Titol:
Els meus grups
Destinataris: Grup
classe
Objectius:
-
Relacionar els continguts del NF 5
amb l’experiència
personal.
- Compartir voluntàriament i
practicar destreses socials
comunicatives.
Desenvolupament: omplir
de forma individual i/o per parelles, compartir voluntàriament amb
el grup classe:
GRUPS SEGONS LA RELACIO
AFECTIVA DELS SEUS MEMBRES:
Grups primaris:
relacions afectives
intenses, forta cohesió, intimitat, solen ser petits i informals, la
família, la colla, el grup d’amics dins de classe...
Grups secundaris:
mes grans, formals, impersonals i institucionalitzats com
associacions, sindicats, clubs, etc...
GRUPS SEGONS L’ADSCRIPCIÓ
DE L’INDIVIDU AL GRUP.
Grups de pertinença
o no triats com la família, el grup de classe, institut, barri...
Grups de referència
amb els quals l’individu s’identifica i vol formar part com la
colla d’amics, el club esportiu, un país..
GRUPS SEGONS LA NATURALESA
DE LA SEVA CONSITUCIÓ
Grups formals als
que ens afegim voluntàriament com grups de treball, grups per
resoldre problemes...
Grups informals
o espontanis com el grup d’amistats, els subgrups de classe i
feina...
Vols compartir alguns dels
grups dels que en formes part?
Primari, de pertinença i
informal
FAMILIA
|
PrimarI, de pertinença i
informal
COLLA D’AMICS O
SUBGRUP DE CLASSE O
FEINA
|
Secundari, de referència i
formal
CLUB ESPORTIU
|
Secundari, de referència i
formal
ASSOCIACIO, ONG,
|
FASES DE LA VIDA GRUPAL.
Com et vas sentir en cadascuna
de les etapes de formació del grup classe de 1APD? Fins quan va
durar cada etapa? En quina etapa ens trobem?
Etapa
d’orientació es quan
es forma el grup i volem ser acceptats.
|
Etapa
d’establiment de normes:
tothom se n’ha de
sentir que en forma part del grup mitjançant el diàleg, la
cooperació i la voluntat d’afrontar els conflictes de forma
positiva.
|
Etapa
d’eficiència i integració grupal: comunicació
oberta, decisions i conflictes resolts per diàleg i consens.
|
Etapa
final: Un cop assolits els
objectius el grup perd el sentit i es desfa.
|
Segurament el proper any
barrejarem alumnes dels dos grups classe d’APD per produir dos
grups nous. Quines creus que són les ventatges i incovenients
d’aquesta mesura i els criteris que caldria seguir per la nova
agrupació?
Comenta en quin grau hem
afavorit entre tothom, professors/es i alumnes, aquestes estratègies
per afavorir la cohesió del grup classe:
S’ha potenciat la creació
d’un clima afectiu positiu.
Tenim clars els objectius
del grup classe.
Ens hem adaptat a les
circumstàncies
Hem mantingut la nostra
motivació.
Subratlla
i comenta amb quins d’aquests rols de la Classificació de R.F.
Bales t’identfiques? I a quins companys? Nem a completar el quadre
de forma individual, i desprès comprovem si les nostres respostes
coincideixen amb les de la classe.
DIMENSIÓ
|
NIVELL
|
ROL -m’identifico amb:
|
COMPANYES/COMPANYS
|
ROLS SOCIO-EMOCIONALS CENTRATS
EN CONSERVAR LA COHESIÓ
|
Positiu
|
Encoratjador o animador
|
|
Reductor de tensions
|
|
||
Harmonitzador
|
|
||
Negatiu
|
Passiu, indiferent o desertor
|
|
|
Manipulador o dominant
|
|
||
Antagonista o agressor
|
|
||
ROLS CENTRATS EN LA TASCA
|
Contributiu
|
Organitzador, iniciador o
activador
|
|
Contribuidor
|
|
||
Aclaridor o connector
|
|
||
Recerca d’orientació
|
Interrogador
|
|
|
Conciliador o oient
|
|
||
Objector positiu
|
|
Avaluació: s’han complert
els objectius?
No comments:
Post a Comment