Thursday, October 6, 2016

MR 1617 EDIN MP8 Habilitats Socials. LA FESTA




Generalitat de Catalunya
Departament d’Ensenyament

Institut Montserrat Roig

Titol de l’activitat: Festa-Dinàmica de Benvinguda.   Edat: 10 anys endavant. Objectius:

1. Practicar les habilitats socials bàsiques, avançades i complexes d’una manera sistemàtica en un context informal però de manera que les interaccions puguin quedar recollides per escrit, serveixin com a reflexió i avaluació.
2. Desenvolupar una dinàmica que il.lustri la primera fase de formació d’un grup, l’acollida; amb reflexió final, que serveixi com a exemple per dinàmiques de grups posteriors.
3. Cohesionar el grup.

Desenvolupament: Es fixa un dia i es demana als alumnes que portin menjar i beguda per compartir, si és possible, cuinat per elles o ells mateixos. Jo portaré ………………………………………………………………...
Acordeu qui posarà la música de fons ……………………………………………………………………………….....

El dia fixat tothom ha de tenir aquesta fitxa doblegada a la butxaca i interactuar amb la resta alhora que l’omple de tant en tant.

1. Vaig prendre la iniciativa de ………………………………………………………………………………………………
2. Vaig demanar ajut per ……………………………………………………………………………………………………..
3. Vaig participar en ……………………………………………………………………………………………………………
4. Vaig suggerir ………………. ……………………………………………………………………………………………….
5. Vaig tractar de convèncer als demes sobre …………………………………………………………………………..

6. a. Vaig donar les gràcies a ………………….. per …………………………………………………………………………
b. Vaig donar les gràcies a ………………….. per …………………………………………………………………………
c. Vaig donar les gràcies a ………………….. per …………………………………………………………………………

7. Presenta’t a cinc persones amb qui tinguis poc tracte:
a…………………. b…………...….c………..…….. d……………………. e ……………………...

8. Presenta a dues persones entre si. Vaig presentar a …………………………. a ……………………….

9. Tracta d’esbrinar un tema que interessi a l’altra persona i comença una conversa.

a. vaig iniciar una conversa sobre …………………………………………………………. amb ……………...
i vam mantenir/no vam mantenir la conversa ………………………..
b. vaig iniciar una conversa sobre …………………………………………………………. amb ……………...
i vam mantenir/no vam mantenir la conversa ………………………..
c. vaig iniciar una conversa sobre …………………………………………………………. amb ……………...
i vam mantenir/no vam mantenir la conversa ………………………..


10. Formula tres preguntes a cadascuna, una superficial, una altra personal i una altra intima:
a……………………………………………………………………………………………………? a …………………...
b.………………………………………………………..…………………………………………? a …………………...
c.………………………………………………………………………………………………..…? a……………………
a……………………………………………………………………………………………………? a …………………...
b.………………………………………………………..…………………………………………? a …………………...
c.………………………………………………………………………………………………..…? a……………………
a……………………………………………………………………………………………………? a …………………...
b.………………………………………………………..…………………………………………? a …………………...
c.………………………………………………………………………………………………..…? a……………………

11. Vaig expressar el meu desacord en tres ocasions amb aquestes persones sobre aquests temes:

a. …………………………………………………………………………………………………………………………………

b. ………………………………………………………………………………………………………………………………...

c. ………………………………………………………………………………………………………………………………...
12. a. Vaig expressar el que sento amb ………………… sobre ………………………………………………………..

b. Vaig expressar el que sento amb ………………………… sobre ………………………………………………………..

c. Vaig expressar el que sento amb ………………………… sobre ………………………………………………………..

13. a. Vaig expressar afecte amb ………………………… per ………………………………………………………………..

b. Vaig expressar afecte amb ………………………… per ………………………………………………………………..

c. Vaig expressar afecte amb ………………………… per ………………………………………………………………..

14. a.vaig mostrar empatia -comprendre el que sent l’altre persona- amb ……………………….. ………
perque ……………………………………………………………………………………………………………………………...

b. vaig mostrar empatia -comprendre el que sent l’altre persona- amb ……………………….. ………………….
perque ………………………………………………………………………………………………………………………………

c. vaig mostrar empatia -comprendre el que sent l’altre persona- amb ……………………….. ………………….
perque ………………………………………………………………………………………………………………………………

Li vaig dir aquest afalac …………………………………………………………………………………….. a ………………
Li vaig dir aquest afalac …………………………………………………………………………………….. a ………………
Li vaig dir aquest afalac …………………………………………………………………………………….. a ………………

Em vaig recompensar amb ………………………… perque ………………………………...………………………….


15. Vaig formular una queixa per ………………………………………………………………………………………………..

16. Vaig respondre a una queixa de ……………………………………………………………………………………..
17. a. Vaig defensar a un amic/ga per ……………………………………………………………………………………...
b. Vaig defensar a un amic/ga per ……………………………………………………………………………………...

18. a. Vaig tractar de persuadir a ………………………… de ………………………………………………………………..

b. Vaig donar instruccions per ……………………………………………………………………………………………….

c. Vaig seguir les instruccions per ………………………………………………………………………………………….

19. Em vaig disculpar amb ……………………. per ………………………………………………………………………..

20. Altres habilitats socials posades en pràctica:

a.

b.

Conclusions/Avaluació: reflexió final en comú:

1. Hem posat en pràctica les habilitats socials? ………………………………………..
2. Hem pogut fer un seguiment escrit de l’activitat? ………………………………...
3. Hem reflexionat sobre les habilitats socials? ………………………………………..
4. Ens ho hem passat bé?…………………………………………………………………….
5. Et sents més proper amb els teus companys/es?…………………………………..
6. S’ha entès el procès de disenyar una dinàmica que lligui teoria, pràctica i reflexió grupal?
 ………………………………………………………………………………………………………..



No comments:

Post a Comment