Titol:
Roleplay de psiquiatra i pacient -basat en Un
método peligroso (2011)
David Cronenberg
Destinataris:
Grups classe
Objectius:
- Assimilar els continguts dels nucli formatiu a partir d’una
dinamica
-
Observar i identificar trastorns psíquics en els personatges d’un
fragment de la pel.licula,
-
Reflexionar sobre les pautes generals d’actuació en trastorns
psíquics -aspecte terapèutic, comunicatiu i educatiu,
-
Reflexionar sobre el cercle viciós que genera situacions
conflictives o estressants – situació conflictiva – Resposta
psíquica (pensaments distorsionats) – Resposta física –
Afectació en l’àrea social (aïllament que alimenta els
pensaments distorsionats).
-
Convertir-nos en pacients i empatitzar amb aquest col.lectiu.
Mireu l’escena inicial de la pel.lícula de referència i comenteu-la.
http://serveicomunitat.blogspot.com/2015/12/mr-1516-inso-m7-nf2-aanese-introduccio.html
Per parelles. Seieu d’esquena un de l’altre. Per torns, féu de doctor/a i pacient. Relaxeu-vos abans de començar, una vegada relaxats, el doctor llegeix la primera paraula pel pacient, el pacient l’escolta i tot seguir ha de contestar amb una altra paraula que li sembli relacionada objectiva o subjectivament. Llavors el doctor escriu la resposta i anota si la reaccio ha estat ràpida o lenta amb una creu. Despres passa a la següent paraula i continua fins al final quan pugui inventar alguna paraula.
A continuació canvieu el rol, quan hagin acabat tots dos, cada doctor es concentra en les parelles de paraules d’estimul i resposta i tracta d’establir alguna relació entre totes elles per traduir alguna preocupació del pacient. Quan han acabat aquest estudi, es fan el retorn del que han trobat.
Estímul
|
Reacció
|
Resposta
|
Interpretació
|
||
ràpida |
lenta |
||||
1 |
Casa |
|
|
|
|
2 |
Teatre |
|
|
|
|
3 |
Cotxe |
|
|
|
|
4 |
Platja |
|
|
|
|
5 |
Mare |
|
|
|
|
6 |
Aigua |
|
|
|
|
7 |
Muntanya |
|
|
|
|
8 |
Arbre |
|
|
|
|
9 |
Rodona |
|
|
|
|
10 |
Triangle |
|
|
|
|
11 |
Pare |
|
|
|
|
12 |
|
|
|
|
|
13 |
|
|
|
|
|
14 |
|
|
|
|
|
15 |
|
|
|
|
|
16 |
|
|
|
|
|
17 |
|
|
|
|
|
Avaluació:
s’han complert els objectius? En quina mesura?
Ge
neralitat
de Catalunya
Departament
d’Ensenyament
Institut
Montserrat Roig |
APD
MP4
UF2 NF9
Intervencio en trastorns psiquics
Dinamica
un metodo peligroso
|
Titol:
Roleplay de psiquiatra i pacient -basat en Un
método peligroso (2011)
David Cronenberg
Destinataris:
Grups classe
Objectius:
- Assimilar els continguts dels nucli formatiu a partir d’una
dinamica
-
Observar i identificar trastorns psíquics en els personatges d’un
fragment de la pel.licula,
-
Reflexionar sobre les pautes generals d’actuació en trastorns
psíquics -aspecte terapèutic, comunicatiu i educatiu,
-
Reflexionar sobre el cercle viciós que genera situacions
conflictives o estressants – situació conflictiva – Resposta
psíquica (pensaments distorsionats) – Resposta física –
Afectació en l’àrea social (aïllament que alimenta els
pensaments distorsionats).
-
Convertir-nos en pacients i empatitzar amb aquest col.lectiu.
Mireu l’escena inicial de la pel.lícula de referència i comenteu-la.
http://serveicomunitat.blogspot.com/2015/12/mr-1516-inso-m7-nf2-aanese-introduccio.html
Per parelles. Seieu d’esquena un de l’altre. Per torns, féu de doctor/a i pacient. Relaxeu-vos abans de començar, una vegada relaxats, el doctor llegeix la primera paraula pel pacient, el pacient l’escolta i tot seguir ha de contestar amb una altra paraula que li sembli relacionada objectiva o subjectivament. Llavors el doctor escriu la resposta i anota si la reaccio ha estat ràpida o lenta amb una creu. Despres passa a la següent paraula i continua fins al final quan pugui inventar alguna paraula.
A continuació canvieu el rol, quan hagin acabat tots dos, cada doctor es concentra en les parelles de paraules d’estimul i resposta i tracta d’establir alguna relació entre totes elles per traduir alguna preocupació del pacient. Quan han acabat aquest estudi, es fan el retorn del que han trobat.
Estímul
|
Reacció
|
Resposta
|
Interpretació
|
||
ràpida |
lenta |
||||
1 |
Cine |
|
|
|
|
2 |
Cadira |
|
|
|
|
3 |
Cel |
|
|
|
|
4 |
Mare |
|
|
|
|
5 |
Llet |
|
|
|
|
6 |
Aigua |
|
|
|
|
7 |
Llit |
|
|
|
|
8 |
Rodona |
|
|
|
|
9 |
Pare |
|
|
|
|
10 |
Rodona |
|
|
|
|
11 |
Pa |
|
|
|
|
12 |
|
|
|
|
|
13 |
|
|
|
|
|
14 |
|
|
|
|
|
15 |
|
|
|
|
|
16 |
|
|
|
|
|
17 |
|
|
|
|
|
Avaluació:
s’han complert els objectius? En quina mesura?
No comments:
Post a Comment