FULL INFORMATIU DE MODUL PROFESSIONAL
CFGM Gestió comercial | Nivell: 1er |
Família professional de Comerç i Marketing | Durada cicle: 2 anys |
Mòdul Professional: MP8 Anglès tècnic | Nombre d'hores: 99 |
Professor/a: Claudia i Mingo Mendez | Departament: Anglès |
Competència general del tècnic/a en atenció a les persones:
La competència general d'aquest títol consisteix a desenvolupar activitats de distribució i comercialització de béns i/o serveis, i a gestionar un petit establiment comercial, aplicant les normes de qualitat i seguretat establertes i respectant la legislació vigent.
Competències professionals, personals i socials:
Les competències professionals, personals i socials d’aquest títol es relacionen a continuació:
a) Realitzar projectes de viabilitat i de posada en marxa i exercici per compte propi de l'activitat d'un petit negoci de comerç al detall, adquirint els recursos necessaris i complint les obligacions legals i administratives, conforme a la normativa vigent.
b) Administrar i gestionar un petit establiment comercial, realitzant les activitats necessàries amb eficàcia i rendibilitat, i respectant la normativa vigent.
c) Realitzar la venda de productes i/o serveis a través dels diferents canals de comercialització, utilitzant lestècniques de venda adequades a la tipologia del client i als criteris establerts per l'empresa.
d) Organitzar les operacions d'emmagatzematge de mercaderies en condicions que en garanteixin la conservació, mitjançant l'optimització de mitjans humans, materials i d'espai, d'acord amb procediments establerts.
e) Garantir l'aprovisionament del petit negoci, preveient les necessitats de compra per mantenir el nivell de servei que requereix l'atenció a la demanda dels clients o consumidors.
f) Realitzar activitats d'animació del punt de venda en establiments dedicats a la comercialització de productes i/o serveis, aplicant tècniques de marxandatge, d'acord amb els objectius establerts en el pla de comercialització de l'empresa.
g) Realitzar les accions de comerç electrònic, mantenint la pàgina web de l'empresa i els sistemes socials de comunicació a través d'internet, per complir els objectius de comerç electrònic de l'empresa definits en el pla de màrqueting digital.
h) Realitzar la gestió comercial i administrativa de l'establiment comercial, utilitzant el maquinari (hardware) i programari (software) adients per automatitzar les tasques i els treballs.
i) Executar les accions de màrqueting definides per l'organització comercial en el pla de màrqueting, identificant les necessitats de productes i/o serveis dels clients els factors que intervenen en la fixació de preus, els canals de distribució i les tècniques de comunicació per complir els objectius fixats per la direcció comercial.
j) Executar els plans d'atenció al client, gestionant un sistema d'informació per mantenir el servei de qualitat que garanteixi el nivell de satisfacció dels clients, consumidors i usuaris.
k) Realitzar vendes especialitzades de productes i/o serveis, adaptant l'argumentari de vendes a les característiques peculiars de cada cas per complir els objectius comercials definits per la direcció comercial.
l) Gestionar en anglès les relacions amb clients, usuaris o consumidors, realitzant el seguiment de les operacions, per assegurar el nivell de servei donat.
m) Adaptar-se a les noves situacions laborals originades pels canvis tecnològics i organitzatius en els processos productius, actualitzant els coneixements, utilitzant els recursos existents per a l'aprenentatge al llarg de la vida, i les tecnologies de la informació i la comunicació.
n) Actuar amb responsabilitat i autonomia en l'àmbit de la seva competència, organitzant i desenvolupant el treball assignat, cooperant o treballant en equip amb altres professionals en l'entorn de treball.
o) Resoldre de forma responsable les incidències relatives a la seva activitat, identificant les causes que les provoquen, dintre l'àmbit de la seva competència i autonomia.
p) Comunicar-se eficaçment, respectant l'autonomia i la competència de les diferents persones que intervenen en l'àmbit del seu treball.
q) Aplicar protocols i les mesures preventives de riscos laborals i protecció ambiental durant el procés productiu, per evitar danys en les persones i en l'entorn laboral i ambiental.
r) Aplicar procediments de qualitat, d'accessibilitat universal i de “disseny per a tothom” en les activitats professionals incloses en els processos de producció o prestació de serveis.
s) Realitzar la gestió bàsica per a la creació i el funcionament d'una petita empresa, i tenir iniciativa en la seva activitat professional.
t) Exercir els drets i complir les obligacions derivades de l'activitat professional, d'acord amb el que estableix la legislació vigent, participant activament en la vida econòmica, social i cultural.
u) Interpretar en llengua anglesa documents tècnics senzills i fórmules de comunicació bàsiques en els circuits d'una empresa del sector del comerç i el màrqueting.
Capacitats Clau
Són les capacitats transversals que afecten diferents llocs de treball i que són transferibles a noves situacions de treball. Entre aquestes capacitats destaquen les d’autonomia, d’innovació, d’organització del treball, de responsabilitat, de relació interpersonal, de treball en equip i de resolució de problemes.
En finalitzar el mòdul professional MP9 cal saber:
RA1: Entendre el que escoltem en relació al context del CF.
RA2: Entendre el que llegim en relació al context del CF.
RA3: Parlar i fer servir el vocabulari específic del CF.
RA4: Escriure textos senzills habituals en el sector laboral del CF.
RA5: Empatitzar amb els costums i les diferents cultures on es parla la llengua extrangera.
Desenvolupament de la Unitat Formativa:
UF 1: ANGLES TÈCNIC (99 h) | ||
NF i Continguts | Resultats d’aprenentatge i proves escrites | |
NF1 Book 1 33 h. de la unitat 1 fins a la unitat 7 de la unitat 8 fins a la 15 | RA 1, 2, 3, 4 i 5 ENTREGA DEL DOSSIER I PROVA ESCRITA: Dijous, 17 octobre 2019 ENTREGA DEL DOSSIER I PROVA ESCRITA: Dimecres, 4 desembre 2019 | |
NF2 Book 2 33 h. de la unitat 1 fins a la unitat 7 de la unitat 8 fins a la 15 | RA 1, 2, 3, 4 i 5 ENTREGA DEL DOSSIER I PROVA ESCRITA: Dijous, 30 gener 2020 ENTREGA DEL DOSSIER I PROVA ESCRITA: Dijous, 12 març 2020 | |
NF3 Book 3 33h. de la unitat 1 fins a la unitat 7 de la unitat 8 fins a la 15 | RA 1, 2, 3, 4 i 5 ENTREGA DEL DOSSIER I PROVA ESCRITA: Dijous, 23 abril 2020 ENTREGA DEL DOSSIER I PROVA ESCRITA: Dijous, 28 maig 2020 |
Metodologia:
CADA PROVA ESCRITA, DOSSIER, LECTURES I EXPOSICIONS ORALS HA DE TENIR COM A MINIM UN 4 PER FER MITJANA AMB LA RESTA DE NOTES.
En cas contrari, hi hauria alumnes que treurien bona nota d'un bloc i no farien la resta.
Tothom pot aprendre una llengua extrangera i parlar amb fluidesa si té la motivació necessària i es troba immers lingüísticament en un país, o bé si durant un període de temps, sis mesos per exemple, està exposat a la nova llengua mitjançant videos, cançons, lectures, etc... de forma constant i practica activament, es a dir, parla durant quinze minuts diaris.
En cas contrari, hi hauria alumnes que treurien bona nota d'un bloc i no farien la resta.
Tothom pot aprendre una llengua extrangera i parlar amb fluidesa si té la motivació necessària i es troba immers lingüísticament en un país, o bé si durant un període de temps, sis mesos per exemple, està exposat a la nova llengua mitjançant videos, cançons, lectures, etc... de forma constant i practica activament, es a dir, parla durant quinze minuts diaris.
Les paraules clau són motivació o interés, immersió lingüística o ser constant i parlar. Les millors i la major part d’escoles, institucions i universitats -Lycee Français, Berlitz Language School, EUTI...- aconsegueixen els millors resultats mitjançant els laboratoris d’idiomes, és a dir, estacions de treball amb ordinadors a les quals, els alumnes, de forma individual escolten un missatge, es graven la veu, s’escolten el que han gravat i repeteixen l’operació fins que la seva producció oral és prou acurada. Llavors, tenint en compte que el nostre telèfon mòbil ii uns auriculars és com un laboratori d’idiomes portàtil, tractarem de reproduir aquesta metodologia.
En principi, a la primera hora de classe començarem amb READING, traduint vocabulari i expressions o conceptes nous; llavors els alumnes faran un WRITING de les activitats o una selecció d'activitats. La segona hora la dedicarem a LISTENING i SPEAKING, és a dir, els alumnes prèviament s'hauran baixat els arxius d'audio al mòbil i els escoltaran, també faran servir el mòbil per enregistrar les seves veus llegint o interpretant activitats i diàlegs dels temes, de forma individual i per parelles. Aquests enregistraments al final de cada trimestre seran una eina d'avaluació clau per determinar el procès d'aprenentatge de cada estudiant.
Aquesta metodologia es complementarà amb altres activitats de classe, drills de fonètica, idioms, elaboració de curriculums vitae, documentació especilitzada, presentacions personals, monòlegs, pel.licules, documentals, cançons i jocs així com altres activitats que suggereixin els companys.
A principi de curs farem un examen diagnòstic del nivell d'anglès dels alumnes i a partir dels resultats, els interessos i motivació personal oferim diferents objectius a assolir al llarg del curs: completar 30 temes o la totalitat dels 45 temes aprofitant el desdoblament del MP. Farem dues proves escrites tipus test per cada trimestre per assegurar-nos l'assimilació d'aprenentatge, sobretot tenint en compte que els alumnes poden ser més autònoms en el seu treball diari, i per altra banda les intervencions orals, lectures, i presentacions orals també ens permetran comprovar aquest procès d'aprenentatge.
Criteris d’avaluació i qualificació del mòdul:
Producció escrita | Proves escrites | 20% | RA 1, 2, 3, 4 |
Dossier | 20% | RA 1, 2, 3, 4 | |
Producció oral | Lectures | 25% | RA1, 2 |
Exposicions orals | 25% | RA3 | |
Capacitats Clau | 10% | Inclòs RA5 |
La segona convocatòria al juny comporta aprovar les proves escrites corresponents, la presentació dels dossiers escrits amb la totalitat de les activitats del llibre -en comptes d'una selecció- la presentació de la resta de treballs escrits no presentats o suspesos, i les presentacion orals igualment no realizades o suspeses.
Criteri d’avaluació dels dossiers
Portada, index, aquest document, activitats escrites i traduides dels temes, fotocopies addicionals, fitxes d’activitats i altres treballs, així com USB amb els audios del temes corresponents qualifica com a BE -o NOTABLE si està excepcionalment presentat.
Es el treball extra i voluntari com apunts pressos, recerca personal, opinions o intervencions dels companys recollides al dossier, glossaris, resums o d'altres tècniques d'estudi, etc... que impliquen l'EXCEL.LENT.
Bibliografia
Evans, V (2011) Sales and Marketing Newbury: Express Publishing,
Carter R. McCarthy M (2006) Cambridge Grammar of English. Cambridge: Cambridge University Press.
Spears, R. (1989) NTC’s American Idioms. Illinois: National Textbook Company.
Diccionario Visual Oxford (1996) Oxford: Oxford University Press.
Lewin, E (1988) The Random House Thesaurus of Slang. New York: Random House.
Nash, R (1997) NTC’s Dictionary of Spanish Cognates. Chicago: McGraw Hill
No comments:
Post a Comment