Friday, May 3, 2019

MR 1819 APD MP4 UF2 NF9 Intervencio en trastorns psiquics - Un metodo peligroso - dinamica



Titol: Roleplay de psiquiatra i pacient -basat en Un método peligroso (2011) David Cronenberg

Destinataris: Grups classe

Objectius: - Assimilar els continguts dels nucli formatiu a partir d’una dinamica
- Observar i identificar trastorns psíquics en els personatges d’un fragment de la pel.licula,
- Reflexionar sobre les pautes generals d’actuació en trastorns psíquics -aspecte terapèutic, comunicatiu i educatiu,
- Reflexionar sobre el cercle viciós que genera situacions conflictives o estressants – situació conflictiva – Resposta psíquica (pensaments distorsionats) – Resposta física – Afectació en l’àrea social (aïllament que alimenta els pensaments distorsionats).
- Convertir-nos en pacients i empatitzar amb aquest col.lectiu.

Desenvolupament:
Mireu l’escena inicial de la pel.lícula de referència i comenteu-la.
http://serveicomunitat.blogspot.com/2015/12/mr-1516-inso-m7-nf2-aanese-introduccio.html
Per parelles. Seieu d’esquena un de l’altre. Per torns, féu de doctor/a i pacient. Relaxeu-vos abans de començar, una vegada relaxats, el doctor llegeix la primera paraula pel pacient, el pacient l’escolta i tot seguir ha de contestar amb una altra paraula que li sembli relacionada objectiva o subjectivament. Llavors el doctor escriu la resposta i anota si la reaccio ha estat ràpida o lenta amb una creu. Despres passa a la següent paraula i continua fins al final quan pugui inventar alguna paraula.
A continuació canvieu el rol, quan hagin acabat tots dos, cada doctor es concentra en les parelles de paraules d’estimul i resposta i tracta d’establir alguna relació entre totes elles per traduir alguna preocupació del pacient. Quan han acabat aquest estudi, es fan el retorn del que han trobat.



Estímul
Reacció
Resposta
Interpretació
ràpida
lenta
1
Casa










2
Teatre










3
Cotxe










4
Platja










5
Mare










6
Aigua










7
Muntanya










8
Arbre










9
Rodona










10
Triangle










11
Pare










12












13












14












15












16












17













Avaluació: s’han complert els objectius? En quina mesura?
Ge neralitat de Catalunya
Departament d’Ensenyament
Institut Montserrat Roig
APD MP4 UF2 NF9 Intervencio en trastorns psiquics
Dinamica un metodo peligroso

Titol: Roleplay de psiquiatra i pacient -basat en Un método peligroso (2011) David Cronenberg

Destinataris: Grups classe

Objectius: - Assimilar els continguts dels nucli formatiu a partir d’una dinamica
- Observar i identificar trastorns psíquics en els personatges d’un fragment de la pel.licula,
- Reflexionar sobre les pautes generals d’actuació en trastorns psíquics -aspecte terapèutic, comunicatiu i educatiu,
- Reflexionar sobre el cercle viciós que genera situacions conflictives o estressants – situació conflictiva – Resposta psíquica (pensaments distorsionats) – Resposta física – Afectació en l’àrea social (aïllament que alimenta els pensaments distorsionats).
- Convertir-nos en pacients i empatitzar amb aquest col.lectiu.

Desenvolupament:
Mireu l’escena inicial de la pel.lícula de referència i comenteu-la.
http://serveicomunitat.blogspot.com/2015/12/mr-1516-inso-m7-nf2-aanese-introduccio.html
Per parelles. Seieu d’esquena un de l’altre. Per torns, féu de doctor/a i pacient. Relaxeu-vos abans de començar, una vegada relaxats, el doctor llegeix la primera paraula pel pacient, el pacient l’escolta i tot seguir ha de contestar amb una altra paraula que li sembli relacionada objectiva o subjectivament. Llavors el doctor escriu la resposta i anota si la reaccio ha estat ràpida o lenta amb una creu. Despres passa a la següent paraula i continua fins al final quan pugui inventar alguna paraula.
A continuació canvieu el rol, quan hagin acabat tots dos, cada doctor es concentra en les parelles de paraules d’estimul i resposta i tracta d’establir alguna relació entre totes elles per traduir alguna preocupació del pacient. Quan han acabat aquest estudi, es fan el retorn del que han trobat.



Estímul
Reacció
Resposta
Interpretació
ràpida
lenta
1
Cine










2
Cadira










3
Cel










4
Mare










5
Llet










6
Aigua










7
Llit










8
Rodona










9
Pare










10
Rodona










11
Pa










12












13












14












15












16












17














Avaluació: s’han complert els objectius? En quina mesura?


No comments:

Post a Comment