
Dimecres 27 febrer
presentacions examen
Dijous 28 febrer
presentacions examen
Dimecres 6 març
presentacions examen
Dijous 7 març
presentacions examen
Dimecres 13 de març
Comencem SOCIOLOGIA per l'apartat El Mon Actual,
la descripcio del llibre de text coincideix prou amb la realitat actual.
a partir d'aqui definim el concepte de sociologia.
treball en grups:
mapa conceptual buit de SOCIOLOGIA per omplir
dividim els apartats del mapa conceptual entre components de diferents grups.
despres s'organitzen per grups novament compartint la informacio.
Dijous 14 de març
seguim amb el treball del dia anterior
Dimecres 20 de març
correccio parcial de l'activitat anterior
fotocopia sobre ERIKSON i deures per setmana santa.
similituds i diferencies entre Freud i Erikson aixi com les etapes de la sociolatizacio humana segons Erikson. sera pregunta d'examen.
dates d'examen: SOCIOLOGIA 17 d'abril, ESTADISTICA 24 d'abril
el capitol de RECERCA nomes tindra Exposicio oral per grup o individual com cadascu vulgui.
Dijous 21 de març
ISO 1A i 1B fem classe conjunta.
el professor els dona el seu propi exemple de mapa conceptual com a referencia.
treballem l'apartat de CANVI SOCIAL i com aplicar-ho al treball de sociologia/curs.
Dimecres 3 d'abril
acabem de corregir i explicar el mapa conceptual de sociologia
Dijous 4 d'abril
Dimecres 10 d'abril
el tema del metode dialectic de Hegel quedava per explicar, l'expliquem.
continuem amb els agents socialitzacidors.
corregim deures d'erikson i ens quedem en l'etapa 5.
el dia de l'examen, els alumnes han d'entregar:
- deures escrits
- mapa conceptual
- examen d'autoavaluacio individual
Dijous 11 d'abril
Acabar d'explicar el tema de SOCIOLOGIA, recordar els treballs a entregar.
proposar activitats i avaluacio sobre ESTADISTICA.
1. els alumnes faran un resum del llibre i farem un exemple practic a classe
2. l'examen consistira en un exemple practic pel qual poden disposar del resum que han fet.
3. al final de l'examen els alumnes hauran de donar el resum individual.
Dimecres 17 d'abril
EXAMEN SOCIOLOGIA
Dijous 18 d'abril
recordar la tipologia del treball de curs/sociologia.
1- hipotesis
2- recerca: enquestes i entrevistes, estadistiques, grafiques.
apendix 2a. relacio del tema amb psicologia
apendix 2b. relacio del tema amb antropologia
3- conclusio: es compleix la hipotesis o no.
4- es pot estructurar el tema dins dels estatuts d'una associacio sense afany de lucre -opcional.
5- presentacio amb diapositives explicant el tema
6- exposicio del tema a classe
acabar resum d'estadistica i exemple practic.
Dimecres 24 d'abril
EXAMEN ESTADISTICA
Dijous 25 d'abril
El metode cientific, grup classe per grups de treball.
realitzacio d'hipotesis
planificacio d'enquestes i entrevistes
recerca d'estadistiques i grafiques aplicades al treball
relacio amb psicologia i antropologia.
començar presentacio en diapositives.
Dimecres 1 de maig
festa
Dijous 2 de maig
ordinadors.
Dimecres 8 de maig
ordinadors.
Dijous 9 de maig
ordinadors
Dimecres 15 de maig
ordinadors
Dijous 16 de maig
ordinadors
Dimecres 22 de maig
presentacions treballs
Diljous 23 de maig
presentacions treballs? Credit de sintesi?
Dimecres 29 de maig.
presentacio treballs.
Dijous 30 de maig
presentacio de treballs
notes i comentaris
No comments:
Post a Comment