Thursday, September 8, 2022

CFGM INSTAL.LACIONS TELEMATIQUES

 



FULL INFORMATIU DE MODUL PROFESSIONAL


CFGM d’Instal.lacions de telecomunicacions
Nivell: 1er
Família professional d’electricitat i electrònica
Durada cicle: 2 anys
Mòdul Professional: MP12 Anglès tècnic
Nombre d'hores: 99
Professor/a: Claudia i Mingo Mendez
Departament: Anglès

Competència general del tècnic/a en atenció a les persones:

La competència general d’aquest títol consisteix a muntar i mantenir instal·lacions de telecomunicacions i audiovisuals, instal·lacions de radiocomunicacions i instal·lacions domòtiques, aplicant la normativa i la reglamentació vigents, els protocols de qualitat, de seguretat i de riscos laborals, assegurant-ne la funcionalitat i el respecte al medi ambient.

Competències professionals, personals i socials:

Les competències professionals, personals i socials d’aquest títol es relacionen a continuació:

a) Establir la logística associada al muntatge i manteniment, interpretant la documentació tècnica de les infraestructures, instal·lacions i equips.

b) Configurar i calcular instal·lacions de telecomunicacions, audiovisuals, domòtiques i elèctriques d'interior, determinant-ne l'emplaçament i les característiques dels elements que les constitueixen, respectant-ne les especificacions i les prescripcions reglamentàries.

c) Elaborar el pressupost de muntatge o manteniment de la instal·lació o equip.

d) Aplegar recursos i mitjans per emprendre l'execució del muntatge o manteniment de les instal·lacions iequips.

e) Replantejar la instal·lació d'acord amb la documentació tècnica, resolent els problemes de la seva competència i informant d'altres contingències, per assegurar la viabilitat del muntatge.

f) Muntar o ampliar equips informàtics i perifèrics, configurant-los, assegurant-ne i verificant-ne el funcionament, en condicions de qualitat i seguretat.

g) Instal·lar i configurar programari base, sistemes operatius i aplicacions assegurant-ne i verificant-ne el funcionament, en condicions de qualitat i seguretat.

h) Muntar els elements components de les infraestructures i instal·lacions (canalitzacions, cablatge, armaris, suports, entre altres) utilitzant tècniques de muntatge, en condicions de qualitat, seguretat i respecte al medi ambient.

i) Instal·lar els equips (càmeres, processadors de senyal, centraletes, entre altres) utilitzant eines de programació i assegurant-ne el funcionament, en condicions de qualitat i seguretat.

j) Mantenir i reparar instal·lacions i equips realitzant les operacions de comprovació, ajust o substitució dels seus elements i reprogramant els equips, restituint-ne el funcionament en condicions de qualitat, seguretat i respecte al medi ambient.

k) Verificar el funcionament de la instal·lació o equip realitzant proves funcionals i de comprovació, per procedir a la seva posada en servei.

l) Elaborar la documentació tècnica i administrativa de la instal·lació o equip, d'acord amb la reglamentació i la normativa vigent, i amb els requeriments del client.

m) Aplicar els protocols i normes de seguretat, de qualitat i de respecte al medi ambient en les intervencions realitzades en els processos de muntatge i manteniment de les instal·lacions.

n) Integrar-se a l'organització de l'empresa col·laborant en la consecució dels objectius i participant activament en el grup de treball amb actitud respectuosa i tolerant.

o) Complir amb els objectius de la producció, col·laborant amb l'equip de treball i actuant conforme als principis de responsabilitat i tolerància.

p) Adaptar-se a diferents llocs de treball i noves situacions laborals, originats per canvis tecnològics i organitzatius en els processos productius.

q) Resoldre problemes i prendre decisions individuals seguint les normes i procediments establerts, definits dins de l'àmbit de la seva competència.

r) Exercir els seus drets i complir amb les obligacions derivades de les relacions laborals, d'acord amb la legislació vigent.

s) Gestionar la seva carrera professional, analitzant les oportunitats d'ocupació, d’autoocupació i d'aprenentatge.

t) Crear i gestionar una petita empresa, realitzant un estudi de viabilitat de productes, de planificació de la producció i de comercialització.

u) Participar de forma activa en la vida econòmica, social i cultural, amb una actitud crítica i responsable.

v) Interpretar en llengua anglesa documents tècnics senzills i les comunicacions bàsiques en els circuits d’una empresa del sector de les instal·lacions de telecomunicacions.

Capacitats Clau

Són les capacitats transversals que afecten diferents llocs de treball i que són transferibles a noves situacions de treball. Entre aquestes capacitats destaquen les d’autonomia, d’innovació, d’organització del treball, de responsabilitat, de relació interpersonal, de treball en equip i de resolució de problemes.

En finalitzar el mòdul professional MP12 cal saber:

RA1: Entendre el que escoltem en relació al context del sector laboral del CF.

RA2: Entendre el que llegim en relació al context del sector laboral del cicle formatiu.

RA3: Parlar i fer servir el vocabulari específic del sector laboral del cicle formatiu.

RA4: Escriure textos especifics en el context del sector laboral del cicle formatiu.

RA5: Empatitzar amb els costums i les diferents cultures on es parla la llengua extrangera.

Desenvolupament de la Unitat Formativa:

UF 1: ANGLES TÈCNIC ( 99 h )

NF i Continguts PRIMER CURS

Resultats d’aprenentatge i proves escrites
NF1 Book 1 33 h.

de la unitat 1 fins a la unitat 7

de la unitat 8 fins a la 15


RA 1, 2, 3, 4 i 5

ENTREGA DEL DOSSIER I PROVA ESCRITA: Dimarts, 22 octobre 2019

ENTREGA DEL DOSSIER I PROVA ESCRITA: Dimarts, 26 novembre 2019
NF2 Book 2 33 h.

de la unitat 1 fins a la unitat 7

de la unitat 8 fins a la 15


RA 1, 2, 3, 4 i 5

ENTREGA DEL DOSSIER I PROVA ESCRITA: Dimarts, 28 gener 2020

ENTREGA DEL DOSSIER I PROVA ESCRITA: Dimarts, 10 març 2020
NF3 Book 3 33 h.

de la unitat 1 fins a la unitat 7

de la unitat 8 fins a la 15


RA 1, 2, 3, 4 i 5

ENTREGA DEL DOSSIER I PROVA ESCRITA: Dimarts, 21 abril 2020

ENTREGA DEL DOSSIER I PROVA ESCRITA: Dimarts, 26 maig 2020

continguts llibre 1



Continguts llibre 2


Continguts llibre 3




Metodologia:

CADA PROVA ESCRITA, DOSSIER, LECTURES I EXPOSICIONS ORALS HA DE TENIR COM A MINIM UN 4 PER FER MITJANA AMB LA RESTA DE NOTES. 

En cas contrari, hi hauria alumnes que treurien bona nota d'un bloc i no farien la resta.

Tothom pot aprendre una llengua extrangera i parlar amb fluidesa si té la motivació necessària i es troba immers lingüísticament en un país, o bé si durant un període de temps, sis mesos per exemple, està exposat a la nova llengua mitjançant videos, cançons, lectures, etc... de forma constant i practica activament, es a dir, parla durant quinze minuts diaris.

Les paraules clau són motivació o interés, immersió lingüística o ser constant i parlar. Les millors i la major part d’escoles, institucions i universitats -Lycee Français, Berlitz Language School, EUTI...- aconsegueixen els millors resultats mitjançant els laboratoris d’idiomes, és a dir, estacions de treball amb ordinadors a les quals, els alumnes, de forma individual escolten un missatge, es graven la veu, s’escolten el que han gravat i repeteixen l’operació fins que la seva producció oral és prou acurada. Llavors, tenint en compte que el nostre telèfon mòbil ii uns auriculars és com un laboratori d’idiomes portàtil, tractarem de reproduir aquesta metodologia.

En principi, a la primera hora de classe començarem amb READING, traduint vocabulari i expressions o conceptes nous; llavors els alumnes faran un WRITING de les activitats o una selecció d'activitats. La segona hora la dedicarem a LISTENING i SPEAKING, és a dir, els alumnes prèviament s'hauran baixat els arxius d'audio al mòbil i els escoltaran, també faran servir el mòbil per enregistrar les seves veus llegint o interpretant activitats i diàlegs dels temes, de forma individual i per parelles. Aquests enregistraments al final de cada trimestre seran una eina d'avaluació clau per determinar el procès d'aprenentatge de cada estudiant.

Aquesta metodologia es complementarà amb altres activitats de classe, drills de fonètica, idioms, elaboració de curriculums vitae, documentació especilitzada, presentacions personals, monòlegs, pel.licules, documentals, cançons i jocs així com altres activitats que suggereixin els companys.

A principi de curs farem un examen diagnòstic del nivell d'anglès dels alumnes i a partir dels resultats, els interessos i motivació personal oferim diferents objectius a assolir al llarg del curs: completar 30 temes o la totalitat dels 45 temes. Farem dues proves escrites tipus test per cada trimestre per assegurar-nos l'assimilació d'aprenentatge, sobretot tenint en compte que els alumnes poden ser més autònoms en el seu treball diari, i per altra banda les intervencions orals, lectures, i presentacions orals també ens permetran comprovar aquest procès d'aprenentatge.

Criteris d’avaluació i qualificació del mòdul:



Producció escrita
Proves escrites
20%
RA 1, 2, 3, 4
Dossier
20%
RA 1, 2, 3, 4
Producció oral
Lectures
25%
RA1, 2
Exposicions orals
25%
RA3
Capacitats Clau
10%
Inclòs RA5

La segona convocatòria al juny comporta aprovar les proves escrites corresponents, la presentació dels dossiers escrits amb la totalitat de les activitats del llibre -en comptes d'una selecció- la presentació de la resta de treballs escrits no presentats o suspesos, i les presentacion orals igualment no realizades o suspeses.

Criteri d’avaluació dels dossiers

Portada, index, aquest document, activitats escrites i traduides dels temes, fotocopies addicionals, fitxes d’activitats i altres treballs, així com USB amb els audios del temes corresponents qualifica com a BE -o NOTABLE si està excepcionalment presentat.

Es el treball extra i voluntari com apunts pressos, recerca personal, opinions o intervencions dels companys recollides al dossier, glossaris, resums o d'altres tècniques d'estudi, etc... que impliquen l'EXCEL.LENT.

Bibliografia

Evans, V (2011) Information and Technology Newbury: Express Publishing,
Carter R. McCarthy M (2006) Cambridge Grammar of English. Cambridge: Cambridge University Press.
Spears, R. (1989) NTC’s American Idioms. Illinois: National Textbook Company.
Diccionario Visual Oxford (1996) Oxford: Oxford University Press.
Lewin, E (1988) The Random House Thesaurus of Slang. New York: Random House.
Nash, R (1997) NTC’s Dictionary of Spanish Cognates. Chicago: McGraw Hill


No comments:

Post a Comment