Monday, February 18, 2019

MR 1819 APD MP9 UF2 NF5 Caracterització dels grups - fitxa de treball





Titol: Els meus grups
Destinataris: Grup classe
Objectius:




- Relacionar els continguts del NF 5
amb l’experiència personal.
- Compartir voluntàriament i
practicar destreses socials comunicatives.

Desenvolupament: omplir de forma individual i/o per parelles, compartir voluntàriament amb el grup classe:

GRUPS SEGONS LA RELACIO AFECTIVA DELS SEUS MEMBRES:

Grups primaris: relacions afectives intenses, forta cohesió, intimitat, solen ser petits i informals, la família, la colla, el grup d’amics dins de classe...
Grups secundaris: mes grans, formals, impersonals i institucionalitzats com associacions, sindicats, clubs, etc...

GRUPS SEGONS L’ADSCRIPCIÓ DE L’INDIVIDU AL GRUP.

Grups de pertinença o no triats com la família, el grup de classe, institut, barri...
Grups de referència amb els quals l’individu s’identifica i vol formar part com la colla d’amics, el club esportiu, un país..

GRUPS SEGONS LA NATURALESA DE LA SEVA CONSITUCIÓ

Grups formals als que ens afegim voluntàriament com grups de treball, grups per resoldre problemes...
Grups informals o espontanis com el grup d’amistats, els subgrups de classe i feina...

Vols compartir alguns dels grups dels que en formes part?

Primari, de pertinença i informal

FAMILIA



























PrimarI, de pertinença i informal

COLLA D’AMICS O
SUBGRUP DE CLASSE O
FEINA
Secundari, de referència i formal

CLUB ESPORTIU
Secundari, de referència i formal

ASSOCIACIO, ONG,
FASES DE LA VIDA GRUPAL. Com et vas sentir en cadascuna de les etapes de formació del grup classe de 1APD? Fins quan va durar cada etapa? En quina etapa ens trobem?

Etapa d’orientació es quan es forma el grup i volem ser acceptats.









Etapa d’establiment de normes: tothom se n’ha de sentir que en forma part del grup mitjançant el diàleg, la cooperació i la voluntat d’afrontar els conflictes de forma positiva.










Etapa d’eficiència i integració grupal: comunicació oberta, decisions i conflictes resolts per diàleg i consens.











Etapa final: Un cop assolits els objectius el grup perd el sentit i es desfa.











Segurament el proper any barrejarem alumnes dels dos grups classe d’APD per produir dos grups nous. Quines creus que són les ventatges i incovenients d’aquesta mesura i els criteris que caldria seguir per la nova agrupació?










Comenta en quin grau hem afavorit entre tothom, professors/es i alumnes, aquestes estratègies per afavorir la cohesió del grup classe:

S’ha potenciat la creació d’un clima afectiu positiu.







Tenim clars els objectius del grup classe.








Ens hem adaptat a les circumstàncies








Hem mantingut la nostra motivació.








Subratlla i comenta amb quins d’aquests rols de la Classificació de R.F. Bales t’identfiques? I a quins companys? Nem a completar el quadre de forma individual, i desprès comprovem si les nostres respostes coincideixen amb les de la classe.
DIMENSIÓ
NIVELL
ROL -m’identifico amb:
COMPANYES/COMPANYS
ROLS SOCIO-EMOCIONALS CENTRATS EN CONSERVAR LA COHESIÓ
Positiu
Encoratjador o animador




Reductor de tensions




Harmonitzador




Negatiu
Passiu, indiferent o desertor




Manipulador o dominant




Antagonista o agressor




ROLS CENTRATS EN LA TASCA
Contributiu
Organitzador, iniciador o activador




Contribuidor




Aclaridor o connector




Recerca d’orientació
Interrogador




Conciliador o oient




Objector positiu





Avaluació: s’han complert els objectius?

No comments:

Post a Comment